Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Takle 12mbit via 802.11g - hvilken router?

Anbefalte innlegg

Har hatt en 3com 11g router et par år nå og den har fungert ypperlig til min "gamle" linje på 4mbit.

Oppgraderte til 12mbit kabel i går og får maks 6mbit via det trådløse, gjennom kabel får jeg ca 13mbit så det er ikke linja.

Etter hva jeg har forstått kan antenna være for svak og dermed får jeg ikke kraftig nok signal.

Hva slags router har en kraftig antenne? Har sett litt på cisco, men de koster jo deretter.

Har vurdert en router hvor jeg kan sette på en kraftigere antenne, noen som har tips om hva jeg burde velge? Eventuelt om noen har tips om hva som kan undersøkes først før jeg kjøper ny?

Kan nevne at det er 4-5 trådløse nett rundt i området her, så noe av problemet kan også ligge der etter hva jeg har forstått..

Men noe må jeg vel kunne gjøre? :hmm:

På forhånd takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

aha.. jeg ekke expert men kan det ha noe med at din trådløse nettverkskort ikke er kompatibelt med så rask linje? eller at den ikke er kompatibel med routern din eller no?

Men siden du trenger tips ville jeg kanskje foreslått ny router eller nettverkskort, hvis det er aktuelt da... sorry hvis jeg har missfortått igjen xD

Endret av TkNatzy
Lenke til kommentar

jeg tror ikke det skal ha noe veldig med signalstyrken å gjøre...

Men foresten kan jeg stille DEG et spørsmål? Jeg har nettop oppgradert til nextgentel ADSL2+ MegaFree de sa at linjen ble oppgradert 13.04.2007 altså i går. Vet du om det tar tid før jeg får den hastigheten jeg skal ha? for nå plutselig ligger jeg på 1mbit i sekundet ned når jeg skal ha minst 12 :S

Lenke til kommentar

det har jeg faktisk prøvd... sånn ca 20 ganger, + jeg har stilt tilbake til fabrikk instillinger ( den konfigurerer seg selv ettersom folka fra nextgentel sa..) jeg har starta den på nytt via HTTP og jeg har dratt ut ledninga og putta den inn igjen.. blir litt skuffa :(

Lenke til kommentar

Har den routeren selv. Har 26/3 mbit fra get, men får bare 13/3 gjennom routeren både kablet og trådløst. Kobler jeg kabelen rett til modemet får jeg den hastigheten jeg skal ha!

Har allerede satt en ny router i bestilling, for det virker som denne routeren ikke tåler så store data hastigheter. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...