Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Komplisert situasjon! hjelp? kjærlighet and stuff

Anbefalte innlegg

Hey!

det som skjedde:

Jeg fant ut at dama jeg liker, liker meg. så jeg kom ned til hun, rota litt (jeg ble stormforelsket). og neste dag fikk jeg vite at bestevenninna hennes visstnok hadde hatt følelser for meg ganske lenge, og at hun hadde funnet ut hva som hadde skjedd den kvelden...

dama jeg liker og bestevenninna hennes var nå uvenner, og dama jeg liker foreslo at vi måtte roe ned veldig, sånn at bestevenninna hennes kunne komme seg over meg.. jeg var jo enig i det.. men en dag på skolen kom dama jeg liker bort til meg på skolen og sier at hun vet ikke om hun orker mer, vet ikke om dette er så lurt.. jeg blei deppa.. men foreslo likevel at vi trengte litt tid aleine for å finne ut ting. Hun var enig i det.

så hun kom opp, vi rota enda mer (og jeg ble mer og mer forelsket) og det virket som om alt skulle gå veldig bra!

dagen etter skulle hun på hytta med bestevenninna si (de hadde blitt venner igjen) og mens hun var på hytta begynte hun å sende meldinger om om dette var så lurt osv.. hun så at bestevenninna ikke var som før og at hun følte seg slem og dom og at hun ikke orket mer.. jeg ble deppa igjen og sa at dette må vi snakke om.. så dagen etter hun kom hjem (cirka 4 dager etter hun dro) kom hun opp, og vi pratet.

Hun sa at det eneste riktige valget hun kunne ta, var bestevenninna hennes, og at vi skulle være venner, men hun kunne ikke se på meg som en venn, hun så på meg som noe mer.. jeg følte det samme, men vi måtte allikevel bli enige om at vi skulle BARE være venner.. Jeg begynte nesten å gråte, og etter hun hadde gått, satt jeg der resten av kvelden å bare tenkte, sove ble det heller ikke noe av.. :(

nå har det gått snart 2 uker, og jeg greier ikke tenke på noe annet enn hu, og hvorfor hu andre måtte ødelegge for oss (jeg er veldig god venn med henne også, og vet det er dumt at jeg tenker sånn..), og om hvordan ting hadde gått hvis det hadde blitt noe mellom oss.. Begynner nesten å gråte hver gang jeg tenker på det.

sammendrag:

Meg = gutt, Dama jeg liker= jente1 Besteveninna til dama jeg liker= jente2

-jente2 har hatt følelser for gutt veldig lenge, gutt ikke følelser for hun.

-jente1 har nylig fått følelser for gutt, gutt har følelser for henne.

-gutt og jente1 roter

-jente2 blir sur på jente1 pga det

-jente1 kan ikke bli sammen med gutt pga jente2

Nå for tiden snakker vi nesten ikke sammen :( tror hun ignorerer meg..

Noen som har opplevd det samme? noen tips?

Takker for alle svar!

Endret av Robb1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som har opplevd det samme? eller som kan hjelpe?

8384052[/snapback]

Har ikke så mange råd, for dette er jo vanskelig... Men prøv å tenke negativt om denne personen. Vær kritisk. Og prøv å kom deg videre ;)

Sjokolade funker også ;)

Lenke til kommentar

går ikke tenke negativt om ho :( og prøver heller å jogge hver gang jeg tenker på sjokolade... vet ikke hva jeg skal gjøre :( , prøver å se det fra demmes side men kommer ikke over at jeg er forelsket... :love::no:

Endret av Robb1
Lenke til kommentar
går ikke tenke negativt om ho :(  og prøver heller å jogge hver gang jeg tenker på sjokolade... vet ikke hva jeg skal gjøre :( , prøver å se det fra demmes side men kommer ikke over at jeg er forelsket... :love:  :no:

8384704[/snapback]

Er vanskelig å være forelsket, men du kan jo ikke tvinge ho til å være sammen med deg heller... Men det tar tid å komme over en person :( Det blir nok snart bedre ;)

Lenke til kommentar
går ikke tenke negativt om ho :(  og prøver heller å jogge hver gang jeg tenker på sjokolade... vet ikke hva jeg skal gjøre :( , prøver å se det fra demmes side men kommer ikke over at jeg er forelsket... :love:  :no:

8384704[/snapback]

Er vanskelig å være forelsket, men du kan jo ikke tvinge ho til å være sammen med deg heller... Men det tar tid å komme over en person :( Det blir nok snart bedre ;)

8384817[/snapback]

seff kan jeg ikke tvinge ho:-P Hun sier at hun ikke ser meg som en venn, men som noe mer... og nå lurer jeg egentlig på om jeg må satse på å glemme ho, eller om jeg kan vente til bestevenninna ikke liker meg lenger :hm:

Endret av Robb1
Lenke til kommentar

Hoff, det er en vanskelig situasjon du er i der. Kan ikke si hva dere bør gjøre, men i sånne situasjoner er det alltid best å følge hjertet. Høres egentlig ut som veninna hennes betyr veldig mye for henne og at ho bruker henne til å støtte seg på og sånt.

Hvis da det skulle skjært seg for dere og hun hadde blitt lei seg, så hadde hun ikke hatt noen bestevenninne å støtte seg på. Det er vel en ganske vanlig grunn til at jenter velger venninner foran mulige kjærester.

Men du høres veldig ut som du er sikker på at du vil ha ho, og at ho ikke velger det fordi det ikke passer med veninna. Derfor bør egentlig det være mulig for enten deg eller ho du liker å prate med ho, og ho bør egentlig forstå at det ikke er noe å bli sjalu over og la besteveninna si få det hun vil ha. Men sånne situasjoner er vanskelige, og det skal nok mye til å redde det. Men for å bli kvitt kjærlighetsorgen må du nok enten innse at slaget er tapt eller fortsette å prøve deg.

Lenke til kommentar

Prøver.. har snakket ganske mye med ho om dette, og hun åpnet seg mye med mange andre problemer hun hadde også. Hun sa at hun helst ville at de skulle bli bestevenninner og vi to kjærester, men at hun egentlig ikke hadde noe valg.. :(

Horfor kan ikke bare livet være enkelt! eks: de to blir bestevenninner og vi to kjærester! :love:

in my dreamz :(

Endret av Robb1
Lenke til kommentar

ja ,men hva skal jeg si til hun da, uansett hva jeg sier så kommer hun jo til å bli sur... hun sa til meg at hun ikke likte meg på den måten lenger, men så sa hun til dama jeg liker at hun fortsatt gjør det :-S

men tror ikke bestevenninnen har følelser for meg nå, skal jeg prøve på nytt?

Endret av Robb1
Lenke til kommentar
ja ,men hva skal jeg si til hun da, uansett hva jeg sier så kommer hun jo til å bli sur... hun sa til meg at hun ikke likte meg på den måten lenger, men så sa hun til dama jeg liker at hun fortsatt gjør det :-S

men tror ikke bestevenninnen har følelser for meg nå, skal jeg prøve på nytt?

8398619[/snapback]

Du kan si det som der er? At du ikke liker at det blei slutt mellom deg og "dama" di (veit ikke hva jeg skal kalle hu). Bare prøva å snakke seriøst med hun, slik at hun kanskje tenker over saken og at det ikke blir noe mellom deg og bestevenninnen (hu du snakker med). Alså, selv om venninnen liker deg og "dama di" også liker deg trenger jo ikke venninna å bli sur på "dama di" og deg forde. Altså det jeg mener er at venninna kunne ha prøvet seg på deg og funnet ut om dere kunne blitt sammen og ikke lage noe bråk av det?

Sånn jeg ser på saken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...