Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan kan jeg fjerne et nettverk?[løst]

Anbefalte innlegg

Vi har to maskiner som har stått i kablet nettverk. (Satt opp med windows veiviser) I forbindelse med tilkobling av en tredje maskin ble det noe krøll, og det lå tilsynelatende to nettverk der. (Den tredje maskina ble fjernet igjen samme kveld, og skal ikke inn i nettverket igjen.) Deretter byttet vi router (og byttet tilbake igjen) en kveld vi slet med internett-tilkoblingen. Etter dette ble nettverket ubrukelig.

Den andre maskina har vært formatert, og har dermed ingen spor av nettverket igjen. Hvordan kan jeg fjerne det gamle nettverket fra min maskin før vi setter opp nytt? Vil nødig formatere denne maskina også... :ermm:

Begge maskinene kjører Windows XP.

Endret av ravna
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blei lettere forvirra av den forklaringa di. Det skal jo normalt ikke være nødvendig å gjøre om noe på nettverksoppsettet på en PC fordi om du legger til eller fjerner en annen PC, forutsatt at den du fjernet ikke hadde noe internet sharing og/eller DHCP funksjon e.l. Hvis dere har en router så bruker dere vel DHCP-funksjonaliteten i denne til å dele ut IP-adresser?

Lenke til kommentar

Vi bruker statiske IP-adresser.

Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det doble nettverket. Vi gjorde noe feil da vi skulle koble til den ekstra maskinen. Når jeg skulle oveføre filer fra den ekstra maskinen til denne oppdaget jeg at alle nettverkstedene var listet to ganger, den ene lista inne i den andre (i explorer). :roll: Etter at den ekstra maskinen var fjernet lå fremdeles det doble nettverket der. Bytting av router ødela nettverket for godt, og planen var å begynne fra scratch. Det virker som om denne maskina fortsatt tror den sitter i et nettverk, skjønt i dag er de bare begge knyttet til samme router. Kan godt hende jeg tar helt feil da... :ermm:

Edit: Litt trykking og restarting, og nå funker det. :)

Endret av ravna
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...