Gå til innhold

"Systematic Chaos", Dream Theater's nye album

Skrufkongen

Anbefalte innlegg

Forhåpentligvis for DT vil de presse inn Muse inspirasjonen enda mer på denne skiva.

8413434[/snapback]

Nei, huff og huff!

Jeg elsker Muse. Men det er bare en grunn til at Dream Theater hadde Muse"inspirasjon" som noen kaller det på forrige skive. Det er samme grunnen til at det hadde U2-inspirasjon. Det kalles å tilpasse seg og kopiere populære musikk for å prøve å selge seg. Det er trist som faen og resulterer som oftest i drittmusikk. Forrige platen til DT var så skuffende at jeg holdt på å grine. DT må spille sin egen stil, det er den de behersker. Men om platen er litt tyngre så er det ikke meg i mot, det har alltid vært noe DT kunen vært bedre på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Forhåpentligvis for DT vil de presse inn Muse inspirasjonen enda mer på denne skiva.

8413434[/snapback]

Nei, huff og huff!

Jeg elsker Muse. Men det er bare en grunn til at Dream Theater hadde Muse"inspirasjon" som noen kaller det på forrige skive. Det er samme grunnen til at det hadde U2-inspirasjon. Det kalles å tilpasse seg og kopiere populære musikk for å prøve å selge seg. Det er trist som faen og resulterer som oftest i drittmusikk. Forrige platen til DT var så skuffende at jeg holdt på å grine. DT må spille sin egen stil, det er den de behersker. Men om platen er litt tyngre så er det ikke meg i mot, det har alltid vært noe DT kunen vært bedre på.

8415486[/snapback]

Slik jeg oppfattet det (fra intervjuet med Petrucci på fanklubb-dvden som ble utgitt en plass i fjor) lot Dream Theater inspirasjonene sine komme kraftig til syne med vilje på det albumet med den hensikt å gjøre en slags tributt til band som de liker godt selv, ikke nødvendigvis for å selge mest mulig. Jeg tror ikke Dream Theater har noe særlig problemer med å få solgt utgivelsene sine uansett. Men det gjør ikke albumet noe bedre, da ;_;

Lenke til kommentar

Gleder meg STORT til denne står pent plassert i hylla (og sporene snurrer i winampen, naturligvis). De har en lei tendens til å lage årets skive for meg, det blir vel samma gamle denne gangen og. :p

Er likevel i tvil om de overgår verdens beste skive; Scenes from a memory.

Lenke til kommentar
Portnoy har bursdag i dag (:wee:), så han la ut en gave til oss fans. Logisk, ikke sant?

Uansett.. Her er en 20 min video fra studioopptakene. DT inviterte 50 fans til å komme i studio og legge på noe vokalspor, og det får vi se og høre her:

http://rapidshare.com/files/26944595/MP.co..._Video.mp4.html

Portnoy har gitt sin tillatelse til å spre dette rundtomkring. :)

8428879[/snapback]

Noen som har sett filmen?

ASS! AND! BALLS! :!: Jeg dauer... Men knall musikk i de korte kuttene vi fikk høre. Me glede sich!

Lenke til kommentar
Gleder meg STORT til denne står pent plassert i hylla (og sporene snurrer i winampen, naturligvis). De har en lei tendens til å lage årets skive for meg, det blir vel samma gamle denne gangen og. :p

Er likevel i tvil om de overgår verdens beste skive; Scenes from a memory.

8429020[/snapback]

De klarer nok neppe det, men tror ikke jeg blir skuffet denne gangen ihvertfall. Etter det de ga ut sist er ikke forventningene spesielt store...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB

Så hva synes man om Systematic Chaos? Selv vet jeg ikke helt hva jeg synes ennå. Ved første gjennomlytting ble jeg noe skuffet, men etter å ha hørt litt mer på albumet tror jeg at jeg kommer til å like det bedre etter hvert.

Lenke til kommentar

Jeg driver og hører jeg gjennom nå. Er på spor 4 - Dark Eternal Night. Vokalen høres mye bedre ut enn tidligere. Jeg synes Forsaken var dritbra. :love:

Noen sånne typiske DT-trekk med heftige soloer og lignende. :thumbup:

Jeg er ikke skuffet i det hele tatt, så langt...

Tusen takk DT :D

edit: Synes ikke coveret var så stygt heller :)

edit igjen: Har hørt gjennom hele nå. :love: Terningkast 6 :thumbup:

Endret av SirChris
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...