Skagen Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Jeg har et M-AUDIO Audiophile 2496 (24bit/96kHz maximum) og har installert driverne. Betyr det at jeg ikke bruker lydkortet optimalt med WinXP siden jeg ikke har lagt inn ASIO ? 8442971[/snapback] Jeg tviler på at det er noe i veien med XP. For det første er det jo avhengig av APIet som brukes. Skulle det ikke vært det ville det samme problemet vært tilstedet i begge APIene slik som ASIO 2.0 eller DirectSound. I Windows XP har man både DirectSound og en Wave-mixer. Vi har enda ikke fått sett noen kilder på påstanden, og Tordenflesk har heller ikke svart på spørsmålet mitt om han forveksler dette med AC97 som er en mye brukt integrert lydkontroller som omsampler alt til 48 KHz og så tilbake til den opprinnelige sampleraten. Til slutt kan jeg nevne at jeg får 96 KHz når jeg bruker spektrumanalyser av interne opptak fra Reason som bruker DirectSound ved 96 KHz. Så jeg får hva jeg skal ha uten å måtte bruke ASIO 2.0. Lenke til kommentar
miCro Skrevet 24. april 2007 Forfatter Del Skrevet 24. april 2007 Ok, da gjenstår jeg egentlig med tre alternativer: - ESI Juli@ - Onkyo WAVIO SE-90PCI - EMU 1212M Kortet skal kun brukes til å kobles opp mot en intigrert forsterker, så antall inn- og utganger er egentlig ikke så viktig. Hvilket kort gir 'mest lyd for pengene' når musikk står i fokus? 8393521[/snapback] Ingen som har en formening om hvilket kort jeg bør gå for? Lenke til kommentar
Clutch Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Ok, da gjenstår jeg egentlig med tre alternativer: - ESI Juli@ - Onkyo WAVIO SE-90PCI - EMU 1212M Kortet skal kun brukes til å kobles opp mot en intigrert forsterker, så antall inn- og utganger er egentlig ikke så viktig. Hvilket kort gir 'mest lyd for pengene' når musikk står i fokus? 8393521[/snapback] Ingen som har en formening om hvilket kort jeg bør gå for? 8463376[/snapback] Til musikkavspilling,så vil jeg absolutt anbefale Juli@-kortet,men jeg forstod det slik at du bruker Vista som OS? Da vet jeg ikke pr. d.d. om det har kommet brukbare drivere til dette kortet.Det kommer vel på sikt som med andre drivere til Vista.På Xp så fungerer Juli@ kortet som en drøm. Mvh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå