Gå til innhold

webmail på linux server

xzibiz

Anbefalte innlegg

Har ein server som kjører debian, og har apache2 og php5.

Har tenkt å kjøre ein form for mailserver på den. Men har aldri gjort det før, så trenger litt hjelp med å sette det opp. Gjerne ein veldig god howto.

Serveren har eget domene, fast ip. Og det er på det domene eg skal hoste mailserveren på.

Så hadde vert kjekt me någen gode svar.. :cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mailserver (SMTP) er noe helt annet enn webmail.

Jeg kjører denne Linux-løsningen:

SMTP-server: Postfix

IMAP-server: Dovecot

HTTP-server: Apache med PHP

Webmail: Squirrelmail

8381632[/snapback]

Er du plagd med at mail du sender havner i spam folderen?? gjør alltid det på mail jeg sender med min lokale smtp server :mad: (jeg bruker ikke postfix da men 2k3 med exchange)

Lenke til kommentar
Er du plagd med at mail du sender havner i spam folderen?? gjør alltid det på mail jeg sender med min lokale smtp server  :mad: (jeg bruker ikke postfix da men 2k3 med exchange)

8382474[/snapback]

Mail jeg sender (på vei ut) går ikke gjennom spamfilteret. Det gjør bare jeg mottar, altså adressert til brukere på systemet mitt.

Endret av buskmann
Lenke til kommentar
Er du plagd med at mail du sender havner i spam folderen?? gjør alltid det på mail jeg sender med min lokale smtp server  :mad: (jeg bruker ikke postfix da men 2k3 med exchange)

8382474[/snapback]

Har du satt opp SMTP serveren din til å levere direkte til motakers SMTP?

Gjorde dette selv, og opplevde at mye av postem min ikke kom igjennom. Viste seg at visse spam filter ikke stole på all verdens domener, så løsningem min ble å få SMTP serveren min til å sende vidre til min ISP sin SMTP.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...