Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

varmeapparat streika i Ford Orion

Anbefalte innlegg

Satt meg inn i bilen i dag tidlig, begynte og kjøre, skrudde på varmeapparatet, og der var det dødt! Det har ikke vært noe tull med det tidligere, ingen ulyder og det har fungert flott. Noen som har noen ide om hva problemet kan være? og hva som eventuelt kan gjøres? Setter stor pris på etthvert tips! :)

Bilen er en Ford orion 92mod.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekka en sikring, men den var i orden, vet ikke om det finnes flere jeg.. Vann er det nok av. Det er verken varme eller kulde, det blåser bare ikke. De viftene på sidene og i midten fungerer litt, men selve varmeapparatet er helt dødt, det blåser ikke på ruta og ikke på beina.

Lenke til kommentar

Det er den motstanden som senker spenningen inn til vifta, slik at du har mulighet til å bruke den på lavere hastighet enn ren 12v gir.

Sitter i nærheten av varmeapparatmotoren kan jeg tenke meg. Akkurat hvor det blir på din bil vet jeg ikke

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Setter du vifta på max og det fortsatt ikke er liv er det nok ikke motstandene som er gåen, på max stilling på vifte styrken (ikke varme) er det dirkete kobling mellom batteri og vifte. Fungerer den ikke på max må du måle om du har strøm på vifta, kan være motor som er defekt eller så kan det bare være eir på sikring, men kan også være ledningsnett eller bryter som er defekt. du må nesten måle deg fram her

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...