Gjest eksen Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Situasjonen har seg sånn at jeg var sammen med en jente i flere år. Så for ca halvannet år siden ble det slutt mellom oss. Jeg har fortsatt følelser for henne og det har jeg aldri lagt skjul på. Nå har det seg sånn at hun har funnet seg en ny type. Men flere ganger så har det skjedd ting mellom oss. Vi har kysset og liggi sammen selv om hun er sammen med han andre. Er det feil av meg å gjøre dette? Jeg elsker henne fortsatt og jeg tror hun fortsatt har følelser for meg. Hvorfor ellers skulle hun latt ting skje? Føler meg som "den andre mannen" Men jeg var jo der "først"... Vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Noen som har noen gode råd? Lenke til kommentar
H.M.Kongen Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 En kinkig situasjon men selv om det er vanskelig så tror jeg at jeg hadde bedt henne velge for før det hadde skjedd no mer.. Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Det er vel egentlig hun som er slem her - mot den nye typen sin. Forutsatt at du er singel da og ikke går bak ryggen på din evt. kjæreste Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Det sier jo litt om hun som faktisk lar sånt skje da. Hadde jeg vært deg hadde jeg bedt hun velge før jeg gjorde noe mer med hun. Om det er feil av deg er én ting. Det er veldig feil av hun hvertfall. Stakkars kjæresten hennes. Lenke til kommentar
Gjest eksen Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Det er vel egentlig hun som er slem her - mot den nye typen sin. Forutsatt at du er singel da og ikke går bak ryggen på din evt. kjæreste 8379907[/snapback] er singel som dagen er lang så det er ikke problemet Det sier jo litt om hun som faktisk lar sånt skje da. Hadde jeg vært deg hadde jeg bedt hun velge før jeg gjorde noe mer med hun.Om det er feil av deg er én ting. Det er veldig feil av hun hvertfall. Stakkars kjæresten hennes. 8379913[/snapback] Det som derimot er probblemet er at ikke vet om jeg tør be henne velge... vet at det er dårlig gjort ovenfor typa hennes sånn som vi har gjort men jeg er vel for glad i henne til å greie å gi slipp Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Det som derimot er probblemet er at ikke vet om jeg tør be henne velge... vet at det er dårlig gjort ovenfor typa hennes sånn som vi har gjort men jeg er vel for glad i henne til å greie å gi slipp8379931[/snapback] Altså.. Jeg tviler ikke på at det er vanskelig for hun dersom hun faktisk liker begge to. Men det er best å være ærlig i en sånn situasjon, selvom en eller annen ender opp med å bli såret uansett. Trenger uansett ikke gjøre det enda verre enn det allerede er ved å dra strikken lenger. Vil du virkelig dele på hun? Det er sikkert fristende å ta til takke med det sånn ting er nå, ettersom det er det nærmeste du kanskje kommer. Det er alikevel veldig feil, og det for alle tre. Lenke til kommentar
Gjest eksen Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Nei ønsker selvsagt ikke å dele... Men om jeg "tvinger" henne til å velge så vet jeg aldri om hun faktisk vil ha meg eller angrer på at hun ikke ble med ham. Mest av alt ønsker jeg at hun skal velge meg av fri vilje. På den annen side så har ikke han bestandig vært så snill med henne så jeg tenker liksom at hun bare kan ha kommet til meg for trøst og "trygghet". Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Nei ønsker selvsagt ikke å dele... Men om jeg "tvinger" henne til å velge så vet jeg aldri om hun faktisk vil ha meg eller angrer på at hun ikke ble med ham. Mest av alt ønsker jeg at hun skal velge meg av fri vilje. På den annen side så har ikke han bestandig vært så snill med henne så jeg tenker liksom at hun bare kan ha kommet til meg for trøst og "trygghet". 8379965[/snapback] Vil hun virkelig ha deg, hva i alle dager skal hun med han? Hvis dere har vært sammen tidligere vet hun hva hun går til om hun velger deg. Jeg vet alt for godt hvordan det føles når vedkommende man liker velger en annen over deg. Men til syvende og sist er det som regel best sånn, for hadde det vært deg hun ville ha, så er det ingenting som hindrer hun? Du burde ikke finne deg med å dele. Tipset mitt er at hun må bestemme seg så fort som mulig. Det er ikke morro for verken deg eller han å tro at hun liker dere begge to best, og at det blir dere to. Lenke til kommentar
Gjest eksen Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Hodet mitt sier at du har rett... likevel er det noe som hindrer meg fra verken å stille et ultimatum eller å gå videre. Faen ta at hode og hjerte ikke kan være enige Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Dette er som hazardspill flest; du må velge mellom å ta en sjanse og riskere å miste alt eller la alt være som det er og ikke tape noe. Er det verdt å miste henne for å få henne for deg selv? Er situasjonen du er i nå uutholdelig eller funker det? Jeg ville nok snakket med henne om hvorfor hun er utro mot typen, om hun ikke er glad i ham, osv. Å stille ultimatum er ikke noe man gjør med noen man elsker, da har man heller en samtale og finer ut av ting. Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Hodet mitt sier at du har rett... likevel er det noe som hindrer meg fra verken å stille et ultimatum eller å gå videre.Faen ta at hode og hjerte ikke kan være enige 8380110[/snapback] Jeg hadde garantert ikke greid det selv, om det er en trøst. Mest sannsynlig hadde jeg tatt til takke med det jeg hadde fått. Alikevel mener jeg at man ikke burde. Fornuft og følelser burde ikke bli nevnet i samme setning engang. Lenke til kommentar
tOmma- Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Fornuft og følelser burde ikke bli nevnet i samme setning engang. 8380502[/snapback] Hvorfor er de to i samme setning nå da? OnT: Slik jeg ser det, er det jenta som er slem mot sin nåværende kjæreste - men jeg mener likevel, som mange andre her, at du bør be henne om å velge. Lykke til! Lenke til kommentar
magicus Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Situasjonen har seg sånn at jeg var sammen med en jente i flere år. Så for ca halvannet år siden ble det slutt mellom oss. Jeg har fortsatt følelser for henne og det har jeg aldri lagt skjul på. Nå har det seg sånn at hun har funnet seg en ny type. Men flere ganger så har det skjedd ting mellom oss. Vi har kysset og liggi sammen selv om hun er sammen med han andre. Er det feil av meg å gjøre dette? Jeg elsker henne fortsatt og jeg tror hun fortsatt har følelser for meg. Hvorfor ellers skulle hun latt ting skje? Føler meg som "den andre mannen" Men jeg var jo der "først"...Vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Noen som har noen gode råd? 8379892[/snapback] Kjør på Knøll hun så lenge du kan. Kjæresten kan gi hun romantikk og blomster og høre på preiket hennes, mens du knøller hun. Hvor er problemet? Du får middagen, men slipper oppvasken Lenke til kommentar
Ascubal Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Noen vil kanskje høre på det preiket, og har kanskje lyst på kjærlighet og ikke bare sex... Lenke til kommentar
ErikBlodøks Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Situasjonen har seg sånn at jeg var sammen med en jente i flere år. Så for ca halvannet år siden ble det slutt mellom oss. Jeg har fortsatt følelser for henne og det har jeg aldri lagt skjul på. Nå har det seg sånn at hun har funnet seg en ny type. Men flere ganger så har det skjedd ting mellom oss. Vi har kysset og liggi sammen selv om hun er sammen med han andre. Er det feil av meg å gjøre dette? Jeg elsker henne fortsatt og jeg tror hun fortsatt har følelser for meg. Hvorfor ellers skulle hun latt ting skje? Føler meg som "den andre mannen" Men jeg var jo der "først"...Vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Noen som har noen gode råd? 8379892[/snapback] Kjør på Knøll hun så lenge du kan. Kjæresten kan gi hun romantikk og blomster og høre på preiket hennes, mens du knøller hun. Hvor er problemet? Du får middagen, men slipper oppvasken 8402786[/snapback] Det er slike mennesker med slike holdninger som bør få grisebank. Jeg vil ikke ha ligget med en jente som jeg vet har en kjæreste, det er bare å bruke empati og sette seg i kjærestens ståsted. Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Jeg synes det er ganske kvalmt å dele en dame. Altså, om hun er aktiv med to partnere samtidig. Bare tanken på at hun har hatt noen for 10 timer siden gjør meg små kvalm, egentlig. Lenke til kommentar
Loerand Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Det er slike mennesker med slike holdninger som bør få grisebank. Jeg vil ikke ha ligget med en jente som jeg vet har en kjæreste, det er bare å bruke empati og sette seg i kjærestens ståsted. 8404834[/snapback] Sa Erik Blodøks Hvis jeg skulle hooke opp med ei fin dame på guttetur i Syden f.eks er det siste jeg ville tenkte på om hun hadde type eller ikke. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Det er stor forskjell på ei random dame i Syden som antakelig er der for å være utro selv, og eksdama di for 1,5 år tilbake som du vet har type. Nei, trådstarter, dette tror jeg bare blir verre for deg selv om du ikke ender det. Du sier jo at du har følelser, så. Og hun dama bør kanskje ta et valg Lenke til kommentar
QBab Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Det vi har her er et tilfelle av en "etiskproblem" stilling, som min lærer Bjarne ville kalt det. Det du gjør påvirker samfunnet rundt deg og spesielt enkeltindivid. Du må altså velge om du skal legge skjul på følelsene dine og kjøre et sikkert løp fremfor og la deg og din neste få utløp for deres lyster. Om du velger A vil det få konsekvenser for B og kansje C. Jeg vil komme med min nøye utspekulerte svar formela: Pul henne for faen, du var først til mølla, han andre kisen kan bare henge seg!. llolo... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå