BWW Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Hei Omsider var det jakt etter ny linse igjen. Skal kjøpe fra USA. Noen som har positive eller negative bemerkniniger for denne linsen kontra pris og kvalitet? Lenke til kommentar
DawnDusk Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 (endret) Hvis du skal ha en 70-200 linse, ville jeg uten tvil gått for Canon sin. F/4 versjonen har ett stopp lavere blender som høyeste, men samtidig ca. 1500,- billigere. Optikken er i en helt annen klasse og tegner mye skarpere. Forskjeller kan du se her: En test mellom de to på en ISO 12233 kart Denne viser forskjellen enda bedre (sammenlikning foretatt av et annet medlem her på diskusjon.no, men jeg lnker bare til bildet han la ut): God sammenlikning Hvis du må ha 2.8 som blender må du nok legge til mellom 2000,- og 3000,- hvis du skal ha Canon sin linse. Canon 70-200 f/4 IS L går dog for å være et av de skarpeste zoom objektivene på markedet, men denne koster også rundt 10 000,- (som f/2.8 uten IS). Canon 70-200 f/2.8 L er også et knallkjøp! Hvis budsjettet ligger rundt 8000,-, ville jeg uten tvil gått for en pent brukt Canon 70-200 f/4 IS L eller 70-200 f/2.8 L. Hvis den er pent behandlet, er de gode som nye! EDIT: Nå må du også huske at prisene i USA er mye lavere. Du finner f.eks. 70-200 f/4 L IS til litt over 6500,-! Anbefaler virkelig å kjøpe den ny der borte. 70-200 f/2.8 ligger rundt samme som f/4 IS der borte tror jeg. Endret 14. april 2007 av freq_flyer Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 ikke hør på han over, han vet tydligvis ikke hva han snakker om. Får du tak i Sigma 70-200F2.8 EX [/b]DG så har du et objektiv som er optisk like skarpt som Canon sin F2.8, omtrent. Men den nyere modellen, som heter MACRO, det har de lagd en ny funksjon som gjør at den kan fokusere nærmere, og av en eller en annen grunn har de annen optikk i denne, så den er ikke like god. Lenke til kommentar
buitre Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 70-200f/2,8 linsa fra Sigma er meget bra, hvis du finner et godt eksemplar. Jeg måtte prøve 4-5 stk før jeg ble fornøyd, og hvis du skal kjøpe fra USA, kan det bli problematisk og meget tidskrevende..... Jeg ville heller gått for en av Canons 70-200 linser. Lenke til kommentar
BWW Skrevet 16. april 2007 Forfatter Del Skrevet 16. april 2007 Takk for innspill. Det skal være nytt. Ønsker meg jo mest F/2.8 men de er så dyre. Skal undersøke litt Canon sin 70-200 og sammenligne. Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Ja jeg vil også legge inn et ord for å gå for en av Canons her. Uten tvil. Som buitre sier, det er også med denne Sigmaen, stor variasjon fra eksemplar til eksemplar. Det må vel være lite som er mer frustrerende enn å måtte bytte objektiv gang etter gang i jakten på ett som funker som det skal. Men for all del, jeg har hørt bare god-ord om denne fra de som ikke har et eks som funker som det skal. Testsiden freq_flyer referere til er veldig bra, men den er kanskje litt urettferdig her siden det åpenbart er en bad copy av Sigma-objektivet (som han også skriver). Personlig ville jeg mye heller lagt pengene i en pent brukt 70-200/2.8L enn en ny Sig 70-200/2.8, og *definitivt* om du har tenkt å handele på nett fra US & A hvor returmulighetene er mye mer krøkkete. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå