Gå til innhold

"Systematic Chaos", Dream Theater's nye album


Skrufkongen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-pJI1Oyc6

Har hørt igjennom Systematic Chaos utallige ganger nå. Første gang var imidlertid en helt spesiell opplevelse. Jeg bestemte meg for å dedikere meg fullt og helt til albumet. Alt av lys, tv, og ellers andre konsentrasjonshemmende midler, ble eliminert og jeg satt med gode lydisolerende ørepropper.

Aldri før har jeg følt så mange følelser gjennom musikalske uttrykk; fra begynnelse til slutt. Forvirring, glede, sorg, usikkerethet, hat (? Selvfølgelig ikke rettet mot noen), stress (ikke minst på Prophets Of War), forelskelse (selvfølgelig fra starten av The Ministry Of Lost Souls), at the list continues. Var følelsesmessig utladet etter platen. De har bare helt geniale akkordprogressjoner, rytmer og er virtuost sett overlegne.

 

Jeg skal ikke legge skjul på at det ikke er min favorittplate fra Dream Theater, men den treffer absolutt i toppsjiktet.

Gleder meg sykt til 29. september!

 

6/6

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Har ikke lagt merke til dette før nå, men er ikke repentence en liten fortsettelse eller "remake" av this dying soul fra train of thought?

9123455[/snapback]

 

Jo, introen er tatt litt fra This Dying Soul. Også er de aller første lyricsa tatt fra This Dying Soul

Hello, Mirror

So glad to see you my friend

It's been a while

 

Det er slik This Dying Soul begynner også.

 

Repentance er forøvrig ikke min favorittsang på denne platen, heller en av de svakeste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...