Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

litt hjelp med ny router ;)


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen jeg har mange routere ifølge folka på www.komplett.no er de drit bra

 

fått lissom 4,5 ut av 5 men mitt problem er de funker faen meg ikke gjenneom 4

 

vegger, det er 4 vegger tipper ca 13 meter fra routeren til pcen men jeg detter ut hele

 

tiden pga ikke noe signal.

 

Så nå vil jeg ha en router som funker mellom vegger.

 

takker for alle svar

 

mvh meg;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror du må sette opp repeating på to routere....også kalt wds.

4 vegger er tross alt ganske mye. Likevel har du sjekket med programmet "netstumbler" at du ikke opererer i samme frekvensområde (kanaler) som andre sendere? Dette kan i tilfellet kødde ting til.

Videre må du se på hva som er i veggene eller i rommene. Microbølgene stopper i metall, vann, gips tre. Google så finner du i hvilken grad matrialet stopper bølgene, og utfra funn kan du kanskje flytte senderen eller objekter.

Men altså gå for å kjøpe to sendere som støtter WDS, evt legg kabel eller nettverk over strømnettet.

Lenke til kommentar

wow nice svar jeg skal se nærmere på det;) men må fortsatt ha en sterk router fikk knerta den nå=P

 

så har tp ut det ene vidue inn det andre så trenger fortsatt en god router.

 

Men Acces point vil ikke være aktuelt, Modemet må stå der det står=P leier hyber så kan ikke herje så veldig mye =P

Endret av Lineplx
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
4 vegger er tross alt ganske mye.

8379022[/snapback]

4 vegger er ingenting, min gode mann. Jeg har en D-Link 624+ med standar antenne, og den går gjennom 3 etasjer pluss samtlige vegger. Allikevell har PC'n "Utmerket" signalstyrke (det beste) og 54mbps hastighet (det beste routeren min kan gi).

 

Tror nok heller trådstarter kan bruke litt mer tid på å justere antennene på router og WLAN-kort.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

En ting kan jeg fortelle deg om LAN over strømnettet: Du får svært sjeldent den hastigheten som er oppgitt på produktet. Står det på pakkningen at det er 200mbps så kan du forvente deg langt under dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...