Gjest Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Heisann! Jeg har et veldig kjedelig problem med maskinen min. Etter en cleanformat i januar så har den ikke vært videre stabil når det kommer til fullscreen applikasjoner. Jeg har installert de nyeste driverene til alle komponenter jeg har, og maskinen fungerer strøkent på alle andre ting enn spill. (Da mener jeg at den fungerer til å browse webben, se film, høre på musikk o.l.) Problemet er da at når jeg kjører full-screen applikasjoner, så hender det at maskinen fryser helt. Jeg får ikke trykket på num-lock eller rørt på musen (som indikerer at dette kan være et hardware problem). Det pussige er at dette ikke alltid skjer, og at det virker som om det har sammenheng med hvordan jeg skrur av maskinen i forkant. For eksempel, det hender den fungerer helt fint dersom jeg kutter strømtilførselen ved å dra ut pluggen, skru av PSU, trykke reset eller vanlig omstart ved av/på-knappen. Det jeg derimot ikke vet er hvorfor dette skulle ha noe å si. En annen ting som er verdt å merke seg, er at problemet kommer krypende dersom jeg ikke har et spill gående. Så hvis jeg har f.eks. starta World of Warcraft og sitter alt-tabbed i windows og stuker, så funker alt helt fint. Men om jeg ikke starter spillet omtrent samtidig med windows, så kan jeg bare glemme å gjøre dette senere. Jeg kan avsløre at jeg kjører en piratversjon av Windows XP (5.1 build 2600), men denne skulle ikke ha noe å si da den fungerer helt fint på PCn til 3 av vennene mine. -Litt om maskinen: AMD Athlon 64 3000+ @ ~2.0 GHz 1536 DDR-RAM av 3 brikker (Corsair Value) NVIDIA GeForce FX 5200 Realtek AC97 Audio En eldre SAMSUNG SP0802N Harddisk (80GB) Ralink Turbo Wireless LAN Card -Når oppstod problemet?: Som jeg nevnte tidligere så mener jeg at det kom etter nyttår, i januar. -Forklar mest mulig om problemet, og hvis du får en feilmelding, hva står det der?: Ingen feilmelding, bare det at maskinen fryser fullstendig og må restartes før den fungerer igjen. -Har du nylig søkt etter virus og spyware/adware med ett oppdatert antivirusprogram og antispywareprogram? Holder selvsagt maskinen clean for alt mulig smuss og drit. -Har du nyeste drivere til all maskinvaren din? Ja. -Har du lastet ned alle oppdateringer til Windows? Ja. -Er du sikker på at all maskinvare fungerer bra? F. eks. er en av de vanligste grunnene til at PC-en skrur seg av selv at CPU-viften (prosessorviften) eller PSU-viften (strømforsyningsviften) er defekt, slik at prosessoren blir for varm. Viftegreia skal være i orden. Sitter med PCn åpen ved siden av meg og følger med når problemet oppstår, og både CPU viften og de andre i kabinettet fungerer. Jeg vet derimot ikke med sikkerhet om PSU vifta fungerer helt, så dette skal jeg komme tilbake til. Link til min DxDiag fil: http://files.filefront.com/DxDiagtxt/;7236...;/fileinfo.html Håper dere kan hjelpe meg med dette problemet, da det blir stadig mer irriterende når jeg skal raide i WoW ^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå