Gå til innhold

[løst]sci-fi underforum påtide?


Ønsker du en slik kategori?  

86 stemmer

  1. 1. Ønsker du en slik kategori?

    • Ja
      60
    • Nei
      21
    • Vet ikke/ingen formening
      5


Anbefalte innlegg

Har sett at mange tv-serier har fått egne underforum. Videre er det flere som har etterlyst egne forum for bl.a. Stargate. Jeg skjønner godt at det ikke er nok interresse blandt den almenne disjkusjon.no-bruker til å lage et underforum for hver eneste slik serie, men hva med å opprette et underforum hvor sci-fi serier som utelukkende Stargate, battlestar galactica, firefly o.l. blir diskutert?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er litt revet. Som sci-fi-entusiast er dette et fantastisk forslag.

Som en forumbruker som utgir seg for å være oppegående tror jeg det vil bidra til mer kaos enn orden.

Jeg er egentlig imot å skille ut alle forskjellige sjangere i små underforumer, som vi ser tendeser til nå med at hip-hopperene vil ha eget underforum.

 

Jeg tror det vil drepe potensielle diskusjoner.

Hvis vi tar utgangspunkt i et eget hip-hop-forum;

Jeg kan ikke fordra hip-hop og ville aldri brukt et slikt forum. Det er det sikkert ganske få som ikke hører på hip-hop som vil. Mange av hip-hop-diskusjonene vil da bare være en gjeng hip-hopere som sitter rundt og er enige med hverandre fordi det mangler et kritisk syn på saken.

 

Mener jeg da, i alle fall.

Lenke til kommentar

Denne støttes!. Det ville vært fint om man hadde fått et eget underforum til sci-fi. I det minste som en prøve ordning en stund framover slik at man ser om det er nok aktivitet.

 

Edit:

 

Etter å ha lest Plomma2 sitt innlegg så må jeg nesten si meg enig med han også. Det vil være sansynligvis bli et forum med folk som er enige med hverandre, og det vil ikke bidra til så mye diskusjon rundt emnet. Men så har jo også sci-fi og fantasy de mest hardcrore film/serie-tilhengerene der ute, så det kan jo også bidra til noen heftige diskusjoner alikevell.

Endret av Dj_eLmO
Lenke til kommentar

Må si jeg ikke støtter dette. Jeg er en av pådriverne for at enkeltserier skal få egne kategorier om det er nok oppslutning, men med ett å begynne å dele opp i sjangre blir feil. Da blir det med ett kun en haug med underkategorier uten en aktiv hovedkategori. De mest populære Sci-fi seriene vil uansett få egne kategorier etterhvert fordi dette er serier som normalt får stor oppslutning på nett.

 

Men om vi med ett skal begynne å dele opp i Sci-fi, Action, Komedie osv i tilleg til kategorier for de mest omdiskuterte så blir det rot.

 

My two cents :)

Lenke til kommentar

Ja det er det sikkert, men vi kunne også opprettet en underkategori for "Action/spenning" også. Og komedie. osv. Hvor skulle det ende?

 

Nå er Heroeskategorien kun en uke gammal, så hvor aktiv den vil bli får tiden vise. Men om den får 12 tråder i uken så vil den jo bli en kjempesuksess. Serien er ikke engang på riksdekkende fjernsyn. Den har forresten ikke langt fra like mange visnigner som hele Tv-seriekategorien til sammen i løpet av denne uken. Og det i en periode det ikke er kommet en ny episode (visningstallet for Lost og PB er enda høyere)

 

Det har nå ikke være normen å dele opp i sjanger, hverken under Spill, Film, Musikk eller TV-serier. Derfor vil det være litt rart å begynne med det i den kategorien som er minst av dem.

 

Bare for å presentere endel tall. Men det er bare å fremme argumenter. Jeg kommer med mitt syn. Vi har opprettet et forum for de mest omdiskuterte seriene og således er det mer aktuelt å opprette en tråd for Battlestar Galactica og Star Trek enn det er å opprette for en bestemt sjanger :)

Lenke til kommentar

@dotten:

Jeg skjønner argumentasjonen din. Men nå er scifi-entusiaster litt anderledes enn andre serie-fans. Vi liker gjerne finne andre serier lik de vi ser på. BSG og SG kunne lett fått nok tråder til å opprette egne kategorier for disse to men hva med de litt mindre kjente (utenom hardcore scifi-fans) seriene som f.eks. Firefly, Andromeda og Farscape? Disse drukner lett i den store samlekategorien TV-serier og progremmer. Ikke har de stor nok fanskare til å opprettholde en egen kategori heller tror jeg.

 

Jeg tror det hadde blitt mer ryddig og enklere å finne frem om disse hadde en egen kategori der vi kunne diskutere slike serier. På den andre siden så skjønner jeg ditt argument om det da sikkert hadde kommet krav om kategorier som humor, action, såpe og drama :)

Endret av L4r5
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Når det gjelder argumentasjonen til dotten ser jeg ikke helt hva vi skal med en drama og action kategori. Sci fi skiller seg klart ut fra resten av smørja.

8384224[/snapback]

 

Det er ikke vår (les mods/admins) jobb å avgjøre at en sjanger er mer verdt enn en annen. Dette gjelder generelt på forumet. Når vi har sagt nei til sjangerinndeling innen både musikk, film og spill, så blir det inkonsekvent om vi med ett skulle gå inn for dette i tv-seriedelen. Åpner vi for det her så må vi også åpne for å åpne en Hip/Hop-kategori i musikkdelen osv.

 

Så dette er en generell føring. Skal vi endre den til å åpne for sjangerinndeling så vil det gjelde over hele linja. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Å dele Sci-fi ytterligere inn i underkategorier etter hvert synes jeg blir feil. Men hva med å starte med underkategorien Sci-fi og splitte den senere (på samme nivå) om populariteten blir stor nok? Det vil riktignok bli et slit for moderatorene å sortere og flytte X tusen tråder under splittinga men sånt må vi tåle.

 

Nåværende (+ forslag)

TV-serier og programmer ->

TV-serier og programmer ->Prison Break

TV-serier og programmer ->24

TV-serier og programmer ->Lost

TV-serier og programmer ->Heroes

TV-serier og programmer ->Idol

TV-serier og programmer ->Sci-fi

 

 

Framtidig (om 1-2 år hvis oppslutninga blir stor nok):

TV-serier og programmer ->

TV-serier og programmer ->Prison Break

TV-serier og programmer ->24

TV-serier og programmer ->Lost

TV-serier og programmer ->Heroes

TV-serier og programmer ->Idol

TV-serier og programmer ->Sci-fi (legges ned og resterende innlegg flyttes til hovedkategorien)

TV-serier og programmer ->Battlestar Galactica

TV-serier og programmer ->Stargate

TV-serier og programmer ->Andromeda

TV-serier og programmer ->Far scape (osv)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...