Gå til innhold

Oppløsning blir feil når jeg kobler til/fra TV

fa2001

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har et lite problem som er veldig irriterende:

Jeg har en TV som er koblet til pcen med en DVI->HDMI adapter. Hver gang den skrus av og på, eller når jeg bytter fra og til AV-kanalen, så glemmer PCen innstillingene som sier hvordan oppløsning o.l. de enkelte skjermene skal ha (målet er å bruke TVen som en vanlig dataskjerm, men det viktigste er at man kan se video i 1280x720 oppløsning).

Oppsettet mitt er litt uvanlig, jeg tror det er best å sette det opp skjematisk. Jeg bruker ett PCI (ikke PCI Express) skjermkort, og ett AGP-kort:

Radeon 9800 (nr. "3 og 4")

VGA-port: CRT Skjerm

DVI-port: TV

Radeon 9250 (nr. "1 og 2")

VGA-port: ikke tilkoblet

DVI-port: LCD Skjerm

Når PCen har "glemt" innstillingene, får enten TVen ikke noe signal, ellers så blir den en kopi av CRT-skjermen (klone modus). Uansett vises det bare at en av skjermene 3 og 4 er "aktiv". Kortversjonen er at det bare blir kaos i innstillingene, CRT-skjermen og TVen bytter nummer, oppløsning, oppdateringsfrekvens og andre innstillinger på en tilsynelatende tilfeldig måte. Så må jeg sloss med kontrollpanelet i over et minutt for å få alt på plass, samt flytte på ikoner, etc.

Jeg har nyeste drivere, og Catalyst control center. Hva kan jeg gjøre? Jeg er åpen for å prøve Overlay modus, dvs at filmer vises på tven når de avspilles på en annen skjerm, men jeg har ikke fått det til heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...