Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Akseptabel packetloss ifra ISP side.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg aner ikke hva et slikt tall skal være, men hos meg har jeg ikke noen tapte pakker mot min ISP. Når jeg pinger www.ngt.no så har jeg rimelig stødig ping på 19ms +/-1.

 

Jeg vil anta at man kan forvente noe loss på radiolink, men sjelden med ADSL eller fiber.

 

Les forresten stigmas råd her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...0&s=hardware.no

 

 

Ping-statistikker for 217.13.4.81:

Pakker: sendt = 191, mottatt = 191, tapt = 0 (0% tap),

Gjennomsnittlig tid for tur-retur i millisekunder:

minimum = 19ms, maksimum = 20ms, gjennomsnittlig = 19ms

Endret av la7dfa-com
Lenke til kommentar

En ping pakke bør ikke stoppe akkurat på linjen der leverandøren din har ansvaret for linjen.Pinger du et annet sted i Europa og pakken ikke kommer tilbake kan den ha stoppet mange steder.Og det kan være flere grunner til at du ikke får respons fra en ping pakke underveis.

Ping brukers til å teste nettverkskonnektivitet og ikke øverføre data.

Da bruker du TCP eller UDP.Med TCP blir alle pakker som ikke kommer frem sendt om igjen mens UDP bare sender og ikke bryr seg om pakkene kommer frem fordi protokollen er lagt opp slik.

Spillservere bruker typisk UDP pga mindre overhead og at tap av data ikke regnes som et stort tap.UDP fungerer effektivt og er ganske pålitilig med dagens utstyr.TCP bruker ved feks transaksjoner av penger der det er viktig at alt kommer frem.

De pakkene du mister eller for sendt på nytt er en sak mellom deg og den du har etablert "connection" med i utganspunket ,som du og avsender kan registrere med TCP(feks HTTP)

ISP har nok en kontroll på at deres nettverk fungerer som det skal.

Hvis du mister nettet og opplever store problemer kan du ringe å få noen fra din ISP til å sjekke det.Linjeavstand fra sentralen er en faktor som avgjør stabiliteten på din linje og er med på din ISPs avgjørelse på hvilken båndvidde du blir tildelt.

Sendte nettopp 1000 ping pakker til Vg.no med 0 tap :)

Lenke til kommentar
Bare å klage til de gjør noe hvis du er sikker på at det er deres linje.

Er du bak en ruter kan du prøve å koble på nett uten ruter og skifte nettverkskabel for å utelukke at det er noen feil der.

8385551[/snapback]

Er nok ISP sitt problem, siden problemet er tilsted med maskin plugget rett i modem og via ruter.

Lenke til kommentar

har opplevd noe liknende, hver gang jeg tracer en internettadresse som går igjennom 217.13.0.XXX så får jeg ca 50% packetloss.

..

3 19 ms 18 ms 16 ms 129.80-203-33.nextgentel.com [80.203.33.129]

4 18 ms * * 217-13-0-2.dd.nextgentel.com [217.13.0.2]

5 16 ms 16 ms * 217-13-0-2.dd.nextgentel.com [217.13.0.2]

6 17 ms 17 ms 17 ms 193.156.90.1

7 17 ms 18 ms 17 ms uio-gw7.uio.no [128.39.0.230]

..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...