LowBalls Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Hei! på en creatin boks jeg har akkurat skaffet meg står det "mix out with 8 oz water" hva vil 8 oz si i (dl, liter)? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Det er circa 2,3 dl. http://hemsidor.torget.se/users/b/bohjohan...vert/conv_e.htm Lenke til kommentar
LowBalls Skrevet 14. april 2007 Forfatter Del Skrevet 14. april 2007 takker ............. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Bruk google til slike konverterings/utregningsformål.. Eksempel-input du kan teste: "8 oz in litres" "84N/13kg" "sqrt((8*2)^2/16)" "sin 45 degrees" osv.. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 8 oz er ogsaa det vi i USA kaller en cup. Saa tenk et lite krus. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Og hvis du lurer på hvorfor USA gidder å bruke et så "obskurt" mål, der 10oz=0.295735297 litres, så er svaret at de tenker ikke i liter i det hele tatt. Derfor er en Oz (ounce) en oz, ikke 0.029 liter. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Og ingen skjonner at de har halvlitersflasker, noe jeg finner morsomt, men de har 16.9 ounces bottles... Hvorfor kan du ikke bare si halvliter? Godt sporsmaal. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 (endret) Det er vel det med å kalle en spade for en spade og ikke en hakke. De har aldri lært annet enn at 17oz er det samme som en halv liter. Derfor skjønner de ikke bæret når du snakker i liter og dl og centimeter, antakeligvis. Og yards og inches og feet, samme greia. De har blitt opplært til at en viss lengde er en fot, da nytter det ikke å spørre dem "Men hvorfor sier dere ikke bare 30cm istedet?".."fordi vi har lært at 1ft er denne distansen". Litt rart at USA tviholder på denne standarden når resten av verden, selv England har gått over til metriske mål for lenge siden..men men..why fix something that ain't broke, som de sier. Endret 16. april 2007 av Bitex Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Dog, skal prove aa forklare systemet. En gallon er 3.78 liter = 128 oz En fjerdedelsgallon er kalt en quart =32 oz En halv quart er en pint =16 oz (neeesten en halvliter) En halv pint er en cup =8 oz. Det er et system i galskapen. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Det er det nok, akkurat som det er system i romertall og dansk telling. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Det er håplaust å bruke noko anna enn det metriske systemet i dag. Det blir jo aldri nøyaktig ved å bruke alle desse kvasimåleenhetene. Dansk telling er ikkje stort betre, snakk om å lage det meir komplisert enn nødvendig. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Det blir jo like noyaktig naar alt er i et annet system. Tror nok ikke USA kommer til aa bli metrisk paa noen og tyve aar enda - tidligst. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Klar over det. Har dei måleband og meterstokkar som viser fot og yards? Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Jeg leser dette og ler og tenker at dette er hvordan småbarn diskuterer språk. "Hvordan kan franskmennene skjønne den galskapen de prater? Det er jo bare nasale lyder, hvorfor snakker de ikke norsk som alle andre?" ^^ Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Jeg leser dette og ler og tenker at dette er hvordan småbarn diskuterer språk. "Hvordan kan franskmennene skjønne den galskapen de prater? Det er jo bare nasale lyder, hvorfor snakker de ikke norsk som alle andre?" ^^ 8394744[/snapback] Du har saa rett saa rett. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Jeg leser dette og ler og tenker at dette er hvordan småbarn diskuterer språk. "Hvordan kan franskmennene skjønne den galskapen de prater? Det er jo bare nasale lyder, hvorfor snakker de ikke norsk som alle andre?" ^^ 8394744[/snapback] Du må være enig i at det metriske målesystemet er mykje lettare og meir praktisk enn det imperialske (?). Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Jeg leser dette og ler og tenker at dette er hvordan småbarn diskuterer språk. "Hvordan kan franskmennene skjønne den galskapen de prater? Det er jo bare nasale lyder, hvorfor snakker de ikke norsk som alle andre?" ^^ 8394744[/snapback] Du må være enig i at det metriske målesystemet er mykje lettare og meir praktisk enn det imperialske (?). 8394748[/snapback] Engelsk er lettere enn tysk/ Forovrig saa maler vel hele verden gull og solv i ounces? Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Jeg leser dette og ler og tenker at dette er hvordan småbarn diskuterer språk. "Hvordan kan franskmennene skjønne den galskapen de prater? Det er jo bare nasale lyder, hvorfor snakker de ikke norsk som alle andre?" ^^ 8394744[/snapback] Du må være enig i at det metriske målesystemet er mykje lettare og meir praktisk enn det imperialske (?). 8394748[/snapback] Selvsagt, akkurat som esperanto er mer logisk enn engelsk (hvor "unntak" til "regel"-forholdet tilsvarer "spartaner" til "perser"-forholdet i 300) eller tysk (hvor fenomenet kasus finnes, noe av det mest unødvendige noensinne), men "De har aldri lært annet enn at 17oz er det samme som en halv liter. Derfor skjønner de ikke bæret når du snakker i liter og dl og centimeter, antakeligvis." er direkte lattermildt. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 De fleste skjonner hva en liter og en halvliter er, men det er tross alt ikke det de er vant til. Og hvis noen snakker om en gallon til deg, maa du antagelig tenke litt. En amerikaner er vel faktisk mer likely til aa kunne konvertere liter til quart raskere enn du klarer gallon til liter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå