Skulebollen Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 (endret) korleis fikk dokke tak i Systematic chaos?? 8735161[/snapback] Hehe, man har da sine metoder 8735705[/snapback] Ligge det ute på nettet? piratkopiering? Jaggu gjor den de Endret 29. mai 2007 av Skulebollen Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Systematic Chaos er bare litt bedre enn Octavarium, så får en selv trekke de konklusjonene en vil. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-pJI1Oyc6 Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Har hørt igjennom Systematic Chaos utallige ganger nå. Første gang var imidlertid en helt spesiell opplevelse. Jeg bestemte meg for å dedikere meg fullt og helt til albumet. Alt av lys, tv, og ellers andre konsentrasjonshemmende midler, ble eliminert og jeg satt med gode lydisolerende ørepropper. Aldri før har jeg følt så mange følelser gjennom musikalske uttrykk; fra begynnelse til slutt. Forvirring, glede, sorg, usikkerethet, hat (? Selvfølgelig ikke rettet mot noen), stress (ikke minst på Prophets Of War), forelskelse (selvfølgelig fra starten av The Ministry Of Lost Souls), at the list continues. Var følelsesmessig utladet etter platen. De har bare helt geniale akkordprogressjoner, rytmer og er virtuost sett overlegne. Jeg skal ikke legge skjul på at det ikke er min favorittplate fra Dream Theater, men den treffer absolutt i toppsjiktet. Gleder meg sykt til 29. september! 6/6 Lenke til kommentar
Dimitrij Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Har ikke lagt merke til dette før nå, men er ikke repentence en liten fortsettelse eller "remake" av this dying soul fra train of thought? Lenke til kommentar
NiceViolence Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Har ikke lagt merke til dette før nå, men er ikke repentence en liten fortsettelse eller "remake" av this dying soul fra train of thought? 9123455[/snapback] Jo, introen er tatt litt fra This Dying Soul. Også er de aller første lyricsa tatt fra This Dying Soul Hello, Mirror So glad to see you my friend It's been a while Det er slik This Dying Soul begynner også. Repentance er forøvrig ikke min favorittsang på denne platen, heller en av de svakeste. Lenke til kommentar
Azagrath Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 (endret) Repentance er låt nr. 4 i rekken som handler om Portnoys alkoholproblemer, så alle disse deler enkelte tekstlinjer/melodier. The Glass Prison -> This Dying Soul -> The Root of All Evil -> Repentance Endret 24. juli 2007 av Azagrath Lenke til kommentar
Glutar Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 har hørt igjenom SC flere 10 talls ganger nå, og jeg må si at dette er ett av de bedre albumene til DT. Bedre en Octavarium Håper dem spiller Prophets Of War i spektrum , det hadde vært rått. Lenke til kommentar
Edmund Blackadder Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Jeg likte dette albumet og spesielt "The Ministry of Lost Souls". Og du kan tro jeg lo når jeg så LaBrie's nye... stil på dokumentaren! Lenke til kommentar
Glutar Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Jeg liker Labries nye stil jeg Han ser litt mer... ordentlig ut han så litt slask ut før , haha Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå