annelisa Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 (endret) Er det noen her som har erfaringer fra Acer CP-8660? Vil gjerne vite mere om dette kamera. Fant den på nettet (åpne siden) Men finner ingen tester noe sted. Er den noe god? Endret 15. april 2007 av annelisa Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Typisk "billigmerke". Velg heller kamera fra en kjent fotoprodusent, så vet du at det er lagt vekt på det som er viktig, nemlig optikk, sensor og signalbehandling... ikke på "tomme spesifikasjoner" Av en eller annen grunn skal "alle" elektronikkprodusenter lage sine egne digitalkamera. Noen får gode resultater, som Casio og Panasonic, mens andre bare kjøper fra produsenter som selger umerkede kamera som kan merkes med et hvilket som helst navn. Kameraene er stort sett helt ok, men det må nødvendigvis være kuttet ned på ting her og der for å kunne tilby åtte megapiksler og seks ganger zoom til 2000 kroner. Lenke til kommentar
annelisa Skrevet 14. april 2007 Forfatter Del Skrevet 14. april 2007 Velg heller kamera fra en kjent fotoprodusent8384291[/snapback] Vel jeg lurer på om du har prøvd den da? Det er gode råd, men jeg er ute etter fakta og ikke gjettinger. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Velg heller kamera fra en kjent fotoprodusent8384291[/snapback] Vel jeg lurer på om du har prøvd den da? Det er gode råd, men jeg er ute etter fakta og ikke gjettinger. 8386057[/snapback] Fakta er at det ER fotoprodusenter som lager de beste kameraene. Det jeg svarer her er faktisk basert på fakta. Jobber i fotobutikk (gjort det i snart fem år) og har prøvd et utall forskjellige kamera. De som skiller seg ut i negativ retning, er kamera fra produsenter som ikke har prøvd seg så mye på fotomarkedet før. Og Acer har til nå utelukkende kjøpt "noname"-kamera som de setter sitt merkenavn på. Så selv om Acer er store i dataverdenen, er det altså ikke de som har produsert kameraet og merkenavnet er derfor ingen garanti for kvalitet. Men men... kanskje det er god nok kvalitet for deg. Jeg vet ikke hvor kresen du er, men ettersom du ser på kamera som Canon G7 og Nikon P5000, så stiller jeg meg undrende til at du vurderer et kamera fra en ukjent fotoprodusent til 2000 kroner. Prøver bare å komme med tips og gode råd ut fra egne erfaringer. Mener selv jeg vet litt om emnet etter å ha jobbet så mange år i bransjen, men om du bare tror jeg gjetter og antar, så kan jeg gjerne trekke meg tilbake. Lenke til kommentar
coban Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Velg heller kamera fra en kjent fotoprodusent8384291[/snapback] Vel jeg lurer på om du har prøvd den da? Det er gode råd, men jeg er ute etter fakta og ikke gjettinger. 8386057[/snapback] Annelise, nå svarte jeg deg i ditt forrige innlegg om z850 - og basert på litt hvordan du skriver ting og hva du forventer så la meg få lov til å "mene" noen ting. Når du svarer så aner jeg en viss irritasjon over å ikke få det svaret du ønsker. Du har altfor høye forventninger til et kamera. Man kan ikke få både pose og sekk ref. best bildekvalitet, mest zoom til billigst penge. Jeg har ikke prøvd det Acer kameraet som du nevner, jeg ville aldri kjøpt det, det kan godt være du blir fornøyd med bildekvaliteten, men saken er at "bildekvalitet" er subjektiv, det du syntes er god bildekvalitet er ikke godt nok for meg og derfor faller det utenfor min betegnelse på god bildekvalitet. Min erfaring til deg, kjøp kjente merker. Canon, Olympus, Nikon, Casio, Panasonic, Sony, Pentax etc. Du finner mange gode kameraer til rundt 2000,- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå