mafister Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Hei! Plutselig en dag stoppet internett-tilkoblingen min å virke. Får bare opp at det er begrenset eller ingen forbindelse.. Tenkte kanskje det var nettverkskortet som hadde tatt kvelden, så jeg puttet inn et PCI-netverkskort å prøvde med dette. Men til ingen nytte.. Samme meldingen kom opp? Når jeg prøver å reparere den lokale tilkoblingen får jeg følgende feilmelding: Kan ikke reparere tilkoblingen fordi følgende handling ikke kan fullføres: Fornyer ip-adressen Jeg prøvde da å sette opp ip-adresse, nettverksmaske og standard-gateway manuelt, men er usikker på om jeg har skrevet det riktig.. Har tilgang på en maskin i samme nettverk som bruker samme switch for å koble til internett. Den har følgende spesifikasjoner: ip-adresse: 10.0.0.2 Nettverksmaske: 255.255.255.0 Standard gateway: 10.0.0.138 Er det noen som kan hjelpe meg med problemet? Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 (endret) Restart maskinen. Sjekk kabeler. Endret 14. april 2007 av Trainman Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Prøv winsockfix! Lenke til kommentar
mafister Skrevet 14. april 2007 Forfatter Del Skrevet 14. april 2007 Restart maskinen. Sjekk kabeler. 8384881[/snapback] Har restartet maskinen flere ganger, sjekket og byttet kabler. Men ingentinng fungerer. Vil det fungere hvis en setter opp ip-adressen manuelt? Lenke til kommentar
covah Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Har du forsøkt å restarte modem/router? Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Har du prøvd å bruke en annen port i switchen? Lenke til kommentar
mafister Skrevet 14. april 2007 Forfatter Del Skrevet 14. april 2007 Har prøvd å restarte modemet/routeren en gang. Prøvde samme port i switchen som den andre maskinen som fungerer bruker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå