specnaz91 Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Ok, har koblet inn min Audigy Sound Blaster og Creative sound blaster 128. Har to forskjellige høytalere, den ene er med 8 høytalere, en bass og en subwoofer, den andre er fra skjermen min. Jeg vil nå at hvis jeg f.eks snakker via TS med headset så skal lyden komme ifra skjermen, mens all spill lyden fra de andre høytalerne. Har jo to lydkort, så det burde jo funke Når jeg ser på film via WMP, så får jeg lyd fra skjermen, men når jeg spiller eller hørerpå musikk kommer den fra de andre høytalerne, kan noen hjelpemeg? Og, hva er best. Creative Sound Blaster eller Audigy Sound Blaster 2ZE eller no' Kan noen hjelpe meg med dette problemet? Lenke til kommentar
brsseb Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Hvorfor trenger du 2 lydkort...? Forstod ikke helt problemet.. Audigy er bedre enn gammel SB. Lenke til kommentar
Fury Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 (endret) Jeg husker man kunne velge lyd kort vha. TS. Da er det egentlig såre enkelt: Audigy kobler du til de beste høyttalerne dine og du må fortelle operativsystemet at det er det foretrukne lyd kortet. SB kortet kobler du til skjerm-høyttalerne. Det er viktig at det ikke er satt som standard lyd kort. Derfra velger du i innstillingene til TS at du skal bruke inn og utganger fra SB kortet. Endret 14. april 2007 av Fury Lenke til kommentar
specnaz91 Skrevet 14. april 2007 Forfatter Del Skrevet 14. april 2007 Når noen snakker til meg via TS så hører jeg det i headsettene, og all annen spill-lyd på de 'gode' høytalerne? Lenke til kommentar
Fury Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 (endret) Når noen snakker til meg via TS så hører jeg det i headsettene, og all annen spill-lyd på de 'gode' høytalerne? 8383819[/snapback] Ja, det var det jeg mente På engelsk i WinXP/2003 finner du valget for standard lydkort under Control Panel -> Sound and Audio Devices -> Audio -> Default Device Velg Audigy kortet her. Deretter setter du som sagt opp TS til å bruke det gamle SB kortet, både som lyd inn (mic) og lyd ut(høyttalerne på skjermen/headset)). Akkurat hvordan vet jeg ikke, har ikke TS tilgjengelig nå, men jeg tipper du finner ut av det. Lykke til. Endret 14. april 2007 av Fury Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Du må konfigurere hvert program spesifikt hvilket lydkort de skal bruke om jeg ikke tar helt feil. Lenke til kommentar
specnaz91 Skrevet 15. april 2007 Forfatter Del Skrevet 15. april 2007 Du må konfigurere hvert program spesifikt hvilket lydkort de skal bruke om jeg ikke tar helt feil. 8384654[/snapback] Og det gjør jeg hvor? :| Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå