crypt0r Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Howdy! Var hos expert og kjøpte meg ett sett monster kompositt kabler til ps3'en min (Sitter på vanlig 28" crt, så det sier seg selv av component kablene ikke duger)! Men nå får jeg kun svart-hvitt bilde, og heller ingen lyd. Det fulgte også med en optisk lyd kabel, men jeg har ingen inngang for dette i tv'et (forøvrig et thomson). Noen som vet hva jeg har gjort feil? Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Hørtes rart ut...pleier jo å være rimelig greit det her lissom. Har du importert din PS3? Lenke til kommentar
crypt0r Skrevet 14. april 2007 Forfatter Del Skrevet 14. april 2007 Hørtes rart ut...pleier jo å være rimelig greit det her lissom. Har du importert din PS3? 8381728[/snapback] Kjøpt fra cdon.no! Det stod noe om det kunne være svensk omslag, men regner med de har samme ps3 som oss? Lenke til kommentar
Jack_The_Bull Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 (endret) ->> Kjøpt fra cdon.no! Det stod noe om det kunne være svensk omslag, men regner med de har samme ps3 som oss? Svensk PS3 er samme som Norsk. Edit: Når det gjelder soner og slikt. Endret 14. april 2007 av Jack_The_Bull Lenke til kommentar
crypt0r Skrevet 14. april 2007 Forfatter Del Skrevet 14. april 2007 ->> Kjøpt fra cdon.no! Det stod noe om det kunne være svensk omslag, men regner med de har samme ps3 som oss? Svensk PS3 er samme som Norsk. Edit: Når det gjelder soner og slikt. 8381853[/snapback] Ja var det jeg trodde! Anyways, det går ikke an å kople kablene feil? Altså feil farge i feil "hull"? Da hadde jeg vel ikke fått noe bilde i hele tatt? Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Du har ikke satt ps3'en din til NTSC? Eller TV inngangen til NTSC? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Gul kabel i gult hull, vanskelig å gjøre feil der. Men hvorfor har du kjøpt kompositt? Det er den dårligste tilkoblingen (nei, det hjelper ikke at det er Monster). RGB-scart vil nok gi et mye bedre resultat på en CRT. Lenke til kommentar
Jack_The_Bull Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Da hadde du nok ikke fått bilde nei. Men du må ikke stille tv'en om til PAL eller noe da? Skulle ikke tro det, men jeg tenker på samme prinsippet som når man kobler pc til tv, vist du skjønner hva jeg mener/tenker på. Lenke til kommentar
crypt0r Skrevet 14. april 2007 Forfatter Del Skrevet 14. april 2007 (endret) Gul kabel i gult hull, vanskelig å gjøre feil der. Men hvorfor har du kjøpt kompositt? Det er den dårligste tilkoblingen (nei, det hjelper ikke at det er Monster). RGB-scart vil nok gi et mye bedre resultat på en CRT. 8381912[/snapback] Fargene på kablene er faktisk rød, grønn og blå! Både tven og ps3 står på PAL format. Grunnen til at det ble en slik kabel er at det var det eneste de hadde.. merket stor forskjell da, selv om jeg ikke har farger Edit: Her er kablene jeg har kjøpt btw Monster gaming Endret 14. april 2007 av crypt0r Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Fargene på kablene er faktisk rød, grønn og blå! Både tven og ps3 står på PAL format. Grunnen til at det ble en slik kabel er at det var det eneste de hadde.. merket stor forskjell da, selv om jeg ikke har farger 8381977[/snapback] Då har du ikkje kjøpt ein kompositt-kabel, men ein komponent-kabel. Det som er bra er at dette er ein mykje betre kabeltype. Det som er mindre bra er at TV-en din neppe har inngongar for han. Ein komposittkabel er ein vanleg gul videokabel, der heile videosignalet blir sendt gjennom ei ledning. I ein komponentkabel deler ein opp biletet i dei tre komponent-fargane og sender dei gjennom tre ledningar (om eg har forstått det rett). Kay Lenke til kommentar
Pazleet Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 (endret) Grunnen til at du ikke får farger er vel enkelt og greit det at du ikke har kompnentinngang på tven din.. De kablene overfører bildet i tre deler eller noe, så du kan ikke bare sette den ene komponentkablen i det gule hullet, hvis det er det du har gjort. Edit: Var visst en litt raskere fyr her Endret 14. april 2007 av Pazleet Lenke til kommentar
crypt0r Skrevet 14. april 2007 Forfatter Del Skrevet 14. april 2007 Fargene på kablene er faktisk rød, grønn og blå! Både tven og ps3 står på PAL format. Grunnen til at det ble en slik kabel er at det var det eneste de hadde.. merket stor forskjell da, selv om jeg ikke har farger 8381977[/snapback] Då har du ikkje kjøpt ein kompositt-kabel, men ein komponent-kabel. Det som er bra er at dette er ein mykje betre kabeltype. Det som er mindre bra er at TV-en din neppe har inngongar for han. Ein komposittkabel er ein vanleg gul videokabel, der heile videosignalet blir sendt gjennom ei ledning. I ein komponentkabel deler ein opp biletet i dei tre komponent-fargane og sender dei gjennom tre ledningar (om eg har forstått det rett). Kay 8382025[/snapback] Hehe, etter å ha lest litt rundt på monster sine hjemme sider kom jeg nettopp frem til samme konklusjon! Priset være kunnskapen hos enkelte butikkmedarbeidere.. (ikke at jeg kan noe mer selv ) Jaja, da må jeg vel ut en tur igjen da, noen som har forslag til hvor kan kjøpe en duglig rgb scart? Lenke til kommentar
vict0r Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 De har den på spaceworld.no Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Jupp, den ser grei ut. Kostar litt mindre enn Monster-kabelen, òg. Kay Lenke til kommentar
crypt0r Skrevet 14. april 2007 Forfatter Del Skrevet 14. april 2007 Jupp, den ser grei ut. Kostar litt mindre enn Monster-kabelen, òg. Kay 8382124[/snapback] En god del også! Håpe jeg får bytte monster'n da.. Takk for hjelpen folkens! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå