Hi-DEQ Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Uansett om jeg trener eller ikke er jeg alltid lemster Noen som vet hvorfor eller hva jeg kan gjøre for å forhindre det? Lenke til kommentar
Donnie Darko Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Tøye ut etter trening. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Tøying hjelper ikke mot stølhet. Jeg trodde det selv også, men har blitt overbevist om det motsatte. Sikker på at du er støl? Dette er veldig rart om du ikke har vært under fysisk anstrengelse på lang tid. Lenke til kommentar
Hi-DEQ Skrevet 14. april 2007 Forfatter Del Skrevet 14. april 2007 Er helt sikker .. Har trent kampsport i 3 år nå og har stort sett hele tiden vært lemster Det samme gjelder hvis jeg trener med vekter sit-ups o.l Lenke til kommentar
Donnie Darko Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Sikker på at det ikke er vokse smerter? Lenke til kommentar
Nora90 Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Det hjelper å tøye ut, men du MÅ PUSTE. Det hjelper ikke å holde pusten når man tøyer eller trener. Pust med magen, la den gå ut og inn. Så må du varme godt opp Men det er noen som er uheldige og alltid blir støle, uansett. Da har jeg ikke noen tips.. Lenke til kommentar
DNA Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Etter det jeg har hørt hjelper det å løpe litt etter trening for å få oksigen til musklene. Ikke tøy hvis du har trent styrke Lenke til kommentar
Nora90 Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Etter det jeg har hørt hjelper det å løpe litt etter trening for å få oksigen til musklene. Ikke tøy hvis du har trent styrke 8384953[/snapback] Hvis han trener kampsport er det vel smart å tøye, pga smidigheten? Du blir ikke noe stølere hvis du tøyer forsiktig uansett... Lenke til kommentar
DNA Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 (endret) Jo, men tøying og muskelvekst hører ikke sammen Jeg tøyet ut på kickboxingen da jeg gikk på det, men tøyet ikke ut etter vekttrening. Ble "smidig" for det Endret 15. april 2007 av DNA Lenke til kommentar
Hi-DEQ Skrevet 15. april 2007 Forfatter Del Skrevet 15. april 2007 Takk for tips , tror jeg må prøve det DNA sa Har vaneligvis tøyet ut hver gang jeg har trent så er på tide med en endring Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Jo, men tøying og muskelvekst hører ikke sammen 8387550[/snapback] Moroklumpen. Hold deg heller til det du sa posten litt lengre opp, at tøying rett før, under eller etter styrketrening ikke bør gjennomføres. Man kan tøye litt lett, men hard tøying/stretching i samme tidsrom som styrketrening er ikke et godt trekk. Lenke til kommentar
DNA Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 (endret) Det jeg sa lengere oppe var ikke noe annet enn det jeg sa under utenom at jeg gjorde det etter jeg trente kickboxing, Zethyr lest posten nøye. Endret 15. april 2007 av DNA Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Jo, men tøying og muskelvekst hører ikke sammen 8387550[/snapback] Jeg har lest den nøye flere ganger, men den siterte setningen forsvinner ikke av den grunn Lenke til kommentar
DNA Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 (endret) At tøying og muskelvekst ikke hører sammen er jo sant, skal ikke tøye etter du har trent har styrke. Endret 15. april 2007 av DNA Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 At tøying og muskelvekst ikke hører sammen er jo sant, skal ikke tøye etter du har trent har styrke. 8389691[/snapback] Muskelvekst foregår ikke kun akkurat rett etter styrketreninga, det er en helhetlig prosess Lenke til kommentar
DNA Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 (endret) Men det jeg mener er at du bryter opp muskelfibrene etter du har trent hard styrke og da skal man ikke tøye fordi da blir jo muskelen akurat som den var før du begynte å trene noe som hemmer muskelveksten. Og at du tøyer ut etter f.eks kampsport som er 1 dag etter skal ikke ha så mye å si på muskelveksten. Endret 15. april 2007 av DNA Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Men det jeg mener er at du bryter opp muskelfibrene etter du har trent hard styrke og da skal man ikke tøye fordi da blir jo muskelen akurat som den var før du begynte å trene noe som hemmer muskelveksten. 8389863[/snapback] Tror du har misforstått grunnen, men det stemmer at man ikke skal tøye etter styrketrening. Og at du tøyer ut etter f.eks kampsport som er 1 dag etter skal ikke ha så mye å si på muskelveksten. 8389863[/snapback] Ikke mye å si, men litt, ettersom fascia strekkes bl.a. Ellers er det jo fint for bevegelighet. Lenke til kommentar
Hi-DEQ Skrevet 15. april 2007 Forfatter Del Skrevet 15. april 2007 Takk for tips ! Skal tøye etter kampsport treninga men ikke etter stykretreninga Men hva med løping Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Husker jeg hadde problemer med det en periode, var rett og slett overtrent..... Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Trådstarter har, her i tråden, ytret ønske om å få tråden stengt. Sånn som jeg ser det er ikke emnet ferdig utdiskutert - det kan være flere som vil si sitt. Det hender vi stenger på forespørsel fra trådstarter, men i dette tilfellet skjer ikke det. Sletting av tråder og innlegg bare fordi trådstarter ønsker det, er dessuten noe vi ikke gjør. Minner for øvrig om at OT ikke er ønsket, og at vi faktisk har en funksjon i forumet som gjør oss i stand til å sende personlige meldinger til hverandre. Bruk denne. 5-6 innlegg er slettet, deriblant ønsket om å få tråden stengt (så det ikke oppstår forvirring). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå