Gå til innhold

Tråden for Asus V1J-serien

Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234daf

For noen dager siden startet jeg jakten på en ny bærbar. Jeg så på alle aktuelle kandidater på markedet og endte opp med en Asus V1Jp. Det var faktisk meg og kompisen min som fikk tak i Norges to siste maskiner, før neste batch kommer i begynnelsen av mai. Jeg regner ikke med at det er så mange som har denne maskinen enda, men denne tråden er en anmeldings/tipsetråd for maskiner i denne serien.

I skrivende stund har jeg ikke hatt maskinen lengre enn 1 time, men førsteinntrykket er veldig bra. Jeg har vært borti mange bærbare maskiner i min tid og dette må jeg si er en av de peneste og kanskje best sammensatte maskinen jeg har lagt fingrene mine på. Jeg kommer nok med en kort test senere, men akkurat nå må jeg sette meg inn i Vista først. Hvis noen har noen spørsmål, så fyr løs.

Spesifikasjonene på maskinen jeg sitter på er som følger:

Asus V1Jp

Intel Core 2 Duo 2 GHz

2048 MB RAM

160 GB S-ATA HDD (5400 rpm)

ATI Mobility Radeon X1700 512 MB

WSXGA+ 1680x1050

Bluetooth

1.3 mpx webcam

DVD/RW

Dimensjoner: 36.3 cm x 26.3 cm x 3.6 cm

Vekt: 2.7 kg

I tillegg får man med en sweet dockingstasjon, mus og bæreveske. Gjennomført!

GAF1705.jpg

The V1J doesn't come cheap but it offers very solid all-round performance and will suit a wide range of users thanks to its fingerprint reader, spill-proof keyboard and high resolution, non-glossy display.

This laptop has a lot to offer in terms of performance, quality, features and decent battery life. I would recommend this laptop to business users looking for performance, graphic designing, security features, flexibility and a docking station.

V1J er en ultratynn 15.4" bærbar PC myntet på "business"-segmentet. Med den avtagbare docking-stasjonen(ekstrautstyr) som gir en rekke ekstra tilkoblingsmuligheter gir fleksibilitet på farten som hjelper deg med å øke arbeidsflyten og effektiviteten.

Asus V1J blir det här testets vinnare tack vare en blandning av goda prestanda och hög utrustningsnivå. Modellen får mycket höga resultat i såväl testets grafik- som processorintensiva delar. Nackdelarna är i första hand den höga vikten samt att datorns fläktar väsnas vid full belastning.

Dette har jeg å utsette på maskinen [oppdatert 15.04]:

Bråker litt i overkant

Harde musetaster

Blir varm

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal også bestille meg en slik maskin, men må vel vente på at den kommer i butikken først.

Har prøvd å finne ut noe om dockingstasjonen, uten at det har gjort meg noe klokere. Er det en selvfølge at en dockingstasjon har alle de innganger en trenger, eller er dette forskjelling fra merke til merke?

Ellers gir jeg vel fra meg lyd når jeg motar maskinen jeg også.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg kan godt skrive opp hvilke utganger dockinstasjonen har når jeg kommer hjem, hvis det er interessant.

Lenke til kommentar

Er vel egentlig ikke så interessant lengre, da jeg allerede har bestilt den nå :thumbup:. Så uansett hva du skriver, så kommer jeg jo til å finne det ut når jeg motar den (selv om det kan ta litt tid da).

Så da er det bare den laange ventetiden igjen til den dukker opp i posten:(

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Gratulerer da. Du har noe å se frem til. Jeg regner med at det er flere som kommer til å kjøpe den, så forhåpentligvis blir denne tråden mer populær da.

Lenke til kommentar

Hvordan er den til spilling da? Har selv tenkt å kjøpe bærbar etter konfirmasjonen min i Mai :). Håper DX10 har komt til da, hvis ikkje.. Så venter eg litt med å kjøpe.

Test den i 3dmark06, kan være greit å vite hvor mye den scorer ;)

Endret av Narrie
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+9817234daf
Hvordan går det med pc'n din da, funker fett?

8531833[/snapback]

Den funker meget bra. Sitter på den i skrivende stund. Føler ikke jeg har så veldig stort sammenligningsgrunnlag i forhold til andre maskiner jeg har brukt, ettersom operativsystemet utgjør en så stor forskjell. Batteriet er litt svakt, men jeg mistenker at Vista må ta litt av skylden. Og så har viften en tendens til å høre ut som en jumbojet hvis jeg overbelaster maskinen, men det er jo greit å vite at den lever en gang i blant.

Lenke til kommentar

Vurderer en Asus V1JP, men lurer på om det kan være lurt å vente litt i og med at Intel Centrino "Santa Rosa" nylig er sluppet?

Jeg har prøvd med på en Dell 6400 med Intel Core Duo, men denne hadde en ubehagelig og irriterende pipelyd (whine?) ved "idle". Noen som vet om dette er et problem også på (V1JP) Core 2 Duo?

Blir ikke V1JP en ny maskin med en utgående prosessor? Eller :roll:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Min V1JP piper ikke :) Hvorvidt prosessorteknologien er avleggs eller ikke, bryr jeg meg ikke om. Den er kjapp som F uansett.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har nettopp anskaffet meg en dockingstasjon til min v1j(ikke p) nå..

Har sittet å styret på litt her nå og det virker som om det er noe fordømt drit.

Er det bare jeg som har denne formeningen om dockingen?

Grunnlaget til å si noe slikt er vel fordi jeg syns det først og fremst er knotete å sette laptopen i dockingen. Må ta i veldig hardt for å sette den i sporet og det er ikke sikkert det blir riktig tilkoblet heller(strømlampen bare blinker på dockingen), og når jeg da skal åpne lokket igjen så kommer det ikke noe bilde..

Er det slik at det MÅ være koblet en ekstern skjerm til?

I så fall så må dette være et asuspåfunn

dataen virker til å henge seg opp av og til også!

Har ikke hatt dockingen i en time engang men det har allerde skjedd mye kluss...

hjelp...... :no:

Endret av Raptus_
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg håper ikke docken min er sånn ettersom jeg kommer til å bruke den stort sett hele tiden til høsten.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
men jeg bruker jo vista så kanskje det er det som er.. explorer som slutter å fungere hele ttiden..

8645984[/snapback]

Vista er en latterlig unnskyldning for et operativsystem. Formaterer tilbake til XP as we speak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...