Hayer Skrevet 14. april 2007 Rapporter Del Skrevet 14. april 2007 Hei Har to "script"... Et login script (login.php) og skjemaet(login.html). Nå er det slik at jeg gjerne vil ha de i samme fil sånn at knappen i skjemaet peker til login scriptet. Dette er FULT mulig det vet jeg, har sett det mener jeg.. Men hvordan? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 14. april 2007 Rapporter Del Skrevet 14. april 2007 post plxplx hvisdu poster så fikser jeg det Lenke til kommentar
grimjoey Skrevet 14. april 2007 Rapporter Del Skrevet 14. april 2007 (endret) du kan cut'n'paste login.html inn i en echo ""; i login.php og/eller du kan/må sette opp skjermaet til å sende info til login.php <form action='login.php'> Endret 14. april 2007 av grimjoey Lenke til kommentar
Bakke Skrevet 14. april 2007 Rapporter Del Skrevet 14. april 2007 Bare sett action til samme side, så har du php scriptet under. Tror ikke det skal være verre en det Lenke til kommentar
Rinox Skrevet 14. april 2007 Rapporter Del Skrevet 14. april 2007 Sett action til ingenting, altså action="". Mener at det skulle fungere. Lenke til kommentar
fakey Skrevet 14. april 2007 Rapporter Del Skrevet 14. april 2007 Først setter du action til action="" .. Først legger du skjemaet inn i en $html. Dermed lager du en if(isset($_POST['submit'])) og en else. I if'en kjører du scriptet. Og i else'n skriver du bare ut $html. Lenke til kommentar
mske Skrevet 15. april 2007 Rapporter Del Skrevet 15. april 2007 <form method="post" action="<?php htmlentities($_SERVER['PHP_SELF']); ?>"> Input : <input type="text" name="string"/> <br/> <input type="submit" value="Submit"/> </form> <?php $string = $_POST['string']; echo $string: ?> Lenke til kommentar
Hayer Skrevet 15. april 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. april 2007 ="<?php htmlentities($_SERVER['PHP_SELF']); ?>"> ... Så jeg kan bare mange knapper som peker til et script per side? :S Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 15. april 2007 Rapporter Del Skrevet 15. april 2007 Det spørsmålet skjønte jeg ikke. Den koden er bare for å si at når du trykker på en knapp (submit feks) så skal all dataen sendes til den siden ($_SERVER['PHP_SELF'] som er den siden brukeren er på når han sender scriptet. Lenke til kommentar
grimjoey Skrevet 15. april 2007 Rapporter Del Skrevet 15. april 2007 (endret) Hva jeg tror du er ute etter... Du kan ha script og forms i samme dokument. Så mange forms du bare vil. For hver form har du et eget navn på submit knappen name="submit_noe". så kan du ha en rekke med if {} else {} som reagerer ettersom hvilken submit knapp som blir klikket. if($_POST['submit_noe']) { gjør noe } elseif($_POST['submit_noe_annet']) { gjør noe annet } else { echo ' <form action="'.$_SERVER['PHP_SELF'].'" method="POST"> <input type="text" name="text" value="noe"> <input type="submit" name="submit_noe" value="Send noe"> </form> <form action="'.$_SERVER['PHP_SELF'].'" method="POST"> <input type="text" name="text" value="noe annet"> <input type="submit" name="submit_noe_annet" value="Send noe annet"> </form> '; } Endret 15. april 2007 av grimjoey Lenke til kommentar
Hayer Skrevet 16. april 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. april 2007 takk for en bra forklaring som jeg skjønte grimjoey Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå