frank_jarle Skrevet 19. desember 2002 Del Skrevet 19. desember 2002 Heisann, Jeg er egentlig veldig ny til dette med DVD-brenner, i og med at det er saa mange forskjellige standarder. JEg har akurat flyttet til Singapore, og tenkte jeg skulle ta a filme med et video kamera, sa redigere og lagre paa DVD-plate. Det som er det store sporsmaalet er, hvilken brenner standard, eventuelt hvilken brenner skal jeg velge, slik at mine foreldre hjemme i Norge kan se paa de DVD-video'ene jeg brenner til dem. De kommer til aa bruke en standard DVD-spiller (stasjoner koblet til TV, ikke noe PC). Jeg har sett pa DVD brenner til bade Asus og Sony, men de ser ut til aa variere i standard. "DRW-0402P benytter utelukkende DVD-R/RW standarden, og er dermed ikke like fleksibel som f.eks. Sony DRU500A, som i tillegg kan skrive i DVD+R/RW formatet (såkalt "multiformat", eller DVD±RW brenner). " Dette er tatt fra den siste testen her paa hardware.no Er det noen som kan komme med noe forslag eller hjelp? MvH Frankie Singapore Lenke til kommentar
WebKnight Skrevet 19. desember 2002 Del Skrevet 19. desember 2002 Se på http://www.vcdhelp.com hvilke formater DVD spilleren til de hjemme takler og kjøp deretter en DVD-Brenner som har dette formatet. Ha en trivelig dag! Lenke til kommentar
electr0nique Skrevet 19. desember 2002 Del Skrevet 19. desember 2002 Siden du skal bruke endel video, bør du gå for en brenner som kan brenne dvd+rw. Hvorfor, får du finne ut selv :smile: (jeg orker ikke å skrive så mye akkurat nå..) http://www.dvdplusrw.org har alt du måtte trenge av informasjon om hvorfor du skal kjøpe sony dru500a slik som meg :smile: Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 19. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2002 Tusen hjertelig til dere begge to. Jeg vil sjekke ut begge URL'ene dere har oppgitt :smile: Skulle onske at jeg hadde et norsk tastatur :wink: Frankie Singapore Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå