thunea Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 (endret) Hei - Håper alle har en fin helg. Det har jeg, selv om jeg ikke får slått av pcen med windows avslutning. Jeg må bryte strømmen for å få slått av. Windows avslutning fører bare til en restart. Er det noen gode tips ute og går ? Hilsen thunea Hei igjen - Det ordnet seg med en endring i BIOS. En wake-up funksjon jeg aldri tidligere har brukt måtte deaktiveres og nå er jeg igjen sjefen over pcen. Hilsen thunea Endret 15. april 2007 av thunea Lenke til kommentar
Cillin Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Det som fører til att pc'n restartes kan vere enten feilkopling av brytere på hk, men mest sansyneligt "Wake on LAN". Det er en funksjon i BIOS som gjør att pc'n starter om den er koplet til et LAN. Det går an til å slå av "wake on LAN" i BIOS. Sjå her! Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 (endret) Hei - Håper alle har en fin helg. Det har jeg, selv om jeg ikke får slått av pcen med windows avslutning. Jeg må bryte strømmen for å få slått av. Windows avslutning fører bare til en restart. Er det noen gode tips ute og går ? Hilsen thunea 8380982[/snapback] den enkle løsningen er jo reinstallering bortsett fra det så går det ann å forsøke oppdatering av windows og eventuelt kanskje noen drivere fra produsent hjemme side til hovedkort eller hele maskinen vis du har kjøpt ferdigbygg. har vært borte i samme problem tidligere men husker ikke åssen jeg løste det. doh! :edit: wake on lan er jo et bra forslag men vis problemet ditt er noe som bare plutselig har skjedd er det nok ikke det, men sjekk for sikerhetsskyld Endret 14. april 2007 av stich_it Lenke til kommentar
Cillin Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 den enkle løsningen er jo reinstallering bortsett fra det så går det ann å forsøke oppdatering av windows og eventuelt kanskje noen drivere fra produsent hjemme side til hovedkort eller hele maskinen vis du har kjøpt ferdigbygg. har vært borte i samme problem tidligere men husker ikke åssen jeg løste det. doh! 8381011[/snapback] Eg tviler på att Windows har noko med dette å gjere.. Ligger liksom etter att Windows har slått seg av Lenke til kommentar
:chribruu Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Prøv å velg 'kjør' på startmenyen og skriv 'shutdown /l /c' seff uten '. Hvis det virker kan du jo bare lage en snarvei på skrivebordet. Kanskje ikke den beste løsningen, men.. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 den enkle løsningen er jo reinstallering bortsett fra det så går det ann å forsøke oppdatering av windows og eventuelt kanskje noen drivere fra produsent hjemme side til hovedkort eller hele maskinen vis du har kjøpt ferdigbygg. har vært borte i samme problem tidligere men husker ikke åssen jeg løste det. doh! 8381011[/snapback] Eg tviler på att Windows har noko med dette å gjere.. Ligger liksom etter att Windows har slått seg av 8381065[/snapback] å tro meg er utrolig å windows kan pøkke til. jobbet som telefon support i 2 år før jeg sluttet. og ja jeg har vært utefor at det er windows som gjør det. men det problemet løste vi med en oppdatering av windows. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå