Filius_two Skrevet 19. desember 2002 Del Skrevet 19. desember 2002 Hei! Liker dere utfordringer? Jeg har en HP OmniBook 4150 b pc Win 2k BIOS er Phoenix 4 release 6.0 Problemet er at jeg kommer meg ikke i BIOS på pcen. Det er passord på den. Og forbi den kommer jeg ikke. Jeg prøvd en del password cracks og sånt, men de fleste fungerer ikke i 2000. Jeg har windows 2000 installert på den og trenger å installere et annet OS. Det er ikke det verste, det verste er at diskettstasjonen er ødelagt og jeg kan ikke boote fra CD-rom, det har jeg prøvd. Jeg kan jo ikke gjøre noe som helst, blir windows ødelagt, kan jeg ikke installere et annet OS på maskinen. Vet noen hvordan jeg kan komme meg i DOS i 2000. Hadde jeg hatt DOS, kunne jeg prøve flere Password cracks men jeg har ingen muligheter til å komme meg i DOS. Ingenting som hjelper. Kan noen hjelpe meg. på forhånd takk MVH Fil Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 19. desember 2002 Del Skrevet 19. desember 2002 Har du mulighet for aa finne BIOS-oppgraderings program paa produsenten sin webside? Da er det vel aa ta backup av bios'en, saa oppdatere den og se om det hjelper. Neste forsoek blir aa ta ut batteriet paa hovedkortet( vet ikke hvordan det blir med garanti da ), og la maskina staa i ro ett par timers tid. Det skulle fjerne ting i bios'en. Ellers kommer det vel bedre forslag dettende skal du se. Lenke til kommentar
twb Skrevet 19. desember 2002 Del Skrevet 19. desember 2002 Stasjonære maskiner har vanligvis en jumper på hovedkortet som brukes for å slette passord og tilbakestille innstillinger i BIOS. Sjekk i manualen til din bærbare om det en slik på din maskin, evt. last ned manualen fra hp.com. Lenke til kommentar
*Tronaldo* Skrevet 19. desember 2002 Del Skrevet 19. desember 2002 Prøv prosessor-hastighet som passord - har hørt at det av og til brukes som standard. Tronaldo Lenke til kommentar
OBF Skrevet 19. desember 2002 Del Skrevet 19. desember 2002 Det ser ut til at du kan sende inn et skjema (password removal request form) til hp for å få fikset problemet. Sjekke denne tråden: http://forums.itrc.hp.com/cm/QuestionAnswer/1,,0x274a c4c76f92d611abdb0090277a778c,00.html Håper dette fikser saken :smile: Lenke til kommentar
Filius_two Skrevet 19. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2002 Hei Lenken din funket ikke helt. Men må ikke jeg betale hp for å få fikset problemet? MVH Fil Lenke til kommentar
Filius_two Skrevet 19. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2002 Hei Hvordan tar jeg backup av BIOSen? MVH Fil Lenke til kommentar
OBF Skrevet 19. desember 2002 Del Skrevet 19. desember 2002 Sørg for å få med begge linjer inn i nettleseren. Om det koster noe vet jeg ikke. Lenke til kommentar
StudInc Skrevet 19. desember 2002 Del Skrevet 19. desember 2002 vil tru at dei fleste problem er virklege :wink: er vel ikkje så mange som konstruerer teoretiske problem på hw?? bye-gones.... (nok ein kommentar til bruken av emne) har ingen erfaring med bios på bærbar, men viss du kan åpne maskina er det nok eit batteri du kan ta ut, eller ein jumpersetting.. det blir nok vanskeleg å ta backup av biosen utan diskettstasjon... :sad: nokon hovedkortleverandører lagar program som lar deg oppdatere bios frå windows, men eg veit ikkje korleis dette er med HP.... Lenke til kommentar
twb Skrevet 19. desember 2002 Del Skrevet 19. desember 2002 Hei igjen. Jeg sjekket litt om dette, og det er nok slik at bærbare ikke har den funskjonen for å slette passord som stasjonære maskiner har. Og det hjelper ikke å ta ut batteriet, for passordet er lagret i et minne som ikke er avhengig av strøm. Det er gjort slik nettopp fordi det skal være vanskelig å komme inn på maskinen dersom den blir stjålet. Dette er for din sikkerhet, med andre ord. Men desto større trøbbel når du låser deg selv ute. Da må du gjennom papirmølla hos produsenten for å godtgjøre at det faktisk er du som eier maskinen. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 19. desember 2002 Del Skrevet 19. desember 2002 Bullshit (sorry) Jobber i et datafirma og en dag fikk vi inn 10000 compaq armadaer med biospassord, så vi ikke kunne komme i nærheten av maskinen. Det vi gjorde var å ta ut hovedbatteri strøm, og så var vi så¨heldige at det ikke var kondensatorer så vi tok ut batteriet, lot den ligge i et døgn og neste dag fungerte 90% av maskinene, resten måtte ligge i en uke... Hvis batteriet mangler så sliter du fordi da er det kondensator og det tar nok sikkert mer enn en måned, men det vet jeg ikke. For å komme inn i dos går det vel ann å lage en oppstartsdiskett i win98 Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 19. desember 2002 Del Skrevet 19. desember 2002 Jepp.... Passordet er ikke mulig å slette. Må komme en teknikker og mixe og trixe. Lenke til kommentar
twb Skrevet 19. desember 2002 Del Skrevet 19. desember 2002 Admin'c - da har nok Compaq elendig sikkerhet på sine laptoper. Dell lagrer passordet i EEPROM som ikke slettes ved å ta ut batteriet, og etter som jeg forstår gjør HP det samme. Men skal huske på dette neste gang jeg vurderer en Compaq... :wink: [ Denne Melding var redigert av: twb på 2002-12-19 12:36 ] Lenke til kommentar
Filius_two Skrevet 21. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2002 Hei igjen. Har prøvd å oppgradere BIOSen men det går ikke fordi jeg har ikke diskettstasjon på PCen, og det er nødvendig for å oppgradere! Vet dere hvor jeg kan kjøpe original diskettstasjon til HP OmniBook 4150 B Lenker? Hva som helst. Takker MVH Fil Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 21. desember 2002 Del Skrevet 21. desember 2002 Quote: Den 2002-12-21 16:08, skrev Filius_two:1. Har prøvd å oppgradere BIOSen men det går ikke fordi jeg har ikke diskettstasjon på PCen, og det er nødvendig for å oppgradere!2. Vet dere hvor jeg kan kjøpe original diskettstasjon til HP OmniBook 4150 B 1. BIOS lar seg flashe uten floppy, går sikkert med USB pen oxo 2. www.hp.com _________________ - Ikke undervurder min manglende kompetanse, og få noreg ut av Norge! [ Denne Melding var redigert av: Xvani på 2002-12-21 16:31 ] Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 21. desember 2002 Del Skrevet 21. desember 2002 En ny disketstasjon koster ca en hundrings. Ville ikke brydd meg med å kjøpe en orginal fra hp, bare fiks en i samme farge hvis det er det du bryr deg om, ellers bruker alle disketstasjoner samme standard drivere fra windows (så vidt jeg vet), så hvilket merke det er er irrelevant. Lykke til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå