TLZ Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Forhåpentligvis for DT vil de presse inn Muse inspirasjonen enda mer på denne skiva. 8413434[/snapback] Nei, huff og huff! Jeg elsker Muse. Men det er bare en grunn til at Dream Theater hadde Muse"inspirasjon" som noen kaller det på forrige skive. Det er samme grunnen til at det hadde U2-inspirasjon. Det kalles å tilpasse seg og kopiere populære musikk for å prøve å selge seg. Det er trist som faen og resulterer som oftest i drittmusikk. Forrige platen til DT var så skuffende at jeg holdt på å grine. DT må spille sin egen stil, det er den de behersker. Men om platen er litt tyngre så er det ikke meg i mot, det har alltid vært noe DT kunen vært bedre på. Lenke til kommentar
Wollan Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Gleder meg stort til dette albumet. Blir dette albumet suksess, blir vel Systematic Chaos sommerens store hit, ihverfall for meg. Lenke til kommentar
ZenCo Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Jeg gleder meg så sinnsykt til dette albumet, må jo bare bli bra! Har de kommet ut med noen som helst sporliste? 8413639[/snapback] Har du lest første post? 8414094[/snapback] Nå har jeg... Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 By the way. For de som skal til Sverige i mai, kan de få med seg Dream Theater der. De skal opptre på Sweden Rock festival! 8379725[/snapback] DT skal ikke til Sweden Rock Festival! http://www.swedenrock.com/frameset.cfm?newLanguage=1 Derimot skal både Symphony X og Circus Maximus, så det blir da sjanse for å få høre litt progmetal likevel. Lenke til kommentar
ponnikos Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Forhåpentligvis for DT vil de presse inn Muse inspirasjonen enda mer på denne skiva. 8413434[/snapback] Nei, huff og huff! Jeg elsker Muse. Men det er bare en grunn til at Dream Theater hadde Muse"inspirasjon" som noen kaller det på forrige skive. Det er samme grunnen til at det hadde U2-inspirasjon. Det kalles å tilpasse seg og kopiere populære musikk for å prøve å selge seg. Det er trist som faen og resulterer som oftest i drittmusikk. Forrige platen til DT var så skuffende at jeg holdt på å grine. DT må spille sin egen stil, det er den de behersker. Men om platen er litt tyngre så er det ikke meg i mot, det har alltid vært noe DT kunen vært bedre på. 8415486[/snapback] Slik jeg oppfattet det (fra intervjuet med Petrucci på fanklubb-dvden som ble utgitt en plass i fjor) lot Dream Theater inspirasjonene sine komme kraftig til syne med vilje på det albumet med den hensikt å gjøre en slags tributt til band som de liker godt selv, ikke nødvendigvis for å selge mest mulig. Jeg tror ikke Dream Theater har noe særlig problemer med å få solgt utgivelsene sine uansett. Men det gjør ikke albumet noe bedre, da ;_; Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Portnoy har bursdag i dag (), så han la ut en gave til oss fans. Logisk, ikke sant? Uansett.. Her er en 20 min video fra studioopptakene. DT inviterte 50 fans til å komme i studio og legge på noe vokalspor, og det får vi se og høre her: http://rapidshare.com/files/26944595/MP.co..._Video.mp4.html Portnoy har gitt sin tillatelse til å spre dette rundtomkring. Lenke til kommentar
riktig Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Gleder meg STORT til denne står pent plassert i hylla (og sporene snurrer i winampen, naturligvis). De har en lei tendens til å lage årets skive for meg, det blir vel samma gamle denne gangen og. Er likevel i tvil om de overgår verdens beste skive; Scenes from a memory. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Er likevel i tvil om de overgår verdens beste skive; Scenes from a memory. 8429020[/snapback] Skal godt gjøres å overgå den plata. Tør ikke tenke på hvor mange ganger jeg har hørt Finally Free. Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Portnoy har bursdag i dag (), så han la ut en gave til oss fans. Logisk, ikke sant? Uansett.. Her er en 20 min video fra studioopptakene. DT inviterte 50 fans til å komme i studio og legge på noe vokalspor, og det får vi se og høre her: http://rapidshare.com/files/26944595/MP.co..._Video.mp4.html Portnoy har gitt sin tillatelse til å spre dette rundtomkring. 8428879[/snapback] Noen som har sett filmen? ASS! AND! BALLS! :!: Jeg dauer... Men knall musikk i de korte kuttene vi fikk høre. Me glede sich! Lenke til kommentar
catolap Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Ass and balls ja. Portnoy er en morsom skrue ,men det visste vi fra før. Hehe. Joda, man gleder seg til plata kommer, og ikke minst til de kommer til Oslo igjen Lenke til kommentar
Windkin Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Gleder meg STORT til denne står pent plassert i hylla (og sporene snurrer i winampen, naturligvis). De har en lei tendens til å lage årets skive for meg, det blir vel samma gamle denne gangen og. Er likevel i tvil om de overgår verdens beste skive; Scenes from a memory. 8429020[/snapback] De klarer nok neppe det, men tror ikke jeg blir skuffet denne gangen ihvertfall. Etter det de ga ut sist er ikke forventningene spesielt store... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Så hva synes man om Systematic Chaos? Selv vet jeg ikke helt hva jeg synes ennå. Ved første gjennomlytting ble jeg noe skuffet, men etter å ha hørt litt mer på albumet tror jeg at jeg kommer til å like det bedre etter hvert. Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Det har da ikke kommet ut ennå? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Ja og nei. Det har ikke kommet ut, men det har kommet ut. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 (endret) Jeg driver og hører jeg gjennom nå. Er på spor 4 - Dark Eternal Night. Vokalen høres mye bedre ut enn tidligere. Jeg synes Forsaken var dritbra. Noen sånne typiske DT-trekk med heftige soloer og lignende. Jeg er ikke skuffet i det hele tatt, så langt... Tusen takk DT edit: Synes ikke coveret var så stygt heller edit igjen: Har hørt gjennom hele nå. Terningkast 6 Endret 25. mai 2007 av SirChris Lenke til kommentar
LeLiLa Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Sånn passe bra.. ville gitt albumet en 4/6... Lenke til kommentar
Skulebollen Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Korleis i svarte F fikk dokke tak i systematic chaos?? Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Sånn passe bra.. ville gitt albumet en 4/6... 8703367[/snapback] Det var litt av en karakter Lenke til kommentar
Skulebollen Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 korleis fikk dokke tak i Systematic chaos?? Lenke til kommentar
filthyhabits Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 korleis fikk dokke tak i Systematic chaos?? 8735161[/snapback] Hehe, man har da sine metoder Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå