Gå til innhold

Nykjøpt x360, dvd-drev og bråk.


Belzebob

Anbefalte innlegg

-Når jeg spilte med NORMAL lyd fra tv'en så kunne jeg nesten ikke høre hva som ble sagt i spillene pga bråket fra dvd drevet.

-Selv med headset hørte jeg drevet godt under spilling.

 

dette gjelder meg goså, overdriver ikke, jeg må ha voumet på tv'n over midten for at de lavere lydene i spillet skal bli ordentlig tydelig, serriøst boksen høres jo ut som den skal lette etter at den har stått på en lita stund.

Da må det være noe seriøst galen med boksene deres?

Ingen jeg kjenner har så høyt støynivå.

 

Merk: Jeg nekter ikke for at 360 støyer, men ikke så mye. Er ikke fanboy, men sliten av å høre drittslenging overalt om alle konsollene!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tydelig at folk reagerer svært variert på støyen fra xboxen. Selv har jeg plassert pcen min i naborommet og lagt kablene til mus\tastatur\skjermer\høytalere gjennom veggen fordi jeg ikke takler viftestøy. Derfor synes jeg xboxen bråker noe inni he*****! Men har bestillt meg ny vifte fra modnet.no, og skal pakke DVD-rommen inn i støydempingsmatter. Håper dette vil resultere i en stillere boks.

Når de en gang i framtiden vil klare å kjøre homebrew på xboxen får vi kanskje kjøre backups fra hardisken, da slipper vi den hissige dvd-spilleren.

Lenke til kommentar
Overdrivelser for deg kanskje, realitet for mange andre. Bråker 360 mye mer enn PS3 og Wii ? Udiskutabelt ja. Da må du også bare godta at mange ikke orker bråket fra maskinen. Hva er så rart med det ?

Da kan du vel droppe uttalelser som:

-Når jeg spilte med NORMAL lyd fra tv'en så kunne jeg nesten ikke høre hva som ble sagt i spillene pga bråket fra dvd drevet.

-Selv med headset hørte jeg drevet godt under spilling.

 

Siden hvis dette er sannheten, og du kan si dette med en hånd på hjertet, har du en feilprodusert Xbox.

8386568[/snapback]

 

Jeg har prøvd 3 forskjellige 360'er og alle bråket like mye. Jeg orket rett og slett ikke å spille med det bråket.

 

Muligens alle dere andre har den nnelukket i en tv benk eller noe, men da er jo sjansen desto større for at den blir for varm. Min sto ved siden av tv'en ca 3 meter unna.

 

Fyfa1,er så lei disse sutrekoppene med flaggermushørsel som stadig klager på den forferdelige støyen til xbox360.Kjøpte min des 2005 og er svært fornøyd,det samme er flere kompiser som har 360,ingen havarier eller støy klager fra noen.Når det gjelder havarier har jeg tatt knekken på 3 Playstationer og 2 Ps2 .Er ingen fanboy av noen konsoller,men min Nintendo64,sega m drive,saturn,xbox +3do(noen som husker den?) er det liv i den dag i dag.Selvfølgelig kan det være at noen bråker mer enn andre,men uansett blir en fjær til fem høns tror jeg...

 

Det er en grunn til at nesten alle reportasjer om 360 i mediene nevner støyen på den. Er ikke få som har returnert maskinen nettopp pga dette heller. Kjenner en som jobber hos elkjøp og han sier det er mange som har oppgitt det som grunn når de har returnert den.

Lenke til kommentar
Det er en grunn til at nesten alle reportasjer om 360 i mediene nevner støyen på den. Er ikke få som har returnert maskinen nettopp pga dette heller. Kjenner en som jobber hos elkjøp og han sier det er mange som har oppgitt det som grunn når de har returnert den.

Fint for deg om du føler deg ett hakk bedre hver gang du nevner støyen på 360.

Håper du føler deg bedre... :ermm:

Lenke til kommentar
Det er en grunn til at nesten alle reportasjer om 360 i mediene nevner støyen på den. Er ikke få som har returnert maskinen nettopp pga dette heller. Kjenner en som jobber hos elkjøp og han sier det er mange som har oppgitt det som grunn når de har returnert den.

Fint for deg om du føler deg ett hakk bedre hver gang du nevner støyen på 360.

Håper du føler deg bedre... :ermm:

8386701[/snapback]

 

Hvis du ikke klarer å diskutere seriøst er det kanskje best å la være.

Lenke til kommentar
Hvis du ikke klarer å diskutere seriøst er det kanskje best å la være.

Å se på hvem som snakker....

8386708[/snapback]

 

?

 

Hva handler denne tråden om ? Er det slik at jeg plutselig dro frem bråket den lager ubegrunnet ? Les topic en gang til du.

 

Og jeg har hverken PS3 eller Wii hvis det er det du tror.

Men jeg blir nok nødt til å kjøpe PS3 nettopp pga 360 støyen. Hjelper ikke for meg at 360 har bedre spill.

Lenke til kommentar

Folk for sjøl definere det de meiner er plagsomt støy. Boksen støyer absolutt og det er jo synd MS har latt det gå igjennom, men slik er det noe bare med disse DVD platene som spinner vilmann:P. For egen del plages eg ikkje av min boks. Skal nevnes at denne er fra nov/sept. 05. Og eg merker at f.eks viftene i dashboard suser litt meir einn boksen til ein kamerat som er fra sommeren 06. Støyen fra DVD-drevet er noenlunde likt tror eg.

Eg har ingen problemer med å si at konsollen burder vere merkbart roligere.PS3 og Wii er jo reine himmelen i forhold. Men som sagt går det ikkje ut over de gode spillopplevelsene mine på konsollen. Kan forøvrig nevne at eg sjelden spiller med TV-lyd.

 

Derimot syns eg litt synd på folk som er så sensitive på lyd, disse går glipp av mange gode psillopplevelser. Men som alt annet er støy individuelt.

Lenke til kommentar

Jeg vil si at jeg ofte spiller sent på kveld og da må jeg ha ganske lavt volum på, siden har rom nesten rett ved foreldrene mine. Og jeg plages ikke av støyen i det hele tatt. Jeg skjønner ikke hva dere klager over. Jeg kan være enig at den støyer litt. Men er det å høre på støyen du driver med eller er det faktisk å spille. Jeg har det så utrolig moro når jeg spiller, så lyden av dvd-drevet er noe jeg aldri har blitt plaget av.

Lenke til kommentar
?

 

Hva handler denne tråden om ? Er det slik at jeg plutselig dro frem bråket den lager ubegrunnet ? Les topic en gang til du.

 

Og jeg har hverken PS3 eller Wii hvis det er det du tror.

Men jeg blir nok nødt til å kjøpe PS3 nettopp pga 360 støyen. Hjelper ikke for meg at 360 har bedre spill.

8386726[/snapback]

:ph34r:

Ok, la meg få bekreftet dette: Du gir f*** i spillene, fordi maskinen lager for mye støy? Du liker ikke spillene på PS3, men kjøper det alikevel fordi 360`n er litt mer bråkete enn PS3(og en del andre ting, for å være ærlig :p)?

 

:!:

 

Hva er vits med å i det hele tatt kjøpe seg en konsoll da?

Lenke til kommentar

ikkje lever tilbake xboxen pga støy, dette glemmer du lett når baninga og villmann spillinga startet i gow multiplayer..;)

 

xbox 360 er et fint stykke maskinvare og hærlig onine opplevelse, sony kan mase så mykje dei vill om next gen, men eg får akkuratt samme feelinga når eg spiller motorstorm på ps3 som et eller anna spill på ps2, mens xbox 360 og dens Live der du kan spille musikk ingame, chatte med kompiser mens du spiller, invitere venner til gamet ditt, and so on...DET er next gen...

 

Å for og ta xbox 360 litt i forsvar her, min ps3 starter å kjøre opp vifta etter 5 minutt og da holder den seg der til og med når den kun kjører en dvd, dette er ikkje høg støy men hører ikkje hjemme når du kun ser på dvd...xboxen holder da i det minste kjeft når eg ser film på den...

 

mitt råd, behold din xbox..:) den har mer på gang no enn ps3, viss det var ditt andre valg..

Endret av _KroSjefen_
Lenke til kommentar
Jeg kan være enig at den støyer litt. Men er det å høre på støyen du driver med eller er det faktisk å spille. Jeg har det så utrolig moro når jeg spiller, så lyden av dvd-drevet er noe jeg aldri har blitt plaget av.
Word. De eneste gangene jeg tenker over støyen, må vel isåfall være når det f.eks. loades mellom maps, men med en gang spillet starter igjen, ofrer jeg det ikke en tanke. Mulig at det er snakk om defekte maskiner her, jeg kjenner meg iallefall ikke igjen i det bildet som tegnes av 360ens "utenomjordiske støy".
Lenke til kommentar
?

 

Hva handler denne tråden om ? Er det slik at jeg plutselig dro frem bråket den lager ubegrunnet ? Les topic en gang til du.

 

Og jeg har hverken PS3 eller Wii hvis det er det du tror.

Men jeg blir nok nødt til å kjøpe PS3 nettopp pga 360 støyen. Hjelper ikke for meg at 360 har bedre spill.

8386726[/snapback]

:ph34r:

Ok, la meg få bekreftet dette: Du gir f*** i spillene, fordi maskinen lager for mye støy? Du liker ikke spillene på PS3, men kjøper det alikevel fordi 360`n er litt mer bråkete enn PS3(og en del andre ting, for å være ærlig :p)?

 

:!:

 

Hva er vits med å i det hele tatt kjøpe seg en konsoll da?

8392669[/snapback]

 

Vitsen er å ha en konsoll som ikke irriterer vettet av meg under spilling. Hadde 360 vært like stille som PS3 hadde jeg kjøpt den igjen. Men det blir heller til at jeg får kjøpe en PS3 når litt bedre spill kommer til den.

 

Er jo ganske sikkert PS3 får haugevis av bra spill uansett.

360 er helt uaktuell uansett hvor mange bra spill den får pga støyen.

Lenke til kommentar
Ok, ditt dårlige valg(i mine øyne). Hva med å vente til høsten eller til  mai? Microsoft driver å tweaker på dvd-spilleren slik at den skal gå myyye stillere. Vet bare ikke om den kommer til våren eller høsten. Det hadde da vel hjulpet.

8392955[/snapback]

 

Den vil aldri bli særlig stillere. Er ikke mulig å få en 12x spinnende dvd-rom til å bli stille.

 

Nettopp derfor de skulle gått for HD-DVD i maskinen fra dag 1. Da ville den bare trengt å spinne 2-4x og vært like stille som PS3 er. Men siden de valgte DVD vil problemet alltid være der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...