MrLee Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Er det noen som vet om jeg kan bruke en standard telefonkabel istedet for kabelen mellom vegg og ADSL router på cisco routerene fra ngt? Jeg har nemlig i lengre tid slitt med at tappen som holder kabelen igjen inne i porten på router er knukket slik at enhver liten fotbevegelse i nærheten av kabelen forårsaker linjebrudd. Derfor er jeg sugen på en ny kabel, men vet ikke egentlig om jeg bare kan kjøpe en vanlig tlf. kabel. Den jeg har fra før har tross alt en slik klump i den ene enden som jeg tipper brukes til isolering eller skjerming eller noe slikt? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 En telefonkabel vil ikke fungere på nettverk bl.a. fordi ethernet bruker andre tilkoblingspinner enn telefon. En nettverkskabel er billig så bare stikk innom en butikk eller få en hos en kompis. Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Vist det er kablene mellom "veggen" og ruteren holder det med en vær telefonkabel (flat/rund) eller nettverkskabel så lenge pinne 4 og 5 er koblet igjenom. Den klumpen på den orginale kabelen er bare et slags støyfilter, men du må ikke ha dette. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 14. april 2007 Forfatter Del Skrevet 14. april 2007 (endret) En telefonkabel vil ikke fungere på nettverk bl.a. fordi ethernet bruker andre tilkoblingspinner enn telefon.En nettverkskabel er billig så bare stikk innom en butikk eller få en hos en kompis. 8380055[/snapback] haha, du tror jeg ikke visste det? Big_JJ: takk, det var egentlig det jeg trodde ' edit: Ahh, bra med skikkelig kabel igjen...og 0.2Mbit raskere nedlasting med den nye kabelen også Endret 14. april 2007 av MrLee Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå