sentence Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Jeg tenkte å klokke en Intel E6400 Conroe CPU. Jeg har ikke drevet stort med klokking før og har et Asus P5B-E Plus hovedkort. Noen tips for å klokke dette på en trygg måte? Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 (endret) Klokking er så trygt som du gjør det til. sjekk i "den store conroe-tråden" i overklokkingsdelen av forumet. på siste sidenvder har jeg begynt å klokke min og jeg har fått endel hjelp og nyttige tips. =) Endret 14. april 2007 av PatrickM Lenke til kommentar
sentence Skrevet 14. april 2007 Forfatter Del Skrevet 14. april 2007 Jeg fant ingenting nyttig i den tråden sånn umiddelbart, og har ikke resten av måneden på meg til å søke igjennom hele den. Har du noen sitater som kan komme meg til gode? Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 siste siden. Som jeg sa, der har jeg fått hjelp til å klokke min egen. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=599506&st=2920. Side 147. For øvrig: Begynn med å øk FSB 5-10mhz om gangen. Om du har dårlig RAM kan du sette på en minnedivider(dvs at minnet kjører for eksempel 533mhz istedenfor 667mhz) og sette på tregere(høyere) timings. Når maskinen begynner å bli ustabil/ikke booter så tar du ut CMOs batteri eller flytter en jumper i X antall sekunder(står i manualen), så kjører du opp til siste kjente FSB som bootet. Så øker du Vcore(spenning til CPU), for så å fortsette med klokkingen. Om du fortsatt ikke får bootet skikkelig øker du Vdimm(spenning til RAM). slik fortsetter du.... men husk at når du øker spenningen vil CPU/RAM/Northbridge bli varmere! Og ikke øk spenningen for mye, dette resulterer i ødelagt hardware.. overvoltage is the shit. Lenke til kommentar
Megern Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Se på temperaturene også, prøv å hold deg under 60 grader på kjernene Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 også må du huske å låse PCI porten til 33,33 mhz og prøve å sjå kva som er stabilt frå 96-110mhz på PCI-E porten... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå