Zeorsd Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 (endret) Hei, Lurte på om noen vet hva som skjer om du avbryter et bachelorstudie etter første år. Beholder man studiepoengene sånn at man får 3 bonuspoeng til ordinarvitnemålet? Er det noen prøve på slutten av hvert år slik at man faktisk består noe, og får noe av studielånet (40%) omgjort til stipend? Takk for all hjelp på forhånd! PS. Inkluder kilder om mulig Endret 14. april 2007 av theWWW Lenke til kommentar
Asbjørn T. Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Hmm... kommer litt an på studiet. Studiepoengene som du får i løpet av første år beholder du selvsagt. Du får 3 poeng ja, ved å fullføre 1. året på høyskole og universitet (60 studiepoeng) ifølge http://info.samordnaopptak.no/soeking_og_o.../poengutrekning Prøver på slutten av året? Er alltid lagt opp eksamener og/eller oppgaver. Dette står dessuten i de enkelte studieplanene for studiet du studerer. Lenke til kommentar
Zeorsd Skrevet 14. april 2007 Forfatter Del Skrevet 14. april 2007 (endret) Skjønner...de studiene jeg tenkte på får jeg 60 poeng det første året, som jeg forstår det. Men tenkte altså i forhold til regelen om at man ikke kan stryke i forhold til studilån-stipend. :S Endret 14. april 2007 av theWWW Lenke til kommentar
DuTTZi Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Du får ca 80 000 i lån på starten av året. Halvparten av dette kan omgjøres til stipend hvis du fullfører 60sp .Hvis du ikke får 60sp får du ikke stipend, men lån får man ha... Alt dette står på lanekassen.no. Lenke til kommentar
valentino Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Det medfører ikke riktighet å si at halvparten av lånet omgjøres til stipend. For skoleåret 06/07 har jeg mulighet å få omgjort 32560 kr. Jeg har fullt lån og stipend som utgjør 81400. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå