erikstein Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Har hatt en 3com 11g router et par år nå og den har fungert ypperlig til min "gamle" linje på 4mbit. Oppgraderte til 12mbit kabel i går og får maks 6mbit via det trådløse, gjennom kabel får jeg ca 13mbit så det er ikke linja. Etter hva jeg har forstått kan antenna være for svak og dermed får jeg ikke kraftig nok signal. Hva slags router har en kraftig antenne? Har sett litt på cisco, men de koster jo deretter. Har vurdert en router hvor jeg kan sette på en kraftigere antenne, noen som har tips om hva jeg burde velge? Eventuelt om noen har tips om hva som kan undersøkes først før jeg kjøper ny? Kan nevne at det er 4-5 trådløse nett rundt i området her, så noe av problemet kan også ligge der etter hva jeg har forstått.. Men noe må jeg vel kunne gjøre? På forhånd takk for hjelpen Lenke til kommentar
TkNatzy Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 er du sikker på at du får den linja du skal ha? sjekk om du bor nærme nok sentralen din Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 14. april 2007 Forfatter Del Skrevet 14. april 2007 Har nesten 13mbit via kabel så det er ikke noe problem. Er et "trådløst" problem.. Er på utkikk etter ytelsesforbedringstips eventuelt problemer jeg kan luke unna.. Dette er ikke ADSL men via kabelnettet Lenke til kommentar
TkNatzy Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 (endret) aha.. jeg ekke expert men kan det ha noe med at din trådløse nettverkskort ikke er kompatibelt med så rask linje? eller at den ikke er kompatibel med routern din eller no? Men siden du trenger tips ville jeg kanskje foreslått ny router eller nettverkskort, hvis det er aktuelt da... sorry hvis jeg har missfortått igjen xD Endret 14. april 2007 av TkNatzy Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 14. april 2007 Forfatter Del Skrevet 14. april 2007 Neida, kortet mitt støtter det Er et intel 3945 i en bærbar.. Noen som vet hvor mye signalstyrken har å si på nettet? Har prøvd å "knote" litt med antenne og fikk et bedre signal (rundt 65dBm). Lenke til kommentar
TkNatzy Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 jeg tror ikke det skal ha noe veldig med signalstyrken å gjøre... Men foresten kan jeg stille DEG et spørsmål? Jeg har nettop oppgradert til nextgentel ADSL2+ MegaFree de sa at linjen ble oppgradert 13.04.2007 altså i går. Vet du om det tar tid før jeg får den hastigheten jeg skal ha? for nå plutselig ligger jeg på 1mbit i sekundet ned når jeg skal ha minst 12 :S Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 14. april 2007 Forfatter Del Skrevet 14. april 2007 Prøv det mest åpenlyse først...skru modemet av og på Lenke til kommentar
TkNatzy Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 det har jeg faktisk prøvd... sånn ca 20 ganger, + jeg har stilt tilbake til fabrikk instillinger ( den konfigurerer seg selv ettersom folka fra nextgentel sa..) jeg har starta den på nytt via HTTP og jeg har dratt ut ledninga og putta den inn igjen.. blir litt skuffa Lenke til kommentar
haingodegamle Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 TkNatzy: Hva er synchastigheten din på routeren? Lenke til kommentar
General Musa Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Hvis routeren din er gammel, så er det beste du kan gjøre er å kjøpe en ny... eldre routere kan godt hende at ikke takler å sende ut mer enn 11mbit.. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=325375 tipper nok denne vil funke bra for deg... Musa Lenke til kommentar
TkNatzy Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 (endret) TkNatzy: Hva er synchastigheten din på routeren? 8381671[/snapback] hva er det? og hvordan fikser man det... Gateway routeren låner jeg av nextgentel Edit: her er routeren min foresten Click Endret 14. april 2007 av TkNatzy Lenke til kommentar
Jack_The_Bull Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 ->> Kan nevne at det er 4-5 trådløse nett rundt i området her, så noe av problemet kan også ligge der etter hva jeg har forstått. Pass da på og bruke en kanal som de andre ikke bruker slik at det ikke skaper konflikter pga samme kanal valg. Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 14. april 2007 Forfatter Del Skrevet 14. april 2007 Det har jeg ordnet Lenke til kommentar
vgdev Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Har den routeren selv. Har 26/3 mbit fra get, men får bare 13/3 gjennom routeren både kablet og trådløst. Kobler jeg kabelen rett til modemet får jeg den hastigheten jeg skal ha! Har allerede satt en ny router i bestilling, for det virker som denne routeren ikke tåler så store data hastigheter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå