Alex_86 Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Da har jeg 2 spm egentlig. parkerings muligheter for oss som kjører? Koster det noe i så tilfelle? 1 pc pr plass? som i en port på ruteren/switchen? som i en tcp kabel pr plass :!: hva hvis du setter opp egen switch/router strengt forbudt? Søkte litt etter det, men fant ikke noe Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Da har jeg 2 spm egentlig. parkerings muligheter for oss som kjører? Koster det noe i så tilfelle? 8381686[/snapback] Masse plasser: http://kart.gulesider.no/kart/map.c?ps=7&c...&zoomFactor=1.5 Koster ikke noe, så vidt jeg vet. 1 pc pr plass? som i en port på ruteren/switchen? som i en tcp kabel pr plass :!: hva hvis du setter opp egen switch/router strengt forbudt? 8381686[/snapback] Du kan stappe hva du måtte føle for innenfor dine 80x60cm, det er ingen begrensinger i høyden - så lenge konstruksjonen er stabil. Egen switch/router er såvidt jeg vet helt OK, men husk at du har kun 230W strøm Lenke til kommentar
Alex_86 Skrevet 14. april 2007 Forfatter Del Skrevet 14. april 2007 (endret) supert, da vet jeg det Endret 14. april 2007 av Alex_86 Lenke til kommentar
sjurtf Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 (endret) WTF bare 230Watt Faen, pcen min tar 400Watt Endret 14. april 2007 av SuperSjur Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 (endret) Den tar ikke 400 effektive watt om jeg ikke tar helt feil. Min PSU er på 500 Watt, og det har ikke gitt meg noen problemer, verken på HW-LAN eller TG. Edit: L..! Kom og forklar! Du kan strøm her på forumet! Endret 14. april 2007 av king_of_kong Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Selvom strømforsyningen din er på 400, trekker den aldri 400W. En normal PC trekker ikke mer enn 150-250W effektivt. Det hele står ganske godt forlkart her: http://www.hardware.no/tester/stromforsyni...yninger/25879/2 Lenke til kommentar
sjurtf Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Selvom strømforsyningen din er på 400, trekker den aldri 400W. En normal PC trekker ikke mer enn 150-250W effektivt. Det hele står ganske godt forlkart her: http://www.hardware.no/tester/stromforsyni...yninger/25879/2 8385879[/snapback] Et mer eller mindre råskinn av en maskin vil kunne trekke fra 300 til 350 Watt av strømforsyningen din Stod det der... akkurtat det pcen min er :/ Lenke til kommentar
Phingoc1 Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 den kan trekke masse på 12/5V siden, men på 230V siden trekker den nesten ikke noe. elektro greier, ikke lett å skjønne hvordan det er. det enkleste er å bare godta det. Lenke til kommentar
sjurtf Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 den kan trekke masse på 12/5V siden, men på 230V siden trekker den nesten ikke noe. elektro greier, ikke lett å skjønne hvordan det er. det enkleste er å bare godta det. 8386110[/snapback] Får håpe det (: Lenke til kommentar
Alex_86 Skrevet 14. april 2007 Forfatter Del Skrevet 14. april 2007 hm, skal ikke begå meg ut på det regne stykket=P, skal bare ha 2 kabler 1 til bærbar og 1 til stasjonær så np.. i hope Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 230W har vært brukt som utgangspungt på alle store lan, slik som The Gathering. Der har de aldri opplevd problemer med dette. Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 den kan trekke masse på 12/5V siden, men på 230V siden trekker den nesten ikke noe. elektro greier, ikke lett å skjønne hvordan det er. det enkleste er å bare godta det. 8386110[/snapback] 5 watt på 12 volt er 5 watt på 230 volt. Når man transformerer elektrisitet, endrer man spenning (volt) og strøm (amp), men ikke effekt (watt). Lenke til kommentar
Alex_86 Skrevet 16. april 2007 Forfatter Del Skrevet 16. april 2007 (endret) men 400 watt, er dere sikre på det, syns det høres helt gæli ut. sette på en vannkoker og strømmen er borte på 4 av plassene (bare et eksempel, vannkoker er jo ikke lov) Endret 16. april 2007 av Alex_86 Lenke til kommentar
Darth Reidar Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Parkering - det vil være parkeringsmuligheter utenfor Vallhall og ja det vil koste penger. Jeg skal få publisert hva dette vil koste på Infosiden vår. Tilkobling - du har 1 slot på switchen, og det samme på strøm. Du må selv ha med strømpad for de andre kontaktene, og når det gjelder router, så er det ikke lov og ta med. Det eneste som det ble gjort noen få unntak på i fjor var "unmanaged switch" - dvs uten noen form for administrasjonsmuligheter, og ikke DHCP server. Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Switch, managed eller ei, var vel ikke lov å stappe i nettverket som ble tilbudt av arrangør uansett. Om du bruker switch eller hub til et lokalt nett via andre LAN interface på maskinen din har vel ingenting å si, sålenge det ikke kobles direkte i arrangør sitt utstyr. Lenke til kommentar
Alex_86 Skrevet 16. april 2007 Forfatter Del Skrevet 16. april 2007 (endret) Parkering - det vil være parkeringsmuligheter utenfor Vallhall og ja det vil koste penger. Jeg skal få publisert hva dette vil koste på Infosiden vår. Tilkobling - du har 1 slot på switchen, og det samme på strøm. Du må selv ha med strømpad for de andre kontaktene, og når det gjelder router, så er det ikke lov og ta med. Det eneste som det ble gjort noen få unntak på i fjor var "unmanaged switch" - dvs uten noen form for administrasjonsmuligheter, og ikke DHCP server. 8396686[/snapback] Får håpe parkeringen ikke blir alt for dyr! ok, så det blir lov i år også? med tanke på "unmanaged switch" nå er det jo en del av routerne/switchene du kan programere som slave da, da den vil ta alt fra dhcp og ikke gjøre noen forandringer selv. Da ingen vil merke noe på den fellese switchen, for er dog bare 1 pers bak min boks. hvis du forstod? Eller er dette likegyldig? tanken er faktisk og spille på en og fildeling på den andre derfor spør jeg. og nei ikke fildeling eller lan over trådløst Endret 16. april 2007 av Alex_86 Lenke til kommentar
Darth Reidar Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 De fleste managed switcher, samt routere kan du skru av DHCP ja, det vet jeg, dog så er det ikke rent sjelden at folk glemmer dette, med det resultat at nettverket blir tussete, så for at vi skulle unngå det, ble det enkel switch. Vi skal få frem mer tydelig på Infodelen hva som er tillatt og ikke. Lenke til kommentar
L.. Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Den tar ikke 400 effektive watt om jeg ikke tar helt feil. Min PSU er på 500 Watt, og det har ikke gitt meg noen problemer, verken på HW-LAN eller TG. Edit: L..! Kom og forklar! Du kan strøm her på forumet! 8385754[/snapback] PSU er ikke som en lys pære med konstant forbruk. Med 500w så mener de at den på MAX har et forbruk på 500 watt. Noe som til sier at du må ha brukt opp ALT av ledningene og dippedungser i pc'en din. Og du ville da uansett fått en Meget ustabil pc. Jeg har personlig en 450w psu og en skjerm. Tilsammen trekker de ca 170w med normal bruk. Og 220w på max. Og jeg har litt i pc'en min. Og på rekken din sitter det som oftest folk som har mindre kraftige maskiner, så på det jevne holder det normalt med 1Amp til hver. Ifjor hadde vi 1 stk heavy duty strøm adregat og en middels som leverte strøm til hele salen. For å være sikker hadde vi en litt mindre i reserve. Begge de to vi hadde i gang gikk omtrent på tomgang. Tror vi var max oppi 17% av det den kunne gi oss. Og vi som var sikker på at det skulle være mye høyere strømforbruk. PS: king_of_kong jeg kan ikke alt om strøm. Jeg kan en del. Jeg tar feil jeg også. Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Du kan iallefall mer enn meg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg