Gå til innhold

CPU temp.

stampa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kanskje litt varm, men langt fra faretruende :smile:

Har selv samme prosessor, og hadde for en stund siden ca 67 grader load temp. Jeg kjøpte meg Arctic Silver 3 goop, og etter det gikk tempen ned til hhv. 49 og 56 grader idle/load.

Men som sagt ingen fare med disse temperaturene, hvis du ikke har tenkt å ha samme prosessor 10 år framover, da er den sikkert død likevel :smile:

[ Denne Melding var redigert av: Lef på 2002-12-19 08:49 ]

Lenke til kommentar

Hvis du fortsatt bruker den pastaen som satt på kjøleribben når du kjøpte den, vil du høyst sannsynlig gå ned noen grader ved bytte til f.eks Arctic silver 3.

Har ikke noe voldom erfaring med bruk av forskjellig goop, men har hørt mye bra om AS3 i alle fall.

Så det kan vel være verdt et forsøk :smile:

Lenke til kommentar

Normalt i forhold til hvem?

I forhold til hva temperaturfrikene her på forumet som har en humørsyklus som svinger i takt med temperaturen på CPUen så er 60 grader load over normalen.

I forhold til vanlige personer så er 60 grader load en helt normal temperatur. CPUen tar på ingen måte skade av en slik temperatur og strengt tatt er det ikke noe poeng i å gjøre noe (såfremt maskinen er stabil og du ikke skal overklokke). Spesifikasjonene sier at temperaturen kan være ca 30 grader høyere enn du har.

Eneste grunn jeg har for at du kan vurdere å bytte er viss du synes støyen fra coolermaster kjøleren er sjenerende og derfor ønsker et lavere støynivå.

Lenke til kommentar

Det er vel ingen i denne tråden som har sagt at temperaturen til stampa er unormal. Tvert i mot de som har svart, har sagt at det er ingen fare med å la den være slik den er.

Men det må vel gå an å nevne tiltak som muligens gjør at temperaturen synker ?

Vi er vel enige om at jo lavere temperatur på CPU, jo bedre :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...