Statement Skrevet 19. desember 2002 Del Skrevet 19. desember 2002 Vil du ha en myk overgang fra Windows? Ønsker du att nettleseren skal ha forhåndsinstallerte plug-ins, som Flash etc. Ønsker du å kunne bruke noen av dine gamle Windows programmer? Synes du det hadde vært greit å finne partisjonene dine som C:, D: osv. Hadde du likt å kunne browse et Windows nettverk som du pleide å gjøre før. Uten å måtte konfigurere noe? Ønsker du enkel installering og support? Hadde det vært kjekt å ha en bok å slå opp i? Da er nok XanderOS noe for deg! Operativsystemet ble kåret til årets produkt i PC World Norge. Les mer på: http://www.xandros.com/desktop.html Gratis frakt i en begrenset periode nå! Lenke til kommentar
akzj0n Skrevet 19. desember 2002 Del Skrevet 19. desember 2002 Meningen med linux er vell at det skal være annerledes ann windows, og at ting gjøres på en annen(bedre) måte. Lær nå heller hvordan å bruke linux.. Lenke til kommentar
muffe Skrevet 19. desember 2002 Del Skrevet 19. desember 2002 Er ikke dette reinspikka reklame? Dessuten er jo hele vitsen med linux at det skal være gratis, annerledes, sikkert og funksjonelt. 700 kr. er ikke gratis. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 19. desember 2002 Del Skrevet 19. desember 2002 [forenkla quote] Windows sucks! Så derfor synes jeg at dere skal velge et os som er akkurat likt windows, men er ikke windows. [/forenkla quote] Ja vi er alle enig med deg, seff vil vi ha dette. ...eller kansje ikke... Lenke til kommentar
akzj0n Skrevet 19. desember 2002 Del Skrevet 19. desember 2002 Koster det penger og?! Det fikk jeg ikke med meg.. fysjameg! Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 19. desember 2002 Del Skrevet 19. desember 2002 muffe skrev (2002-12-19 08:26): Er ikke dette reinspikka reklame? Dessuten er jo hele vitsen med linux at det skal være gratis, annerledes, sikkert og funksjonelt. 700 kr. er ikke gratis. free as in free speech, not as in free beer. [ endret av olsen den 2002-12-19 16:48 ] Lenke til kommentar
klingtai Skrevet 19. desember 2002 Del Skrevet 19. desember 2002 Hvorfor ikke stikke ut i kiosken på hjørnet, og kjøpe PcPro nr.7 istedet? Der følger det med Mandrake 9.0. på DVD, og koster kr. 70. Xandros til 700kr? Pøh! Lenke til kommentar
mammut Skrevet 19. desember 2002 Del Skrevet 19. desember 2002 Et annet altrenativ er http://www.lycoris.com/ Denne kan lastes ned gratis..... Lenke til kommentar
Statement Skrevet 19. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2002 Ja, det koster penger. Men hva får du for pengene? * Du får ett oppslagsverk på 250 sider. Det er jo noe alle som er nye til Linux har god bruk for! * Du får CodeWeavers CrossOver Office and Plugin. Som koster like mye som XanderOS (brukes til å installere Windows programmer). * Og du får 1 mnd. med installasjons support. Dette er også veldig kjekt. Da det ikke alltid er like lett å få den hjelpen du virkelig trenger på KDE/Gnome. Det har jeg fått erfart. Jeg bruker Mandrake 9.0 selv, og har ikke prøvd XanderOS. Men jeg har lest en del om produktet og syntes at dette må være mitt i blinken for en nybegynner! På grunn at det er den Linux dist. Som ligner mest på Windows i daglig bruk. Lenke til kommentar
electro Skrevet 19. desember 2002 Del Skrevet 19. desember 2002 hehe, du kan jo gjøre det samme i hvilken som helst annen distro:D Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 19. desember 2002 Del Skrevet 19. desember 2002 ikkenoe galt med windows..... Lenke til kommentar
Statement Skrevet 20. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2002 Quote: Den 2002-12-19 16:09, skrev electro:hehe, du kan jo gjøre det samme i hvilken som helst annen distro:D Men, med denne distroen får mann en mer brukervennlig Linux. Spesielt for desom kommer fra Windowz milijøet. Lenke til kommentar
PulZ Skrevet 20. desember 2002 Del Skrevet 20. desember 2002 Reklame faktoren var litt vel høy her, moderatorer vurder å slette ? Lenke til kommentar
Dauen Skrevet 20. desember 2002 Del Skrevet 20. desember 2002 Hei, kjøpte nettopp Mandrake PowerPack Edition 9.0 for 950 kr fra Linuxbutikken. Har jo brukt MS Windows siden det kom på markedet, før det brukte jeg DOS........, så jeg var litt skeptisk siden jeg har hørt at alt skulle være så tungvint og vanskelig, bl.a. å komme igang for en fersking. Må si at jeg ble positivt overrasket over hvor lett det var å installere, og når installasjonen var ferdig var det bare å logge seg rett på nett, da driver for ISDN-kortet mitt allerede var lagt inn. Hadde jo litt problemer da jeg skulle installere driver for Matrox Parhelia skjermkortet mitt, da jeg ikke hadde installert kernel kilden, men det gikk det og, selv om jeg ikke er helt sikker på hvordan jeg fikk det til, måtte kompilere et eller annet :smile: Men det er jo litt morro å lære noe nytt da, pluss at jeg har god bruk for StarOffice 6.0 som fulgte med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå