Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

finner ikke trådløst nett...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"men jeg har installert alt på en laptop som jeg har men den andre pcen med trådløst klarer ikke å finne det trådløse nettet."

Hva? Du formulerer deg utrolig dårlig.

Mener du at du har en laptop, hvor alt fungerer, og at du i tillegg til laptopen har en annen maskin, som ikke fungerer?

Lenke til kommentar
ja jeg har en annen maskin i tillegg til laptopen men denne kan ikke finne det trådløse nettverket.

den er i 3 etasje den som ikke kan finne no og den andre er i 2 etasje.

8381847[/snapback]

Og routeren står i første etasje? Bor du i et murhus, eller har du andre materialer i nærheten som kan gjøre signalet svakt, er vel dette en mulig grunn til at du ikke finner nettverket.

Siden du ikke har oppgitt noe annet, regner jeg med at du kjører windows xp, og at når du prøver å lete etter og koble til et nettverk, bruker du den innebydge softwaren for trådløst nettverk i windows. Hvis du har installert drivere til et nettverkskort på maskinen som ikke finner nettverket, er det godt mulig at du har installert noe software fra produsenten til det trådløse kortet i samme slengen. Med dette mener jeg software som brukes til å finne og koble til trådløse nettverk, og at denne softwaren da kan ha "tatt over" windows sin software, slik at du derfor ikke finner noe ved å søke etter trådløse nettverk via windows sine funksjoner.

Hvis du kan, kom med mer informasjon - det er ikke lett å hjelpe deg uten å vite noe som helst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...