tom waits for alice Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Prøv å svare på trådstarters spørsmål når dere poster her: Hvorfor er du fan av akkurat den personen, og hva er som gjør den enkeltes spilling unik for deg? Ellers blir dette bare en telletråd. Og selv om det er fristende, ikke diss andres favoritter eller gjør dette til noen "Vai spiser Malmsteen til frokost"-tråd. Geir 8380390[/snapback] Jeg siterer meg selv fra tidligere i tråden. Et par poster sa ingenting om hvilken gitarist vedkommende foretrekker, men slang bare med leppa om andres valg. De ble slettet. En post matet trollet og ble slettet også. Geir Lenke til kommentar
JorgenSeverin Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Stevie Ray Vaughan er den desidert beste! Ingen kan spille som ham.. Hail to the king !! Lenke til kommentar
El-Morty Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 (endret) Angus Young og Keith Richards er helt klart de beste gitaristene noensinne (Etter min menig ) Men, Chris Cornell er nok den beste som både spiller på gitar og vokal Endret 14. juni 2007 av El-Morty Lenke til kommentar
miar Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Jimmy Page er nok han jeg liker aller best, men jeg er også stor fan av John Petrucchi, David Gilmour, Andrew Latimer, Brian May og Syd Barrett Lenke til kommentar
flopflop Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 (endret) Angus Young og Keith Richards er helt klart de beste gitaristene noensinne Men, Chris Cornell er nok den beste som både spiller på gitar og vokal 8849212[/snapback] Hoi, der var det mye jeg var uenig i! Men men, alle har rett til sin mening. Synes CC er en skikkelig tøff fronfigur, bare synd at alle bandene hans dør. Skulle likt å ha den sangstemmen.. Endret 19. august 2007 av demeyfint Lenke til kommentar
El-Morty Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Angus Young og Keith Richards er helt klart de beste gitaristene noensinne Men, Chris Cornell er nok den beste som både spiller på gitar og vokal 8849212[/snapback] Hoi, der var det mye jeg var uenig i! Men men, alle har rett til sin mening. Synes CC er en skikkelig tøff fronfigur, bare synd at alle bandene hans dør. Skulle likt å ha den sangstemmen.. Hups, dette ble litt OT. Forgive me, father 8850469[/snapback] Det er jo selvfølgelig en hel haug med andre gode gitarister her i verden. Jeg sier ikke at Young og Richards er de eneste. Men, helt riktig. Alle har rett til sin mening Lenke til kommentar
M-Gard Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Kirk Hammett er min yndlings gitarist, uten tvil. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 (endret) Mattias "IA" Eklundh http://www.youtube.com/watch?v=D2lva4FjepI...related&search= Han er ikke bare en show off runke gitarist, han er allsidig og kreativ, ikke bare soloing men riffing og spesielle teknikker, kan også lage kule sanger.. Freak Kitchen Endret 16. juni 2007 av Slettet+981234789 Lenke til kommentar
Arnold Layne Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 (endret) En gitarist som faktisk kan være med her, er Mike Oldfield. Han er utrolig god, kanskje mest fordi han er så musikalsk. Endret 25. juni 2007 av ArnoldLayne Lenke til kommentar
Erelend Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 Mark Knopfler Bare hør denne konserversjonen av Sultans of Swing i Alchemy 1984. Helt vanvittig! Lenke til kommentar
xdxdxd_hola_amigo Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 John Patrucci Jeg liker han veldig godt, fordi han lager veldig bra lessons, som det faktisk går ann å bruke. Samtidig er han jo veldig god. Liker ansiktsutrykkende til Steve Vai Lenke til kommentar
Rauen Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 Det må jo være dave murray-Iron Maiden. Elsker stilen hans. Liker også Randy Rhoads:( dumt det ikke ble så mye av han*r.i.p* Liker også men Matt og Corey fra trivium. Men Dave er kanon:D Lenke til kommentar
the_odd Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 (endret) Det må være Kameraten min det ! han er god og er bare 16 år, men ikke kjent da så. JerryC med tanke på at han er noen og 20 år så har han potensiale til å bli en stor gitarist. Og Mark Knopfler som sagt. OT Men TWFA vet du hvor jeg kan finne tabs for: http://www.youtube.com/watch?v=4j34gG2xR3I...related&search= eller hva jeg skal søke på, fant ikke noe på Sultans of Swing som det står at det er) Endret 6. juli 2007 av the_odd Lenke til kommentar
Joachricar Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 http://ultimate-guitar.com/tabs/d/dire_str...f_swing_tab.htm en fin side Lenke til kommentar
-Alex- Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 (endret) Randy Rhoads, Tony Iommi, Zakk Wylde, Dimebag Darrell. Edit: Og selvfølgelig Slash. Endret 6. juli 2007 av -Alex- Lenke til kommentar
the_odd Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 http://ultimate-guitar.com/tabs/d/dire_str...f_swing_tab.htm en fin side 9019607[/snapback] Det der er til sangen, jeg vil ha til Soloen hans, alså solo versionen av sangen. (med bare gitar som TWFA posta link på) Lenke til kommentar
Jossva Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Jimi Hendrix, Steve Lukather, Mike Landau og Børge Pettersen Øverleir er kanskje de gitaristene som har betydd mest for meg. I norsk sammenheng er det få som matcher Børges antall plateinnspillinger. Han mestrer alt i alle stilarter til og med black metal !! Steve Lukather og Mike Landau er kanskje de to gitaristene som har spilt inn fleste plater her i verden og det er ikke uten grunn! Spiller stort sett alt fra jazz til hardt og hardere! Utrolig mange som er inspirerte av disse karene. Jeg skrev hovedfagsavhandling om Jimi Hendrix og han må vel kunne sies å være kongen på alle hauger uansett hvordan man snur og vender på det. Han har også inspirert alle nevnte gitarister og mange flere og er kanskje den eneste som mestrer å synge samtidig som han spiller avansert komp, solofills og soloer nærmest samtidig. Tror dessverre ikke Petrucci, Vai, Malmsteen, Knofler etc hamler opp med akkurat dette . De er uansett selvfølgelig veldig gode de og.... Men til sist er det uansett smaken som teller, hva som gir en det store kicket! Lenke til kommentar
jøgleren Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Mark Knophler eier d meste. Han synger med gitaren han spiller ikke videospill Lenke til kommentar
JorgenSeverin Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Jeg slenger meg på jeg også gitt.... Den jeg liker best er Stevie Ray Vaughan( ).. En fantastisk musiker som døde alt for tidelig.. Stevie har alt.. Teknikk, feeling, groove og image.. Teknikk: Ja... alle sanger han har laget (nesten) Feeling: Dirty Pool og Little Wing er vel egentlig de med mest feeling i sån sett.. Ja, jeg vet Little Wing er Jimi Hendrix' sang og alt det der. Men Stevie Ray bringer det hele opp til et nytt nivå.. En ny dimensjon! Groove: Mr. Vaughan har enkelte sanger meg en fantastisk feit rytme (som er umulig og etterligne) Pride and Joy, Tightrope, Taxman og Couldn't Stand The Weather... det er bare noen av de han har! Andre gitarister som ligger i topp er; Hendrix, BB King, Buddy Guy, Slash, Mark Knopfler, David Gilmore, Malmsteen og Tony(i?) Iommi. Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 (endret) Mark Knopfler Bare hør denne konserversjonen av Sultans of Swing i Alchemy 1984. Helt vanvittig! 8980843[/snapback] Det var kanskje den beste musikalske prestasjonen jeg noensinne har sett. Helt vanvittig, som du sa. Endret 29. juli 2007 av Stonemeister Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå