ShaNickolas Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 (endret) Jeg sliter veldig med å være sjalu på ex dama. Det at hun bor langt fra meg kan vel også ha noe med saken å gjøre. Jeg vet godt jeg ikke har noe med livet hennes å gjøre lenger, men klarer ikke legge henne fra meg Hvordan skal jeg få vekk den sure sjalusifølelsen? EDIT: Jeg blir ganske enkelt sliten av å tenke på henne. Orker ikke at det skal oppta meg så mye, når hun tydeligvis ikke er opptatt av hva jeg driver på med osv Tror det er best å bare gi opp Endret 14. april 2007 av _Sha9ick_ Lenke til kommentar
bortevekk Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Vil du ikke at hun skal ha det bra, da? Ikke noe vits å bruke energi på å være sjalu. Lenke til kommentar
ShaNickolas Skrevet 14. april 2007 Forfatter Del Skrevet 14. april 2007 Vil du ikke at hun skal ha det bra, da? Ikke noe vits å bruke energi på å være sjalu. 8382247[/snapback] Jo, er ikke noe annet jeg vil en at hun skal ha det bra. Bare føles så fjernt å rart alt Sitter igjen som et ? Mens hun har tydeligvis forhåndsplanlagt alt Skulle ønske det hadde vært omvendt, så hadde hun kunne følt det samme. Dårlig sagt? vet det Jeg får prøve så godt jeg kan å bare drite en lang faen i henne Lenke til kommentar
bortevekk Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Du trenger ikke drit langt faen i henne, bare fortsett med livet ditt. Lenke til kommentar
ShaNickolas Skrevet 14. april 2007 Forfatter Del Skrevet 14. april 2007 Du trenger ikke drit langt faen i henne, bare fortsett med livet ditt. 8382298[/snapback] Vist jeg ikke driter i henne så får jeg ikke tenkt på så mye annet. Er som et teppe som legger seg rundt hjernen min hver eneste morgen Ikke ta kontakt å just live my life Lenke til kommentar
Windkin Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Drikk deg dritings og dra på byen å finn ei dame å rote litt med! Viktig: Legg igjen mobilen hjemme så du ikke begynner å ringe eller sende mdl til henne. Kanskje ikke særlig konstruktivt. Du kommer sikkert ikke til å føle deg noe bedre heller, men du har ihvertfall fått en begivenhetsrik kveld ute på byen i steden for å sitte hjemme å deppe... Sikkert mange ting du kan finne på som er MYE bedre enn mitt forsalg, men prøv ihvertfall å komme deg ut av godstolen å finn på ting som gjør at du ikke tenker så mye på henne, så går det over etter hvert... Er nok ikke noe annet å gjøre enn å ta tiden til hjelp. Det finnes dessverre ingen piller som får vekk den følelsen du sitter med(ihvertfall ikke noen jeg vil anbefale deg å ta). Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Jeg vet akkurat hvordan du har det trådstarter, jeg er i nøyaktig samme situasjon som deg. Det suger, det suger, det suger. Jeg har ikke funnet noen løsning på det her selv, så skal heller bare se her om noen kommer med gode råd. Å drikke seg full fungerer dårlig for meg, da føler jeg meg bra en liten tid, så blir alt mye verre egentlig. Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 (endret) Jeg har en teori om at man ikke helt greier å slutte å tenke på eksen før man forelsker seg på nytt. Sånn har det alltid vært for meg, uavhengig om det var jeg eller de som gjorde det slutt. Jeg tror man alltid vil tenke på 'den siste' man hadde, helt til det komme en ny inn i bildet man kan bruke energien sin på. Sjalusien er jo der fordi man vet at personen man hadde i fanget for en tid tilbake gjør alt det fine man gjorde sammen med en annen person. Klart det gjør vondt. Endret 15. april 2007 av Aidskake Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 (endret) Tror mye av problemet er at man blir helt besatt av det den andre personen får deg til å føle, ikke av selve personen, hvis du skjønner hva jeg mener. Man bruker så mye tid på å prøve å bli kvitt følelsene som omhandler personen, at de opptar deg hele døgnet og det føles som om personen har makt over deg. Man prøver å dempe sine egne vonde følelser ved å lage seg forestillinger om eks'en og hva de gjør og hvem de er sammen med osv. slik at det matcher mer med den virkeligheten som ikke gir ubehag. Hvis man tenker på det, så foregår jo alt i ditt eget hode og hvis alle følelsene for henne forsvant, så hadde du ikke tenkt på henne et eneste sekund til, uansett hva hun gjorde. Poenget mitt, hvis jeg har gjort meg forstått, er at du trenger å begynne å tenke på følelsene dine, istedet for henne og begynne å bearbeide disse! Det er følelsene dine som gir deg ubehag, ikke eks'en din! Følelsene er skapt på grunnlag av henne, men ikke av henne. De er dine, ikke hennes og styres derfor ikke av henne og det hun foretar seg, selv om det kjennes slik ut... Jo, lenger tid du bruker på å tenke på henne, istedet for å begynne å bearbeide følelsene som ligger igjen etter henne, jo lenger tid tar det å komme seg videre. Høres enkelt ut, gjør det ikke... Endret 17. april 2007 av LiamH Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå