ainstainy Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Hei.. jeg ska skifte dyse på min yamaha dt sm, men problemet er at eg ikkje kommer til forgasseren.. Noen som kan hjelpe? Må eg skifte dyse for å sette på effektanlegg? Lenke til kommentar
NoEvo Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 (endret) Har du tatt av tanken og sidedekslene? Da burde det ikke være noe problem å få bytta. dysebytte @ mopedportalen og ja du må dyse opp dersom du går fra plombert anlegg til effektanlegg. Endret 14. april 2007 av NoEvo Lenke til kommentar
-Petter- Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Slå av bensinkranen på tanken din, ta av alle rør/ledninger på forgasseren, Skru den ut, Åpne øverste lokk, når du har åpnet kan du se 2 "tårn" som står opp med en skru hver i, den minste er for tomgangen så den rører du ikke, den størte av dem skrur du ut og bytter ut i din nye dyse Så kan du skru sammen igjen og fyre opp Lenke til kommentar
ainstainy Skrevet 15. april 2007 Forfatter Del Skrevet 15. april 2007 Det som eg problemet er at eg ikkje kommer til.. Lenke til kommentar
-Petter- Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Da må du nok av med det som står i veien Lenke til kommentar
ainstainy Skrevet 15. april 2007 Forfatter Del Skrevet 15. april 2007 Men det er på ein måte ramma som er i veien.. Trur eg skal levere den inn på Sigma Motor så kan dei ordne det.. Lenke til kommentar
daruu Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Du kan få en kompis som kan litt om moped til å se på det da vettu det er ofte MYE billigere å bytte ei dyse er heller ikke så forferderlig vanskelig, men kan være vrient hvis du ikke har skrudd noe moped før Lenke til kommentar
ainstainy Skrevet 15. april 2007 Forfatter Del Skrevet 15. april 2007 Jeg har en kompis som vett kossen eg skal skifte den når eg kommet meg fram til forgasseren.. Det er ikke sjølve bytte som er problemet.. Vi holdte på lenge i går å prøvde å få forgasseren fram, men til ingen nytte.. Lenke til kommentar
daruu Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Hva er det som gjør at dere ikke kommer til da? Deksler? luftfilteret? Lenke til kommentar
ainstainy Skrevet 15. april 2007 Forfatter Del Skrevet 15. april 2007 Viss du ser der nede som forgasseren er så står ramma i veien så det er nesten umulig å komme til.. Går det ann å ta ut heile forgasseren? Er det lett? Lenke til kommentar
daruu Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 (endret) Du må ta av dekslene, salen osv så du kommer til, så må du løsne forgasseren ifra gummiinnsuget som går inn mot motoren + den gummislangen som går mot luftfilteret, for så å lirke den ut på en av sidene. Så er det bare å skru av det lokket som er under gasseren, å skru ut den gullskruen som sitter i midten(pass på at du ikke mister noen deler når du skrur opp forgasseren!), å sette i den nye, å skru alt på igjen Men vil ikke anbefale deg å gjøre det selv hvis du ikke har gjort noe sånt før, spesielt når det gjelder en såpass ny moped! Endret 15. april 2007 av daruu Lenke til kommentar
ainstainy Skrevet 15. april 2007 Forfatter Del Skrevet 15. april 2007 Du må ta av dekslene, salen osv så du kommer til, så må du løsne forgasseren ifra gummiinnsuget som går inn mot motoren + den gummislangen som går mot luftfilteret, for så å lirke den ut på en av sidene. 8394056[/snapback] Det er det som er problemet.. Lenke til kommentar
daruu Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Hva er problemet? å løsne på dekslene osv, eller å få løs gasseren? Lenke til kommentar
ainstainy Skrevet 16. april 2007 Forfatter Del Skrevet 16. april 2007 Har tatt av salen å dekslene.. Men det ramma som holder mopeden oppe som står i veien slik at eg ikkje kan komme meg fram til forgasseren.. Men viss eg lar av alle ledningene som går til forgasseren (viiss det går) kan eg vel bare ta ut hele forgasseren? Lenke til kommentar
daruu Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Har tatt av salen å dekslene.. Men det ramma som holder mopeden oppe som står i veien slik at eg ikkje kan komme meg fram til forgasseren.. Men viss eg lar av alle ledningene som går til forgasseren (viiss det går) kan eg vel bare ta ut hele forgasseren? 8397102[/snapback] I teorien så ja Men det går ikke å ta av gasswire'n uten å ta ra hverandre gasseren ihvertfall! men om du hadde fått tatt et bilde av selve gasseren, kan jeg hjelpe deg å si hva du kan ta av å ikke Lenke til kommentar
ainstainy Skrevet 16. april 2007 Forfatter Del Skrevet 16. april 2007 En kompis har Rieju RR å den er så spingel så det var dødslett å skifte den. Lenke til kommentar
John-Abruzzi Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 hehe. ser meg ut som om du er dødslett du Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå