Snodre Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Hei, har nå en 5 år gammel stasjonær som har sine begrensninger. Driver en del med bilderedigering og kjører programmer som trenger litt mer kraft enn min data klarer å tilby. Spiller også litt pc spill, men det er ikke det viktigste. Vil ha shuttle, ferdig med den diskusjonen. Tenker å bruke ca 9000kr. Jeg tenker sånn at når jeg først kjøper, så legger jeg litt ekstra i det så den varer noen år. 200GB harddisk holder. 2GB ram. Har skjerm, mus og tastatur. Har bygget vanlig stasjonær pc, regner ikke med det er noe vanskeligere å bygge en shuttle? Så trenger vel bare deler hvis ikke noen leverandører kan bygge den for meg. Windows Vista home er vel også greit å ha. Kan noen komme med et forslag, så hadde jeg blitt veldig glad for det. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 (endret) shuttle minne cpu HDD en eller annen dvd brenner.... skjermkort ble litt over dette, men de er jo så steike dyre disse shuttlene. finnes jo mye fint på m-ATX markedet som er bedre i pris Endret 14. april 2007 av leifeinar Lenke til kommentar
Øyvind Skogseide Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 det finnes billigere shuttle/barebone er! http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=328510 http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=326699 http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=325486 Lenke til kommentar
Snodre Skrevet 15. april 2007 Forfatter Del Skrevet 15. april 2007 På komplett så ble det vel 10 800kr med Windows Vista, men det får gå. Takk for hjelpa. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 hvilke komponenter bestillte du=? Lenke til kommentar
andylove Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Hehe, det lurte jeg også på. Hva endte trådstarter opp med? Grattis med ny PC legg gjerne inn en erfaringstråd el.no slik at vi kan se hva du synes. Shuttle er moro, angrer litt på at jeg kvittet meg med min.. Men men.. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Jeg tenker sånn at når jeg først kjøper, så legger jeg litt ekstra i det så den varer noen år. Den taktikken fungerer dårlig. En 5 år gammel PC er like brukelig eller ubrukelig i forhold til dagens maskiner uansett om den kostet 20.000 eller 10.000 den gangen. Det samme vil gjelde den PCen du kjøper nå. Det er lurere å bruke relativt lite penger på PCen og heller planlegge 1 oppgradering om ca 1,5 år og kjøp ny PC om ca 3 år. Det vil nok gi deg mer for pengene enn å svi av alt på en gang og sitte med en utdatert PC fra om ca 3 år til om ca 5 år. Har bygget vanlig stasjonær pc, regner ikke med det er noe vanskeligere å bygge en shuttle? Det er omtrent likt. Bare litt vanskeligere å komme til, siden de er trangere. Windows Vista home er vel også greit å ha.8382978[/snapback] Ikke etter min mening. Jeg har akkurat fjernet det fra min PC fordi det var alt for mye problemer og jeg ikke ble komfortabel med det. Vær obs på at hvis du bruker Photoshop CS2 eller tidligere så må du kjøpe Photoshop CS3 siden CS2 og tidligere ikke fungerer i Vista. Adobe har etter sigende ingen planer om å fikse CS2 så det kan kjøre på Vista eller planer om å gi rabatter på CS3 for CS2-brukere. Vista + ny Photoshop velter budsjettet på 9000 kr allerede før du har kjøpt en eneste komponent til maskina. Lenke til kommentar
kvase Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Test: Shuttle XPC SD37P2 http://www.idg.no/pcworld/article51387.ece Lenke til kommentar
andylove Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Jeg har kjørt CS2 helt über i Vista Ultimate... Det jeg tror Adobe ikke har støttet for i Vista med gamle versjoner, er plugins. Men nå er jeg ingen ekspert på programvaren til Adobe, annet enn at jeg måtte prøver CS2 og litt annen programvare, hvilket jeg ikke hadde noe problemer med. Men skal du bruke maskinen til utvikling, være seg programmerer eller videoredigerer, så hadde jeg kanskje tittet bakover til XP, fordi du kanskje har et oppsett du vet fungerer godt for deg og som det er vanskelig å erstatte eller få til å fungere på Vista. Men samtidig er det ganske godt å være vant til gamle løsninger fremfor nye metoder, og det ligger langt mer bak skallet på Vista enn utseendet. Vet ikke om jeg fikk sagt det i går, men du ønsker kanskje en stillegående maskin? Regn med å jobbe litt med plassering og finne på en løsning for harddiske(ne). Du vil fort skjønne hvorfor... Lenke til kommentar
Snodre Skrevet 17. april 2007 Forfatter Del Skrevet 17. april 2007 Jeg gikk for forslaget til leifeinar + en samsung dvd brenner og Windows XP pro.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå