Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Dvd-romen forsvant, avinnstallering av programmer

Anbefalte innlegg

Hei! :)

Har et litt småkjipt problem på gang her. Det viser seg nemlig at dvd-romen har totalt forsvunnet fra pc'en min. Dvs. at windows finner den ikke. Maskinen min er en dell 6400 bærbar maskin. Alt dette skjedde etter at jeg avinstallerte noen programmer tilhørende dvd-romen. Dette var såvidt jeg kunne se vanlige dvd kopieringsprogrammer. Noen av dem som jeg aldri ville kommet til å bruke uansett. Programmet/ene var fra et selskap kalt Sonic.

Jeg har jo et ganske stort problem her siden jeg ikke akkurat kan formatere heller når dvd-romen ikke fungerer og drivere eller hva jeg måtte trenge må vel helst ligge på nettet.

Håper noen kan hjelpe!

Ps!: Om det er noe annen innformasjon som dere trenger så skal jeg prøve så godt som mulig å få tak i dette! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du prøvd et søk i Legg til Hardware under kontroll panel ??

På min stasjonære forsvinner den ene dvd spilleren titt og ofte. Må da gå i kontrollpanel, søke etter ny hardware, svare ja på at enheten er installert, for så å velge den i en listen over enheter som windows har funnet. Da fungerer alt ok igjen i en uke eller to..

Lenke til kommentar
Hei! :)

Har et litt småkjipt problem på gang her. Det viser seg nemlig at dvd-romen har totalt forsvunnet fra pc'en min. Dvs. at windows finner den ikke. Maskinen min er en dell 6400 bærbar maskin. Alt dette skjedde etter at jeg avinstallerte noen programmer tilhørende dvd-romen. Dette var såvidt jeg kunne se vanlige dvd kopieringsprogrammer. Noen av dem som jeg aldri ville kommet til å bruke uansett. Programmet/ene var fra et selskap kalt Sonic.

Jeg har jo et ganske stort problem her siden jeg ikke akkurat kan formatere heller når dvd-romen ikke fungerer og drivere eller hva jeg måtte trenge må vel helst ligge på nettet.

Håper noen kan hjelpe!

Ps!: Om det er noe annen innformasjon som dere trenger så skal jeg prøve så godt som mulig å få tak i dette! :thumbup:

8381886[/snapback]

Du finner svaret ho Dell.

Supporten dems er dem beste jeg har vært borti.

Du kan logge deg inn og be Dell sjekke systemet ditt enten via tag eller at du manuelt finner maskinen din.

Lenke til kommentar
Self. kan du formatere maskinen.

Sett i windows cden og start maskinen.

Du formaterer under innstalasjonen.

Men tror dette løser problemet ditt.

Omstendighetene er ikke di samme men problemet er det samme.

Da du avinnstalerte så ble registeret rota til anntaglivis.

http://support.microsoft.com/kb/320553/en-us

8382549[/snapback]

Yeees :w00t:

Takk skal du ha! Tipsene på microsoft sin side fungerte utmerket. Alt dukket opp igjen og ser ut til å fungere! Utrolig bra at det finnes personer her på forumet som er så villige til å hjelpe :thumbup:

Lenke til kommentar
Har du prøvd et søk i Legg til Hardware under kontroll panel ??

På min stasjonære forsvinner den ene dvd spilleren titt og ofte.  Må da gå i kontrollpanel, søke etter ny hardware, svare ja på at enheten er installert, for så å velge den i en listen over enheter som windows har funnet.  Da fungerer alt ok igjen i en uke eller to..

8382429[/snapback]

Hadde prøvd denne metoden tidligere, men fungerte desverre ikke. Men nå er jo alt i orden så.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...