GibsonLesPaul Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Det er egentlig ganske mange men de største er Jimi Hendrix og Slash. Blir utrorlig inspirert av å høre på de Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 (endret) Phil Lynott. For en musiker. Han har jeg hørt hele livet, og han inspirerer meg veldig med låtskrivingen sin. Både i Thin Lizzy og noe solo. Endret 15. april 2007 av Mr. Crowley Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 (endret) Helt klart Steven Wilson. Mannen er et musikalsk geni! Endret 14. april 2007 av Benbjo Lenke til kommentar
Sokkhove Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 blei ikke inspirert i starten av noen.. men er jo seinere inflitrert med iron maiden. min største inspirasjonskilde der var vel lenge janick gers... nå er det vel Dave murray.. men ser mest opp til Steve Harris Lenke til kommentar
richardchristy Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 (endret) Endret 14. april 2007 av jorgen_veisdal Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Alex Webster Jimi Hendrix Stephen O'Malley Simen Hestnæs Lenke til kommentar
haarod Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 (endret) Lemmy Kilminster er jo en tøffing! Endret 15. april 2007 av HKoN- Lenke til kommentar
ponnikos Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Lemmy er sexy. Gitaristmessig er John Petrucci, Bumblefoot, Jeff Loomis og til en viss grad Steve Vai gode inspirasjonskilder. Fløytemessig er Eric Dolphy og Ian Anderson på topp når det gjelder (henholdsvis) jazz og rock, mens Sharon Bezaly og Emmanuel Pahud er forbilder for den mer klassiske stilen. Lenke til kommentar
MrHaze Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Chuck Schuldiner (Death) var den som fekk meg til å starte å spela gitar. Anna inspirasjon er blant anna Rand Burkey (Atheist) og Magnus Pelander (Witchcraft). Lenke til kommentar
haarod Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 (endret) Med tanke på gitar må det bli Jimmy Page, han har lagd så utrolig mye bra. EDIT: Hele Motorpsycho er jo genier, utrolig hvor mye forskjellig de mestrer og hvordan de klarer å nyskape seg hele tida. Endret 15. april 2007 av HKoN- Lenke til kommentar
Sitronade Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 James Hetfield: Abbath: Lenke til kommentar
Gjest Slettet-W15cjW Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Innflytelse på meg som menneske, eller som musiker? Lenke til kommentar
Kjeksmestern Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Den musikeren som har hatt (desidert) mest innflytelse på meg gjennom årene er vokal isten i Ramones; Joey Ramone RIP Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Helt klart Steven Wilson. Mannen er et musikalsk geni! 8385830[/snapback] Jeg spiller ikke noe selv, men Steven Wilson fascinerer meg. Den evnen han har til å skrive enkle, fengende melodier og samtidig komme med kritiske tekster. Han får meg til å tenke litt over ting. Fear of a Blank Planet. Trenger egentlig ikke si så mye mer. Lenke til kommentar
ZenCo Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Må bli Freddie Mercury og Brian May (Queen), i tillegg til Mike Portnoy (Dream Theater). Deres komposisjoner, musikalse utførelser og egenskaper inspirer meg! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-W15cjW Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Innflytelse på meg som menneske, eller som musiker? 8440838[/snapback] Innflytelse på sjelen din. Hva trodde du? 8440875[/snapback] Jeg visste ikke, og det gjør jeg fortsatt ikke. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Brukerne bes holde seg til sak og ikke person. Personangrep tolereres ikke, og i grove tilfeller vil den aktuelle brukeren bli fratatt tilgangen til forumet. Hva brukere mener om hverandre er ikke tema for tråden, og det er direkte ødeleggende for diskusjonen. Innlegg med personangrep er blitt fjernet eller redigert. Brukere oppfordres til å bennytte funksjonen om man kommer over personfokuserte innlegg av negativ art, fremfor å kommentere det i tråden. På den måten kan moderator bedømme saken og vi unngår videre personkrangel. (Dette innlegget skal ikke kommenters, da det blir ansett som off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på PM.) Lenke til kommentar
skraml Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Helt klart Steven Wilson. Mannen er et musikalsk geni! 8385830[/snapback] Jeg spiller ikke noe selv, men Steven Wilson fascinerer meg. Den evnen han har til å skrive enkle, fengende melodier og samtidig komme med kritiske tekster. Han får meg til å tenke litt over ting. Fear of a Blank Planet. Trenger egentlig ikke si så mye mer. 8442293[/snapback] Helt enig der. Håper retningen han har tatt med FoaBP vil få flere til å like musikken hans som jeg selv mener er kraftig undervurdert. Lenke til kommentar
Olum Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 (endret) Jannick Gers for sine morsomme sprell på scenen og Dave Murray for sitt nydelige gitarspill i Iron Maiden. Anders Fridèn for sin evne til å forandre stemmen sin fra synging til growl. edit: Tenkte ikke mens jeg skrev. Endret 23. april 2007 av Olumvolum Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå