albester Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Hjeeelp? Skal oppdatere firmware på min N73, har vært inne og sjekka om det var komt ny oppdatering, og det hadde det. Så hentet jeg ned software update for N73. Installerer den, tar backup av telefonen min, via kabel. koblet vekk BT, så prøver jeg å kjøre update, men den finner ikke telefonen min? Står at jeg skal sjekke at den står i generell modus, noe den gjør, og sjekke tilkoblingstypen, som skal være standard eller pc suite, og den står som pc suite. Pc suite finner jo telefonen, men ikke software update?!.. Forstår ikke noe her, har restartet både maskina og telefonen, men samme resultat. Hva er det som kan gjøre dette? noen som har noen ide ? mvh AB Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Jeg måtte prøve flere ganger (3-4-5 ganger) før telefonen ble funnet. Lenke til kommentar
albester Skrevet 14. april 2007 Forfatter Del Skrevet 14. april 2007 har prøvd minst 50 ganger nå, uten hell, på tide med ny telefon? Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=585940&hl= Lenke til kommentar
DTS Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Litt vanskelig å tyde hva som er problemet ut ifra tråden din, men er det slik å forstå at du prøver å oppdatere FW via bluetooth? Dette går ikke isåfall... Du må bruke kabel. Lenke til kommentar
albester Skrevet 14. april 2007 Forfatter Del Skrevet 14. april 2007 (endret) Skrev vel at jeg bruker kabel og har koblet vekk BT... ? Prøver å oppgradere via kabel ja, men får bare opp Finner ikke telefonen.. noe som jo er litt snålt siden pc suite finner telefonen, og alt funker fint der... 1. Hentet ned pc suite. Brukt den et par dager, og alt virker fint der, både via BT og kabel. 2. Trykka på Update phone software, i pc suite, kom på nokia sin oppdatering side, valgte N73 på lista der, hentet ned norsk versjon. 3. Tok fulstendig backup av telefonen, via kabel. Disabla bluetooth på telefonen. 4. Satte profilen til generell, ingen tastelås på. 5. Kjører software update, søker etter telefoner, og får beskjed FInner ikke telefonen. 1. KOntroller at telefonen er slått på ( ja det er den), og koblet til pcen (ja det er den via kabel) 2. Noen modeller krever at du velger riktig tilkoblingstype fra telefonen. Vel i så fall standardmodusen, eller pc suite modusen (her har jeg valgt pc suite) Prøv på nytt... ja, 53 ganger nå, samme problem. Mens pc suite har kontakt med telefonen enda. så den er jo tilkoblet. Og jeg skal vel ha rett updater også, siden jeg henta ned til n73 Endret 14. april 2007 av albester Lenke til kommentar
albester Skrevet 17. april 2007 Forfatter Del Skrevet 17. april 2007 Ok, etter mye om og men, så fikk jeg oppgradert firmwaren, på macbook pro'en min, via windows der... hehe.. Men det fungerte, aner ikke hva som gjorde at det ikke funket på pcen. Men men. Oppdateringen gikk fint... MEN.. altid et men... Nå fungerer ikke loggen min.. Så det kan feks stå "4 ubesvarte anrop" og når man trykker vis, så står det ingen ubesvarte anrop. Samme med sist slåtte nr også, står ikke noe der. Noen som har noe ide ?? snufs Lenke til kommentar
DTS Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 (endret) Loggvarighet står sikkert som "ingen logg" til deg vil jeg tro... -Gå på Logg via menyen (ikke via svartast). -Valg. -Innstillinger. -Sett Loggvarighet til X antall dager. Endret 17. april 2007 av T_H_X Lenke til kommentar
albester Skrevet 18. april 2007 Forfatter Del Skrevet 18. april 2007 står til 30 dager den Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå