Gå til innhold

Dødt hovedkort?

Toa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-12-20 03:03, skrev taz:

Demonter alt og begynn forfra igjen..tipper det er CPU'en som ikke er satt skikkelig nede sloten.Gjorde samme tabben selv for en uke siden..

Er det virkelig mulig at CPU'en ikke står skikkelig nedi, når det tross alt står et monster av en vifte over og presser på?

Uansett prøver jeg på nytt etter jobb idag...

Lenke til kommentar

Har hatt lignende problem selv. Pcn nekta å boote. Leste mye rundt på diverse forum for å finne årsaken. 250W kan fort bli alt for lite, men dette spørs hvilket merke d er. Ofte kan en 250W strømforsyning være bedre enn en på 300w f. eks. sitat fra MSI sit forum "Make sure your powersupply has about 185W combined on the 3.3+5V and that the 3.3V has 20A or above.". Dette trodde jeg lenge var feilen hos meg, men d var faktisk CPUn som var ødelagt. Jeg testet CPU på mitt gamle msi k7t turbo. Der virket den, men den virket IKKE på mitt nye HK. Riktignok ble den kalt for MObile amd athlon, men den funks på den gamle for det. Stakk ned til komplett med HK og CPU. De sa at cpu var gått til varmere strøk down under så jeg fikk nå. Så hvis du tester CPUn din på et annet HK og det virker der kan det fortsatt være at noe med CPU er ødelagt. Men det skal noe til tror jeg...

Først ville jeg sjekket ut PSU, hvis dette ikke funker send utstyret inn til test.

-Zachzi

Lenke til kommentar

Monterte alt i nytt tower. Trykket på knappen, og alt var i orden! Julen er reddet! Tror det var strømforsyningen i det andre kabinettet (som jeg kjøpte i 1997!) som ikke er helt frisk. På det forrige hovedkortet slo maskinen seg umiddelbart på når strømmen ble slått på, uten at jeg trengte å trykke på powerknappen i fronten.

Eneste problemet var at biosen ikke støttet XP 2400+, men det var ikke verre enn at jeg kjørte med redusert hastighet, og fikk biosen flashet. Hipp hurra!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...