mezz Skrevet 19. desember 2002 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2002 Har testet et par ulike cd-medier, og har kommet til ulikt resultat i brennehastighet på cd-plater som visstnok skulle være istand til å brenne på maxhastighet, 24x. Kan nevne at vi også testet mediene på ulike brenneprogrammer (Nero 5599, NTI cdmaker6 platinum, Roxio) og de viste samme resultat på tvers av programmene. Tenkte det kunne være verdifullt for flere med samme maskin og samme brenner (24x-modellen, HL-DT-ST RW/DVD GCC-4240N). Smartbuy black 40x --> max hastighet 24x [Komplett] Smartbuy 48x --> max hastighet 4x (!) [Komplett] Mmore 32x --> max hastighet 10x [Komplett] Traxdata 40x --> max hastighet 24x [MPX, Tapir] Verbatim 24x --> max hastighet 24x [Komplett] (Alle er 80min cd'er). Har ikke rukket å teste flere. Men fant ut at Traxdata bestilt fra MPX ble billigst (slik spindel). Lenke til kommentar
spetter Skrevet 19. desember 2002 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2002 Har akkurat samme brenner.. har testa noen andre merker. husker ikke akkurat hva de heter her og nå . men, et av dem er: proffesion eller prossesion (husker ikke nøyaktig) disse kan brennes med 24x, (24x sertifisert) (spaceworld) Lenke til kommentar
spetter Skrevet 20. desember 2002 Rapporter Del Skrevet 20. desember 2002 infiniti professional 99 min plate sertifisert 32x, får max brent 16x Dysan 80 min 48x sertifisert får max 4x memorex 80 min 24x sertifisert får max brent 10x princo budget 80 min sertifisert 32x får max brent 16x precision 80 min 24x sertifisert får brent 24x med dette merket, i tillegg til verbatim som jeg har prøvd noen andre merker som er blitt prøvd med denne brenneren ? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 26. desember 2002 Rapporter Del Skrevet 26. desember 2002 bruker dere Just-Speed funksjonen i NERO? jeg vet at denne "analyserer" plate kvaliteten, og struper brennehastighet deretter....selv om det ikke alltid (les nesten aldri) er nødvendig...jeg irriterte meg grenseløst over dette iallefall... Lenke til kommentar
oceana Skrevet 26. desember 2002 Rapporter Del Skrevet 26. desember 2002 hm, hvor finner jeg den innstillingen ? har ikke sett den noe sted.. btw; noen som har funnet en god side med bra oppdateringer som funker fint på 4150? orker ikke akkurat lete gjennom masse arkiver med serienummer og styr...:/ -Oceana Lenke til kommentar
cyberpet Skrevet 26. desember 2002 Rapporter Del Skrevet 26. desember 2002 Hmm... lurer også på hvor denne Just-Speed funksjonen ligger.. Uansett, tror 4150 leveres med forskjellige kobodriver med samme problem, jeg har 24x versjonen og min heter Matshita UJDA 740.. Lenke til kommentar
mezz Skrevet 26. desember 2002 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. desember 2002 Som sagt har jeg testet de samme platene i flere ulike brenneprogrammer, og får samme resultat(max-hastighet) hver gang). Så jeg vet ikke helt om denne JustSpeed-dingsen muligens finnes i alle disse programmene, da. Eller om det bare er Nero. Uansett, varierer ikke max-hastigheten noe, altså. Alle Traxdata-platene (40x) funker glimmers og brenner med 24x i alle de nevnte brenneprogrammene. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 27. desember 2002 Rapporter Del Skrevet 27. desember 2002 Noen leveres med matsushita CD-RW/DVD og noen med LG CD-RW/DVD. Grunnen til at noen plater brennes på lave hastigheter er at disse platene er så nye at brenneren ikke gjenkjenner dem og dermed "safer" med å skrive i lav hastighet. Man kan jo håpe på å få nye firmware versjoner som fikser slike problemer...... Firmware versjoner kan finnes på www.firmware-flash.com Lenke til kommentar
spetter Skrevet 27. desember 2002 Rapporter Del Skrevet 27. desember 2002 Jeg har prøvd flere forskjellige brenneprogram. Og, har samme problemet.. Det betyr at det ikke er brenne programvaren som er feil. men selve hardwaren eller firmwaren til cd brenneren antar jeg ? Nero, Easy cd creator og winoncd er de jeg har prøvd Lenke til kommentar
mezz Skrevet 27. desember 2002 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. desember 2002 Apropos brennere. Hvordan i all verden finner dere ut av hvilket merke det er, egentlig? Hos meg står det som sagt kun HL-.. <se i første melding, husker ikke resten>. Jeg bestilte den 24x8x8x24-saken. (Nå ser jeg riktignok at Dell opererer med 24x10x8x24 på I4150 (websiden)). Lenke til kommentar
DellDude Skrevet 28. desember 2002 Rapporter Del Skrevet 28. desember 2002 Control Panel System Hardware Device Manager DVD/CD-ROM Drives Så vil du se produsentens betegnelse på enheten... Lenke til kommentar
mezz Skrevet 28. desember 2002 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. desember 2002 Det var under Device Manager jeg fant [HL-DT-ST RW/DVD GCC-4240N]-betegnelsen. Forsøkte dog et søk på google og fant da ut at det er Hitachi som er produsenten. Oh well. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 2. januar 2003 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2003 HL er Hitachi/LG(Lucky Goldstar) som nå er 1 firma..... Sjekket www.firmware-flash.com for firmware oppdateringer? Lenke til kommentar
cyberpet Skrevet 8. januar 2003 Rapporter Del Skrevet 8. januar 2003 Ser ut til at nyeste Nero fikset problemet på min maskin med Matshita versjonen av 24x combodriven.... Brenner nå en ISO fil med 24x hastighet på plater jeg før bare fikk 16x.. Håper det ikke var et engangstilfelle Lenke til kommentar
cyberpet Skrevet 9. januar 2003 Rapporter Del Skrevet 9. januar 2003 F***, var visst en tilfeldighet... :oops: Litt merkelig at jeg fikk brenne med 24x når jeg åpnet en cue/bin ISO over nettverket... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå