Gå til innhold

Enkel mobiltelefon med stort SMS-minne

vkp

Anbefalte innlegg

Hei. Håper noen kan hjelpe meg med dette. Trenger en "billig" (?) kontant-telefon (maks 1200,- kr) med plass til mange SMSer: Vi snakker om kanskje 300 meldinger eller mer. Meldingsminnet skal helst være atskilt fra annet interminne.

Trenger ikke MP3 (skal ringe, ikke høre musikk, og kjæresten har mp3-spiller likevel), trenger ikke støtte for eksterne minnekort, kamera og annet dilldal. Den skal kunne sende meldinger og bilder og kunne ringe med. Punktum.

Kjøpte en brukt Nokia med 16MB minnekort til kjæresten min. Tabbe. Det var greit med ekstra plass til bilder, men det vi (dvs. kjæresten) trenger en OK mobil hvor hun ikke trenger å gråte hver gang hun må slette "fine" sms-er fordi at "meldingsminnet" er fullt...

mvh vegard krog petersen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På min gamle og trofaste nokia 7610 hadde jeg over 2000 meldinger lagret engang (riktignok er det så og si umulig å finne fram i dem). Men i alle fall, tror Nokia tar i bruk det minnet du måtte ha på minnekortet, og da kan man jo i teorien ha ubegrenset antall meldinger på telefonen. Så hvis du kjøper deg en telefon med støtte førr eksternt minnekort + minnekort burde du klare det fint.

Lenke til kommentar

Hei GeCcO! Takk for svar! :-)

Den mobilen kjæresten min har er en Nokia 6230 m/16 mb eksternt minnekort. Kan lagre musikk og bilder på det minnekortet, men skjønner ikke hvordan jeg skal få den til å lagre SMS-meldinger på det.

Er det noen der ute som vet om det er teknisk mulig og hvordan jeg evt. skal få ordnet det?

Tusen takk for alle gode svar så langt! :-)

mvh vegard krog petersen

Lenke til kommentar

jeg synes her går det litt ut på jordet.

jeg tror nok ikke nokia lagrer sms på minnekortet, var bombesikker før jeg så det som sto her, de lagrer det da kun på internminnet, men det finnes programmer til pc som lar deg overføre bl.a. sms til pcen når du har koblet den til med usbkabel.

jeg er bittelitt usikker på alt dette for jeg har ikke kjøpt en ny nokia de siste årene, men håper noen andre kan komme inn her og skrive noe fakta.

Du kan skaffe deg en billig SE K750i på nettet, så kan du sende meg telefonen, så skal jeg modifisere den så du kan ha 1000+ SMS..

Det er en kjapp og liten ting jeg gjør på 5 minutter UTEN at garantien ryker på den.. :)

8385589[/snapback]

jeg vet ikke om du bør stole på akkurat han her, men det er mulig og som nødløsning så er det sikkert mulig å finne noen folk som kan gjøre det for deg, vet ikke om unlockshop selv gjør dette, tror kanskje ikke det..

På min gamle og trofaste nokia 7610 hadde jeg over 2000 meldinger lagret engang (riktignok er det så og si umulig å finne fram i dem). Men i alle fall, tror Nokia tar i bruk det minnet du måtte ha på minnekortet, og da kan man jo i teorien ha ubegrenset antall meldinger på telefonen. Så hvis du kjøper deg en telefon med støtte førr eksternt minnekort + minnekort burde du klare det fint.

8441171[/snapback]

nå må du ikke lure han til å tro at noe du tror er sant. ikke slutt med at det er sikkert hvis du ikke er det.

du skriver jo du ikke er det i begynnelsen.

kan ikke noen komme inn og rette opp dette?

Endret av megaloman
Lenke til kommentar

På Nokia sine Symbian telefoner, så kan du velge å lagre SMS'er på minnekortet. Det gikk iallefall på min gamle 6630.

I tillegg så finnes det programvare man kan legge inn på Symbian telefoner også som lagrer SMS på minnekortet.

Men nå er vel Symbian telefoner litt utenfor ditt budsjett.

Endret av AeroX
Lenke til kommentar
På Nokia sine Symbian telefoner, så kan du velge å lagre SMS'er på minnekortet. Det gikk iallefall på min gamle 6630.

I tillegg så finnes det programvare man kan legge inn på Symbian telefoner også som lagrer SMS på minnekortet.

Men nå er vel Symbian telefoner litt utenfor ditt budsjett.

8485662[/snapback]

ja, det var det som var helt urealistisk *(på ikkesymbiantlf)* men som jeg ikek kan være sikker på for jeg har ikke eid en ny nokia.

edit:*

Endret av megaloman
Lenke til kommentar

Takk, AeroX! :)

Det er tydeligvis en Symbian OS basert mobiltelefon jeg/vi trenger. For Nokia tilsier det S60-serien, etter det jeg kan forstå.

Det går fremover i denne tråden... :D:D:D

Prisguiden på amobil.no gir meg ikke noe valg for å søke så spesielt.

Da ber jeg pent igjen om tips på en enkel (dvs. blandt de rimeligere modellene) Symbian OS-basert mobiltelefon (uten abonnement). Nokia eller annet merke.

Takk for hjelpen! mvh vegard :)

Lenke til kommentar

Det du kan gjøre er å gå på Mobilsøket og velge nederst at du kun vil vise smarttelefoner. Så ser du på Nokia telefonene f.eks.

Er ikke alle symbian telefoner som støtter å lagre sms på minnekortet (de nyeste skal det gå på) men de det ikke går på er det mulig å legge inn et program som gjør dette. Det heter MsDriveE.

Den billigste Symbian telefonen tror jeg er Nokia 5500 Sport

Den koster litt over 2000kr u/abbonement og har Symbian OS v9.1 Series 60 versjon 3, Blåtann, EDGE, MP3, Radio, 2 Megapixel kamera, Video opptak, 10MB telefonminne + 64MB MicroSD følger med (kan oppgradere til opptill 2GB, fukt og støtsikker. I tillegg så er dette en nokså ny mobil.

I følge manualen så kan du velge om du vil lagre SMS i telefonen's minne eller på minnekortet. Så da skal du kunne ha plass til MASSE meldinger :)

Endret av AeroX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...