Gå til innhold

Problemer med Monster kabler, Ps3.

crypt0r

Anbefalte innlegg

Howdy!

Var hos expert og kjøpte meg ett sett monster kompositt kabler til ps3'en min (Sitter på vanlig 28" crt, så det sier seg selv av component kablene ikke duger)! Men nå får jeg kun svart-hvitt bilde, og heller ingen lyd. Det fulgte også med en optisk lyd kabel, men jeg har ingen inngang for dette i tv'et (forøvrig et thomson). Noen som vet hva jeg har gjort feil? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
->> Kjøpt fra cdon.no! Det stod noe om det kunne være svensk omslag, men regner med de har samme ps3 som oss?

Svensk PS3 er samme som Norsk.

Edit: Når det gjelder soner og slikt.

8381853[/snapback]

Ja var det jeg trodde! Anyways, det går ikke an å kople kablene feil? Altså feil farge i feil "hull"? Da hadde jeg vel ikke fått noe bilde i hele tatt?

Lenke til kommentar
Gul kabel i gult hull, vanskelig å gjøre feil der. Men hvorfor har du kjøpt kompositt? Det er den dårligste tilkoblingen (nei, det hjelper ikke at det er Monster). RGB-scart vil nok gi et mye bedre resultat på en CRT.

8381912[/snapback]

Fargene på kablene er faktisk rød, grønn og blå! Både tven og ps3 står på PAL format. Grunnen til at det ble en slik kabel er at det var det eneste de hadde.. merket stor forskjell da, selv om jeg ikke har farger :cry:

Edit: Her er kablene jeg har kjøpt btw Monster gaming

Endret av crypt0r
Lenke til kommentar
Fargene på kablene er faktisk rød, grønn og blå! Både tven og ps3 står på PAL format. Grunnen til at det ble en slik kabel er at det var det eneste de hadde.. merket stor forskjell da, selv om jeg ikke har farger  :cry:

8381977[/snapback]

Då har du ikkje kjøpt ein kompositt-kabel, men ein komponent-kabel. Det som er bra er at dette er ein mykje betre kabeltype. Det som er mindre bra er at TV-en din neppe har inngongar for han. Ein komposittkabel er ein vanleg gul videokabel, der heile videosignalet blir sendt gjennom ei ledning. I ein komponentkabel deler ein opp biletet i dei tre komponent-fargane og sender dei gjennom tre ledningar (om eg har forstått det rett).

Kay

Lenke til kommentar

Grunnen til at du ikke får farger er vel enkelt og greit det at du ikke har kompnentinngang på tven din.. De kablene overfører bildet i tre deler eller noe, så du kan ikke bare sette den ene komponentkablen i det gule hullet, hvis det er det du har gjort.

Edit: Var visst en litt raskere fyr her :)

Endret av Pazleet
Lenke til kommentar
Fargene på kablene er faktisk rød, grønn og blå! Både tven og ps3 står på PAL format. Grunnen til at det ble en slik kabel er at det var det eneste de hadde.. merket stor forskjell da, selv om jeg ikke har farger  :cry:

8381977[/snapback]

Då har du ikkje kjøpt ein kompositt-kabel, men ein komponent-kabel. Det som er bra er at dette er ein mykje betre kabeltype. Det som er mindre bra er at TV-en din neppe har inngongar for han. Ein komposittkabel er ein vanleg gul videokabel, der heile videosignalet blir sendt gjennom ei ledning. I ein komponentkabel deler ein opp biletet i dei tre komponent-fargane og sender dei gjennom tre ledningar (om eg har forstått det rett).

Kay

8382025[/snapback]

Hehe, etter å ha lest litt rundt på monster sine hjemme sider kom jeg nettopp frem til samme konklusjon! Priset være kunnskapen hos enkelte butikkmedarbeidere.. (ikke at jeg kan noe mer selv :blush: ) Jaja, da må jeg vel ut en tur igjen da, noen som har forslag til hvor kan kjøpe en duglig rgb scart?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...