Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

"Begrenset eller ingen forbinnelse"

Anbefalte innlegg

På min data står det "Begrenset eller ingen forbindelse" nede ved det lille datamaskin-ikonet for trådløst nettverk. Jeg mottar likevel 54 mbps og har "Veldig bra" signalstyrke. Problemet er at jeg ikke får tilsendt IP adresse, og sender ut men mottar ingenting. Har to PC'er koblet opp mot routeren nede, og den andre funker perfekt. Det er min som ikke får tilsendt noen ting, enda jeg er tilkoblet og nettverket ellers funker som det skal.

Noen som vet hva problemet er?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det betyr at maskinen ikke får tildelt IP-adresse på nettverket.

Desverre kan du ikke nøyaktig diagnosere feilen kun på grunnlag av dette. Det kan være DHCP serveren på ruteren som har hengt seg opp (løses ved en restart, eller evt. reset av ruteren), eller et problem på nettverkskortet på maskinen (løses lettest via å reinstallere nettverkskortet).

-Stigma

Lenke til kommentar
Du kan jo gi PC'n IP-adresse manuelt da. Bare gi den en IP i samme "range" som de andre PC'ne.

8380845[/snapback]

ofte må du da sette opp fast ip i routeren også :)

8381375[/snapback]

En router har da alltid fast ip på nettverksinterfacet?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Jeg har i hvertfall aldri trengt å gjort noe i routeren for å benytte meg at fast IP-adresse, bare jeg passer på at jeg bruker en IP som er innenfor den rangenDHCP'n har satt.

Lenke til kommentar

Fast IP kan fungere, men osm regel kun dersom det er DHCP serveren på ruteren som har begynnt å tulle, og ikke alltid da heller. Ved problem i konfig eller drivere på nettverkskortet retter ikke alltid problemet, selv om det er mangel på IP som i grgunn og bunn er problemet.

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...