Gå til innhold

nok et 3dmark spørsmål

Uderzo

Anbefalte innlegg

Jeg får elendig 3dmark score !

Skjønner ikke hva som trekker ned :???:

får 7601 med (se specs ) med standard innstillinger

nyeste 4in1 driver er installert, nyeste skjermkort driver er installert. Nettopp formatert maskinen, fordi jeg satt inn et nytt hovedkort og ram. Er det noen instillinger som jeg har glemt ?

vsync var på under 3dmark, men det skal jo ikke trekke så innmari ned ?

En ting jeg la merke til under testen(3dmark) var at bildet hang hvert sekund. Det hakket på en måte...er dette normalt ?

Jeg trenger hjelp :sad:

Winxp/ sp1

Abit KX7-333

amd xp1800

512mb ddr ram Crucial 2700

Ati Radeon 9700 pro

Ibm 30 Gb

Seagate Barracuda IV 60Gb

Bluecom 704/128

computers_005.gif

[ Denne Melding var redigert av: Jørgen-aa på 2002-12-19 02:01 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan være en bugg med 3D kortet, det er mange ATI Raedon 9700PRO som det er problemer med. Komplett har fulle hyllene av ATI 9700PRO kort som det er feil med. Hadde det hvert meg, så hadde jeg tregt noe J**** på at jeg kjøpte det kortet. Kort med mer feil skal du lete lenge etter!

Lenke til kommentar

Koble ut vsync før du kjører en gang til - flere av testene har jo fps laaaangt over 100 med Radeon 9700pro (selv nature-testen) så hvis du har vsync på 100 eller lavere begrenser du score'n din veldig.

Sjekk også at AntiAliasing og Anisotropic Filtering står på 'Application Preference' i kontrollpanelet til ATI. Når det gjelder texture/mipmap og sånt så setter du de til 'performance' istedet for 'quality'.

Skru selvfølgelig av alle bakgrunnsprosesser som temperaturmåler, antivirus, fildelingsprogrammer og sånt før du tester.

Jeg har omtrent samme system som deg (xp2000 istedet for 1800 men ellers nogenlunde likt) og får 12.300 uten noen spesielle justeringer.

Edit: Kjørte 3Dmark MED vsync på nå for å teste og fikk ikke mer enn 7600 poeng, så der er nok løsningen.

[ Denne Melding var redigert av: gabriel_x på 2002-12-19 04:37 ]

Lenke til kommentar

Det høres litt for lavt ut. Jeg har en PC med XP 1800+ 256 MB DDR RAM, og GF4 Ti4600, med denne PC`n får jeg 9800 poeng.

Med min andre PC som er på XP 2100+ og 512 MB DDR RAM med GF4Ti 4600 får jeg nesten 12000, dette uten å ha klokket opp skjermkortet noe.

Men du bør passe på at VSYNC, anistrotopic filtering og anti aliasing er avslått.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-19 01:56, skrev Jørgen-aa:

Jeg får elendig 3dmark score !

En ting jeg la merke til under testen(3dmark) var at bildet hang hvert sekund. Det hakket på en måte...er dette normalt ?

Jeg har slik lagging når ICQ er på.

Ligger på 16200+ når alt går som normalt.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-19 04:29, skrev Gabriel_X:

Koble ut vsync før du kjører en gang til - flere av testene har jo fps laaaangt over 100 med Radeon 9700pro (selv nature-testen) så hvis du har vsync på 100 eller lavere begrenser du score'n din veldig.

Sjekk også at AntiAliasing og Anisotropic Filtering står på 'Application Preference' i kontrollpanelet til ATI. Når det gjelder texture/mipmap og sånt så setter du de til 'performance' istedet for 'quality'.

Skru selvfølgelig av alle bakgrunnsprosesser som temperaturmåler, antivirus, fildelingsprogrammer og sånt før du tester.

Jeg har omtrent samme system som deg (xp2000 istedet for 1800 men ellers nogenlunde likt) og får 12.300 uten noen spesielle justeringer.

Edit: Kjørte 3Dmark MED vsync på nå for å teste og fikk ikke mer enn 7600 poeng, så der er nok løsningen.

Jeg gjorde som du sa og da fikk jeg 11514 poeng :grin: Takk for tipset :wink:

Lenke til kommentar

Med standard test får jeg noe over 9000 score i 3dmark2001se.

Men det er ofte at maskinen bugger helt, har ikke peiling på hva det er som skjer egentlig, men ytelsen dropper rundt 40% da.. nettop fikset dette igjen...

sjekk specs :smile: (512mb Twinmos pc2100, men ingen ytelse forbedring!)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...