Gå til innhold

Motion Blur og FPS

Anbefalte innlegg

Hei!

Googlet litt rundt angående motion blur i spill, men står fortsatt igjen med et spørsmål: Kan jeg i praksis sette på motion blur i et spill og cappe frameraten på 24 -- eller noe høyere -- og faktisk være fornøyd med det? Eller er det mer som spiller inn?

Finnes en kommando for motion blur i S.T.A.L.K.E.R.. Tenkte jeg skulle prøve det når jeg kom hjem. Imens kan jo dere komme med deres erfaringer?

Eivind

EDIT: Litt info om motion blur i Stalker!

r2_mblur [0.000 - 1.000] - This option controls motion blurring in the game. However to have it function, you will first need to use the -mblur command line switch on your STALKER launch icon (see page 9 for details), and then you can see the effects of changing this variable. A value of 1.0 shows significant blurring as you turn around, but a value of around 0.1 provides a fairly realistic level of blurring wth no real drop in FPS. Thanks to Eik Corell for the tip.

Kilde: http://www.tweakguides.com/STALKER_7.html

Endret av norman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Googlet litt rundt angående motion blur i spill, men står fortsatt igjen med et spørsmål: Kan jeg i praksis sette på motion blur i et spill og cappe frameraten på 24 -- eller noe høyere -- og faktisk være fornøyd med det? Eller er det mer som spiller inn?

Finnes en kommando for motion blur i S.T.A.L.K.E.R.. Tenkte jeg skulle prøve det når jeg kom hjem. Imens kan jo dere komme med deres erfaringer?

Eivind

Motion Blur gjør spill MYE mer realistisk :) spesielt i Penumbra, der den funker så ekstremt bra :dribble:

Lenke til kommentar

Har lest Mr. Lee's sticky, men om det fungerer når det kommer til FPS i spill i praksis kan jeg ikke huske at den svarte på.

Men ja, slike effekter gjør MYE på realismen! Det gleder meg at utviklingen har gått den veien i det siste: Et bilspill er liksom ikke det samme uten (da tenker jeg på en sammenligning av Driver 1 og NFS: C, hehe).

Men jo, pent, jeg skal prøve. Hovedtanken min bak dette er jo da om jeg kan ofre noen ekstra FPS til gode for penere billedkvalitet. For eksempel sette på fult dynamisk lys og leve pent på 30 FPS, samt i samme slengen få et mer realistisk billedinntrykk mtp. motion blur.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...