leddja Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 (endret) Kjøpte ny pc i deler, men får ikke pcen til å boote opp. Trur det er hovedkortet pga at jeg; Ikke hører BIOS "beep" lyden på oppstart Harddiskene jobber ikke Det blinker ikke i lyset frampå kabinettet som indikerer at hardiskene jobber. En venn av meg mener jeg har "sprengt/kortsluttet" kretsene på hovedkortet fordi jeg har for stor strømforsyning Alt i pcen får strøm som jeg kan se, skjermkortet durer og går, alle vifter går rundt, alle lys jeg kan se virker. Får heller ikke slått av pcen med oppstartknappen på kabinettet, regner med det har noe med at BIOS ikke starter opp, må bakpå strømforsyningen for å slå av PCen. Om det er noe som ikke matcher mellom komponentene vet jeg ikke. Her er iallefall delene pcen består av; MSI K9N - SLI Platinum AM2 Hovedkort AMD Athlon 64 x2 4400+ AM2 Gainward GeForce 8800GTX Thermaltake 850w Strømforsyning 2x (Baracuda) 250gb s-ata HDD 1x 512mb DDE2-Dimm PC4400 (Har driti på draget og oversett at jeg trengte DDR2 ram, så mine 4gb men vanlig DDR-Dimms blir å ende på loftet eller noe... kjører nødløsning så lenge ) Noen som har noe peiling? Takker på forhånd i såfall:) -Håvard- Endret 14. april 2007 av leddja Lenke til kommentar
Nerf Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 (endret) En venn av meg mener jeg har "sprengt/kortsluttet" kretsene på hovedkortet fordi jeg har for stor strømforsyning 8383527[/snapback] For stor strømforsyning faktisk... Nå har jeg hørt det og. Men, uansett. Dobbeltsjekket at alle kabler sitter riktig? Husket spacere under hovedkortet? Endret 14. april 2007 av nerf Lenke til kommentar
leddja Skrevet 14. april 2007 Forfatter Del Skrevet 14. april 2007 (endret) Humm, spacere... Under hovedkortet Aldri måtte gjøre noe under hovedkort før, får vel finne frem skruhjernet. Spacere er også et ukjent begrep. Skulle tro alt var koblet rett, den 850w strømforsyninga kom med en haug separate ledninger jeg har måtte koble i etter hva jeg trenger, så litt usikker på om d blir rett der faktisk. T.O.M etter å ha koblet fra begynnelsen 4 ganger. Får vel grankse manualene litt extra Endret 14. april 2007 av leddja Lenke til kommentar
Nerf Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 "Spacere" (godt mulig at det heter noa annet på norsk, vet ikke hva), er slike små skruelignende saker man skrur inn i kabinettet der hovedkortet skal være, på plasser der det ikke er forhøyninger fra før, dette for å forhindre at kobberbaner på undersiden av hovedkortet skal komme i kontakt med metallet, og kortslutte. De små skruelignende saken på bildet er spacere. Lenke til kommentar
Godlike Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 avstandskruer god oversettelse? Lenke til kommentar
Rocket Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 eller kanskje distansestykker ellerno mellomleggsskruer? Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Huska p4 kontakten og pci-e kontakten? Lenke til kommentar
leddja Skrevet 15. april 2007 Forfatter Del Skrevet 15. april 2007 Har koblet alle ledninger dit de skal. BIOS booter alikevel ikke, harddiskene jobber ikke. Skulle tro feilen ligger i hovedkortet. Andre som har peiling Lenke til kommentar
loddebolten Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 har du resatt CMOS ? Lenke til kommentar
Tor-K-El Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Hvis du har tilkoblet alt etter manualen til HK'et og du ikke får noe som helst liv i systemet, bortsett fra viftene, er jeg rimelig sikker på at feilen er HK'et. Har opplevd det samme med et annet HK. RMA->nytt hk i posten etter 2-3 uker->broblem løst. Nesten alle MSI HK har en D-bracet for feildiagnose. Har du sjekket hvilken kode den gir? Sjekk med manualen vis du er usikker. Tviler på at det hjelper deg så mye, men det er vært et forsøk. Lykke til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå