bellad76 Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 De har sendt forenkelt forelegg i posten, men toskene har greid å stave navnet mitt feil. Nokså rart, i og med at jeg har et helt vanlig, ordinært norskt navn. Hvis jeg nå skriver i retur noe sånt som at "denne personen dere har adressert brevet til eksisterer ikke, og kan følgende ikke vedta eller avvise noe forenklet forelegg" - hva skjer så? Noe de kan gjøre, annet enn å sende et nytt brev med rett navn? Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Uten at jeg har noe fornuftig svar på spørsmålet ditt, så tror jeg kanskje den rette ekspertisen for dette er å finne på juss-forumet. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Hva med heller å være voksen og stå for det du har gjort. Betal boten og bli ferdig med det. Så koster du ikke samfunnet mer en høyst nødvendig. For du slipper ikke unna. Ørjan... Lenke til kommentar
Balsfjord Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Det som skjer er antagelig at du får en ny bot der navnet ditt er stavet riktig. Ærlig talt, spar deg for bryet, du kommer ikke noe vei med det likevel.. Lenke til kommentar
Iudex Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 De har sendt forenkelt forelegg i posten, men toskene har greid å stave navnet mitt feil. Nokså rart, i og med at jeg har et helt vanlig, ordinært norskt navn. Hvis jeg nå skriver i retur noe sånt som at "denne personen dere har adressert brevet til eksisterer ikke, og kan følgende ikke vedta eller avvise noe forenklet forelegg" - hva skjer så? Noe de kan gjøre, annet enn å sende et nytt brev med rett navn? 8379357[/snapback] Det har ikke noe å si at navnet er feilstavet. Forelegget regnes uansett som forkynt deg innen gjeldende regler. Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Det er vel uansett rimelig opplagt at det er til deg - selv om navnet ikke her helt korrekt stavet. Du tjener uansett ingenting på å kverulere rundt dette - du bare kaster bort din egen (og andres) tid. Lenke til kommentar
Radial Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 De har sendt forenkelt forelegg i posten, men toskene har greid å stave navnet mitt feil. Nokså rart, i og med at jeg har et helt vanlig, ordinært norskt navn. Hvis jeg nå skriver i retur noe sånt som at "denne personen dere har adressert brevet til eksisterer ikke, og kan følgende ikke vedta eller avvise noe forenklet forelegg" - hva skjer så? Noe de kan gjøre, annet enn å sende et nytt brev med rett navn? 8379357[/snapback] Som de andre har sagt. Hvorfor i all verden skulle du gidde å gjøre noe sånt? Det er det dummeste jeg har hørt på lenge. Du må være en sær kverulant. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Jeg synes du skal sende et brev der det står "Hvis jeg sier søt skumpute, hva sier du da?" Lenke til kommentar
PerB Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Hvis jeg nå skriver i retur noe sånt som at "denne personen dere har adressert brevet til eksisterer ikke, og kan følgende ikke vedta eller avvise noe forenklet forelegg" - hva skjer så? Noe de kan gjøre, annet enn å sende et nytt brev med rett navn? 8379357[/snapback] Da kan du ende opp med at foelegget blir tatt opp i retten (og havner på rullebladet ditt - noe et forenklet ikke gjør). Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 De har sendt forenkelt forelegg i posten, men toskene har greid å stave navnet mitt feil. Nokså rart, i og med at jeg har et helt vanlig, ordinært norskt navn. Hvis jeg nå skriver i retur noe sånt som at "denne personen dere har adressert brevet til eksisterer ikke, og kan følgende ikke vedta eller avvise noe forenklet forelegg" - hva skjer så? Noe de kan gjøre, annet enn å sende et nytt brev med rett navn? 8379357[/snapback] Det som skjer da er at de ikke kommer til å være like greie å ha med å gjøre, i motsetning til om du hadde vært en mann og tatt konsekvensene av handlingene dine... Hvis du ikke har serlig inntekt kan du søke om å få bota i avdrag (uten renter eller gebyr av noe slag). Du kan mer eller mindre bestemme hvor lang tid du vil betale på den. Minste avdraget i måneden er 50kr mener jeg å huske.q Lenke til kommentar
Straydog Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Jeg synes du skal sende et brev der det står "Hvis jeg sier søt skumpute, hva sier du da?" 8391093[/snapback] Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 De har sendt forenkelt forelegg i posten, men toskene har greid å stave navnet mitt feil. Nokså rart, i og med at jeg har et helt vanlig, ordinært norskt navn. Hvis jeg nå skriver i retur noe sånt som at "denne personen dere har adressert brevet til eksisterer ikke, og kan følgende ikke vedta eller avvise noe forenklet forelegg" - hva skjer så? Noe de kan gjøre, annet enn å sende et nytt brev med rett navn? 8379357[/snapback] Uansett så står vel ditt personnummer/fødsesldato der..har ingenting å si dersom en ordblind politijurist har stavet navnet ditt feil ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå